Frauduleuze videokaart verkopers

Pagina: 1
Acties:
  • 590 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik wil graag even aandacht voor het volgende:

Er zijn frauduleuze verkopers actief die inspelen op de videokaartgekte.

Ik zag ze eerst op facebook, maar nu ook op tweakers:

V&A aangeboden: Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G

https://www.facebook.com/marketplace/item/3616331118456910/

Ze doen zich voor als "jonge moeders met kinderen" en verkopen tegen een erg aantrekkelijke prijs videokaarten.

Ik heb zelf contact gehad met enkele oplichters en ze accepteren alleen Tikkies en betaalverzoeken. Ophalen is niet mogelijk.

Mijn schoonbroertje van 14 is gevoelig voor deze "superdeals" en hij is vast niet de enige.

Ik heb een screenshot gekregen van een "tikkie overzicht" van een oplichter waarin ik kon zien dat hij ook geld had ontvangen de dag ervoor. Zeer waarschijnlijk een betaling waar niks tegenover staat.

Voordat deze oplichters nog meer geld stelen wil ik dit toch even gemeld hebben.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
je kan zien dat het account net een week oud is, ook heeft net 15 minuten na aanmaken van het account de advertentie geplaatst. ik doe nooit deals met dit soort accounts gewoon om die reden.

1 ze moeten actief zijn op tweakers
2 hoge karma
3 account moet 6 maanden bestaan en bijvoorbeeld meerdere aanbiedingen of iets anders

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is leuk maar niet iedereen weet dat of doet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:56
maubaan schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:46:

1 ze moeten actief zijn op tweakers
2 hoge karma
3 account moet 6 maanden bestaan en bijvoorbeeld meerdere aanbiedingen of iets anders
Allemaal goede regels, maar nog beter: gebruik gezond verstand. Too good to be true, en bij hoge bedragen risico vermijden door enkel op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Daarnaast is de locatie ook verdacht. Een dorp in the middle of nowhere om ophalen onaantrekkelijk te maken.
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:48:
Dat is leuk maar niet iedereen weet dat of doet dat.
Daarom vertelt hij het toch ook?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:35

DukeBox

loves wheat smoothies

Er is in dat straatje niemand met die achternaam en voornaam.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

g0tanks schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:52:
Daarnaast is de locatie ook verdacht. Een dorp in the middle of nowhere om ophalen onaantrekkelijk te maken.

[...]

Daarom vertelt hij het toch ook?
Mijn punt is meer, dit soort "advies" komt elke keer voorbij. Het klopt en het is slim, maar er is een groep gebruikers die daar niks mee doet en dus gescammed wordt. Tenzij je nou vanuit Tweakers roept "ja lekker voor je", is dat iets waar je iets mee moet doen behalve dat advies herhalen elke keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:43
Ik zet in zulke gevallen altijd een blaadje met mijn nickname bij alle foto's zodat je zeker weet dat het product echt in bezit is van de verkoper en het geen gestolen foto's zijn.

In beide gevallen kan je zien dat het gaat om nep-foto's of screengrabs. De kwaliteit is super laag en de FB advertentie laat zelfs een EVGA doos zien bij een MSI videokaart. Ik zou deze V&A advertentie dan ook snel rapporteren en hopelijk wordt hij snel verwijderd.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ben benieuwd of er gereageerd words als je vraag wanneer je hem kan ophalen.
Davidshadow13 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:56:
Ik zou deze V&A advertentie dan ook snel rapporteren en hopelijk wordt hij snel verwijderd.
Hoe overduidelijk verdacht deze ook is.. het gaat wel in tegen het principe onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Uiteindelijk heb je als koper toch ook gewoon je onderzoekplicht.

[ Voor 72% gewijzigd door DukeBox op 11-01-2021 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
DukeBox schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:56:
Ben benieuwd of er gereageerd words als je vraag wanneer je hem kan ophalen.
Ik heb al een bericht gestuurd waarbij ik meld dat "ik het graag voor de vraagprijs wil ophalen"

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

rickyy schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:58:
Ik heb al een bericht gestuurd waarbij ik meld dat "ik het graag voor de vraagprijs wil ophalen"
Als dubbel test kunnen er ook nog 2 'kopers' vragen om hem op te sturen, als beiden akkoord krijgen dan klopt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is natuurlijk geen advertentie en heeft dus niets te zoeken in Vraag & Aanbod Overige. Ik schop het topic dan ook door richting V&A Feedback.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:15

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En aangezien we voor verdachte advertenties het meldpunt hebben gaat hier een slotje op.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.