Volgorde monitorsignaal behouden bij uitval een monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1985
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
Hallo

Een bedrijf heeft een computer met 16 monitoren aangesloten aan 3 x Radeon R7 250 videokaarten, elk bevat 4 minidisplay poorten.
Een monitor bevat een lijst met producten dat in de onderliggende rolcontainer wordt gelegd. Dit werkt naar behoren totdat een van de monitoren uitvalt. Dan wijzigt de volgorde van de monitoren. Met als gevolg dat de productlijst op de verkeerde monitor wordt weergegeven.

Is er een manier dat de volgorde behouden blijft wanneer één of meerdere monitoren uitvallen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 19:28
Wat bedoel je met monitor uitvallen? Dat hij in standby gaat ? Waarom valt hij uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik herken het probleem. Het is niet perse dat de volgorde van de monitoren wisselt. Wanneer monitoren terugkomen uit stand-by lijkt het alsof niet alle monitoren tegelijk terug komen waardoor applicaties zich naar andere monitoren verplaatsen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1985
corporalnl schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:28:
Wat bedoel je met monitor uitvallen? Dat hij in standby gaat ? Waarom valt hij uit?
Niet bekend. Enige vermoeden dat ik heb is dat de monitoren de nodige indirecte tikken te verduren hebben met de rolcontainers. En de contact met de monitor wegvalt.

Oftewel contact herstellen of de monitor vervangen zorgt ervoor dat de volgorde herstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1985
Een idee dat me te binnen schoot is gebruik te maken van videokaarten met VGA poorten. Doordat het analoge videosignalen betreft, verwacht ik geen volgorde wijziging bij uitval van een monitor. Uitdaging is geschikte videokaarten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:49
[verwijderd]

[ Voor 100% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1985
Mar.tin schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:27:
[...]

Je kunt dan eventueel gewoon converters gebruiken toch? :)

Slecht voorbeeld maar: https://www.bol.com/nl/p/...NHzw.1_37.38.ProductTitle

Natuurlijk even testen of ze ook "echt" werken :+
Als ik gebruik maak van converters, ziet de computer de videopoort als "up" wanneer een monitor uitvalt? Want dan verwacht ik geen wijziging in de volgorde.
Pagina: 1