Eigen Apache server niet goed bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb met mijn Chello verbinding een Apache server lopen onder Win2k (in een commandprompt venster)

Nou heeft dit altijd wel goed gewerkt een paar maanden lang, maar tegenwoordig merk ik dat veel mensen niet op de server kunnen komen en dat is natuurlijk niet zo leuk...

Mijn IP begint met 62.163
Mensen die er niet op kunnen komen hebben Chello of Sonera Multiweb...

(dan weet ik meteen niet meer of dit wel op de geode plek staat omdat dit misschien meer met de internetvebinding te maken heeft, maar in dat geval moet een modje hem maar ff moven...)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
UPC schijnt sinds Code-Red hier en daar poort 80 te blokkeren.

"Schijnt"; Ik zit zelf gelukkig niet in UPC gebied, dus met zekerheid kan ik het niet zeggen.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 11:52
[topic=201641]

Coïtus ergo sum

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ja maar door andere mensen is hij wel bereikbaar... en door mezelf ook via een proxyserver, dus daar ligt het niet aan

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 02:12 schreef dreeke het volgende:
Ja maar door andere mensen is hij wel bereikbaar... en door mezelf ook via een proxyserver, dus daar ligt het niet aan
D'r zijn maar 3 logische verklaringen IMHO:

1. Chello heeft i.d.d. poort 80 dicht gegooit, misschien niet voor alle IP reeksen, maar alleen voor die waarvan ze "gevaar" bevrezen of die veel overlast veroorzaken. Bij SurfNet gooien ze regelmatig de ICMP eruit voor bepaalde reeksen die non-stop liggen te ping flooden enzo... Dit soort dingen gebeuren zo nu en dan wel eens.
2. Er klopt iets niet met de routing bij Chello. Dit kun je controlleren door die gasten die jouw page niet kunnen bereiken eens een traceroute te laten doen naar jouw.. tevens moet je ook eens een traceroute doen naar de mensen die je niet kunnen bereiken, als het daar ergens spaak loopt dan is dat waarschijnlijk de oorzaak. Het beste kun je dan ff mailen of bellen met Chello.
3. Je hebt zelf IP nummers (maybe in combinatie met bepaalde poorten) liggen blocken op je eigen bak/netwerk. Hangt er toevallig ergens een firewall ofzo tussen? Heb je akelige dingen ingesteld in je Apache config in de vorm van "Deny all.."?