Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hi,

Zijn er hier al mensen die hun vakantie geboekt hebben (of op het punt staan dat te doen) voor de mei of zomervakantie 2021. Net als veel anderen kan ik niet wachten om er weer even lekker tussenuit te gaan, maar: zonder te veel stress en gezondheidsrisico's uiteraard. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het vaak is.

Dit topic is niet bedoeld als opsomtopic of dumptopic. Graag alleen concrete ervaringen en tips uitwisselen met onderbouwing, zoals ik heb via een reisbureau geboekt (ipv los ticket/hotel) zodat ik meer garanties heb als de reis op het laatste moment gecanceld wordt. Of ik ga juist niks boeken en zie op het laatste moment wel of het kan, dan maar wat meer betalen maar veel minder zorgen of het wel of niet kan doorgaan.

Of: ik kies dit jaar voor een autovakantie naar Duitsland, lekker dichtbij dat mocht de boel in de zomer toch weer in lockdown dan zit ik niet te veel gedoe met hoe ik weer thuis kom etc. Of is het nu nog echt te vroeg om te boeken en pas rond mei/juni te gaan kijken naar vakanties?

Waar ik het meest tegen aanhink is de verplichte negatieve pcr-test naar huis. Ik zit er echt niet op te wachten dat na een week vakantie ik opeens positief scoor op een terugreistest en dan 10 dagen 'vastzit' in een hotel in het buitenland in isolatie (hoe logisch ook vanwege de gezondheid van anderen).

[ Voor 18% gewijzigd door CyberMania op 11-01-2021 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:49
Grappig, een ervaringen-topic over iets wat in de toekomst moet plaatsvinden. :)

Zelf een lang weekend weg gepland met vriendin in de mei-vakantie en twee weken kamperen met vriendin & kinderen in de zomervakantie: het eerste in Limburg, het tweede op Texel.

Limburg was een bewuste keuze: we zien ons dit jaar niet meer comfortabel naar het buitenland gaan. Je blijft het risico houden dat je vast komt te zitten en niet makkelijk meer terug mag/kan. Dus dan maar een losse B&B geboekt binnen Nederland: in het ergste geval gaat dat niet door en ben je hooguit een paar honderd euro kwijt, wat we nog goed kunnen overzien.

En Texel - mja, we hebben nog andere redenen om bij voorkeur binnen NL op vakantie te gaan. En een waddeneiland opzoeken 'voelt' dan alsnog best wel als 'buitenland', want de omgeving is zo veel anders vergeleken met regio Utrecht.

Dus dat zou mijn tip dan ook zijn: boek in NL. Want, dat kan al vakantie genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:16

ultimateharry

Team Slayer:-)

vanaalten schreef op maandag 11 januari 2021 @ 07:44:
Grappig, een ervaringen-topic over iets wat in de toekomst moet plaatsvinden. :)

Zelf een lang weekend weg gepland met vriendin in de mei-vakantie en twee weken kamperen met vriendin & kinderen in de zomervakantie: het eerste in Limburg, het tweede op Texel.

Limburg was een bewuste keuze: we zien ons dit jaar niet meer comfortabel naar het buitenland gaan. Je blijft het risico houden dat je vast komt te zitten en niet makkelijk meer terug mag/kan. Dus dan maar een losse B&B geboekt binnen Nederland: in het ergste geval gaat dat niet door en ben je hooguit een paar honderd euro kwijt, wat we nog goed kunnen overzien.

En Texel - mja, we hebben nog andere redenen om bij voorkeur binnen NL op vakantie te gaan. En een waddeneiland opzoeken 'voelt' dan alsnog best wel als 'buitenland', want de omgeving is zo veel anders vergeleken met regio Utrecht.

Dus dat zou mijn tip dan ook zijn: boek in NL. Want, dat kan al vakantie genoeg zijn.
Ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde gedaan (losse weken in Nederland), en ga dat dit jaar weer doen, moet nog wel boeken.

Overweging was (zeker met kinderen): geen gedoe, weten waar je aan toe bent.
Huisjes met eigen keuken, maar ook horeca in de buurt waar je iets simpels te eten kan afhalen.
Water in de buurt, zee op Ameland, en een meer met strand bij de andere locatie.
En een goede, eigen buitenruimte waar je kan verblijven, eten, spelen met de kinderen etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
Vorig jaar moest ik al mijn vakanties cancellen of omzetten. Ik had niets via tussenpersonen geboekt en overal geld teruggekregen, behalve bij 2 boot overtochten, daar kreeg ik vouchers. Ik heb een reisverzekering die dat toen ook nog wel dekte en die sowieso een module heeft dat je feitelijk zonder reden kan annuleren (en dan 75% terugkrijgt), waardoor er sowieso eigenlijk weinig risico is.

Dat gezegd hebbende; heel veel accomodaties hebben soepele annuleringsvoorwaarden. Wintersport zal er niet meer inzitten verwacht ik, maar de lokale vvv in veel gebieden adverteert met gratis annuleren ivm lockdowns of reis beperkingen. Dat zullen ze ook wel doortrekken naar de zomer verwacht ik. Ook zou ik touroperators goed in de gaten houden, daar zou hetzelfde kunnen gaan gebeuren denk ik.

Verder blijft het denk ik simpel:
- boek, als het kan, zo laat mogelijk
- boek geen vliegreis, maar bij voorkeur met je eigen auto
- boek iets waarbij je niet alleen maar buiten de deur hoeft te eten
- als gezin in de zomervakantie zul je voor Nederland voor de mooie plekken wel moeten boeken, maar zelfs nu zijn bungalowparken ed open, dat risico valt denk ik mee

En onderschat Nederland niet. Voor iedereen is dat best mooi, maar zeker als je aan de vakanties gebonden bent en kleine kinderen hebt, dan denk ik dat bijvoorbeeld de eilanden echt fantastisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:40

Peetman

Tjah....

Wij hebben onze kampeervakantie van mei vorig jaar doorgeschoven naar mei dit jaar. 2 weekjes op een camping in zeeland. Hopelijk kan dat dit jaar wel doorgaan. Planning is dat mijn ouders de 2e week ook komen, zoals het er nu naar uitziet zijn die dan in ieder geval gevaccineerd :D

Voor de zomervakantie 2 weken op een camping in Limburg. Als de kinderen maar een beetje kunnen spelen met anderen is het al gauw goed. En ik neem m'n racefiets weer mee voor wat kleine tochtjes.

Na een aantal jaar kamperen in Frankrijk hadden we voor afgelopen jaar sowieso al besloten om in nederland te blijven, voordat er uberhaupt sprake was van een pandemie, dus dat kwam toen wel goed uit. En dat is goed bevallen, dus dit jaar maar weer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:39
Wij moesten onze Amerika reis verplicht uitstellen naar dit jaar (september) omdat het reisbureau ons anders die kant op zou sturen, geld terug was géén optie.. :')
De reis was al voor de corona geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wij hebben een vakantie gepland voor juni in Oostenrijk/Italië, met de auto.
Wij zorgen ervoor dat we alle accommodaties tot relatief kort voor vertrek gratis kunnen annuleren.
Eén accommodatie moeten we annuleren voor half maart, die wordt nog twijfelachtig. De rest tot paar dagen voor aankomst.
Onze vakantie zal voornamelijk bestaan uit wandelingen/natuur bekijken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

In mei/zomer gaat alles weer open zijn. De economie moet weer draaien, net als afgelopen zomer gewoon het geval is geweest. Met het grote verschil dat we nu al een groot gedeelte gevaccinneerd hebben... en een veel grotere groep het al gehad heeft. Eerlijk gezegd zou ik een vakantie voor mei/zomer wel aandurven.
Ik blijf wel in europa.. en met mijn eigen karretje. Kan ik gaan en staan waar ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:47

Nox

Noxiuz

Ik sta waarschijnlijk op een camping voor een paar dagen, misschien 2 of zelfs 3 korte periodes. MTB mee en eens wat andere rondjes fietsen. Buitenlandse reizen zijn een beetje onhandig in deze tijd. Misschien nog met vrienden een huisje huren of een camping bezetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Nox op 11-01-2021 10:12 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:13
Hier ook geboekt. Twee weken in augustus op de camping bij Lago maggiore in onze eigen caravan.
Ik ga er van uit dat tegen die tijd alles gewoon open is en anders kunnen we tot 30 dagen vantevoren kostenloos annuleren. Korter van tevoren zijn we de aanbetaling van 200 euro kwijt.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ook nog een overweging (buiten het hoogseizoen) is om heel weinig te boeken. Wij wilden eind augustus naar Noorwegen, maar moesten dat dus helemaal annuleren. Vervolgens werd het Slovenië, waren we lastminute ook niet welkom en toen de dag voor vertrek het eerste appartement geboekt in Oostenrijk en vandaaruit vervolg locaties, zodat we met het weer rekening konden houden.

Qua prijs/kwaliteit hebben we geen betere accommodaties gehad dan zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Normaal gesproken boek ik in januari, maar na het debacle vorig jaar met stugge reisorganisaties die de wet aan hun laars lappen bedenk ik me wel twee keer voordat ik vrijwillig geld aan hun overmaak.

Ik kijk wat er het komende half jaar gebeurd; m'n dochter wil nog naar Euro Disney en als dat redelijk te doen is is daar vast iets mogelijk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Ik doe echt helemaal niks tot alles weer open is. Ik ga niet gokken op het goede gedrag van mijn medemens lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:45
Ik kan ook niet wachten tot vliegvakanties naar het buitenland weer kunnen, maar ga niks boeken totdat het zeker is dat het weer 'normaal' kan. Ik zou afgelopen augustus naar Costa Rica gaan voor een rondreis, wat ik vorig jaar februari al had geboekt. Die reis ging natuurlijk niet door, en werd verplaatst naar komende februari. Die reis is uiteraard ook geannuleerd. Ik heb geen zin om nog een keer een reis te moeten annuleren over een paar maanden.

En daarnaast, als de vliegreizen weer kunnen, dan wil je wel een vakantie waarin alles weer kan. Je zit er ook niet op te wachten dat je naar Costa Rica of zo reist en dat alle parken en restaurants nog steeds dicht zijn.

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:07

s3n

Vorig jaar einde zomer op een camping gestaan in Frankrijk, geboekt ruim voor Corona.
Helaas amper tripjes gemaakt in de omgeving waardoor ik zeker nog eens terug wil. Het was zeer zeker anders, maar toch echt een vakantie. In een zelfde situatie als destijds zou ik zo weer gaan.

Maar de situatie is niet vergelijkbaar. En ik wil mijn geld niet nogmaals laten gijzelen. Ik neem voorlopig de gok maar dat er nog wel iets vrij is mocht het onverwachts weer kunnen aan het einde van de zomer. Voordeel is dat de auto altijd beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 13:01
FabianGTI schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:02:
Wij moesten onze Amerika reis verplicht uitstellen naar dit jaar (september) omdat het reisbureau ons anders die kant op zou sturen, geld terug was géén optie.. :')
De reis was al voor de corona geboekt.
Hier hetzelfde. Gelukkig het geld van de tickets terug gekregen omdat KLM de boel annuleerde.
Wat andere dingen zoals de huurauto konden we verzetten naar september 2021.
Ik zie het nog niet gebeuren dat we kunnen gaan dus hopelijk kunnen we de boel dan nog een keer verschuiven zonder extra kosten.
En ik kan me voorstellen dat landen naast het visa gaan eisen dat je het vaccin gehad hebt voor je door de douane mag of voordat je bij je hotel kan inchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Al in december 2019 voor 8 personen een week Mallorca geboekt in de meivakantie van 2020. Dat is wegens de ellende omgezet naar de meivakantie van 2021, maar verwacht dat dat wederom niet door gaat. Als dat het geval is, geld terug en maar zien wat en wanneer er dan wel een reisje in zit. Dan eerder gewoon iets in eigen land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 09:16

mutsje

Certified Prutser

Wederom lekker naar een boswachters camping in Zeeland, deze keer meer spullen mee als eigen kano en surfspullen :+ klm vouchers tja.. die gaan we denk ik ook dit jaar niet meer gebruiken met alle ellende.
Pagina: 1