Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aphoticwolf
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-03-2021
goede avond.

ik zou graag wat opheldering willen over het gebruiken van een capturecard en dan specifiek voor het doel opnemen en streamen.
ik heb een game pc staan, waar ik nu al een geruime tijd mee stream de hedendaagse games merk ik steeds meer dat dit systeem het simpel weg niet meer aan kan en dan krijg ik enorm last van lag en andere issues,

ik heb sinds kort nu ook een laptop voor mijn studie deze is vele male krachtiger dan de specs van mijn huidige pc nu zou ik graag willen weten of het mogelijk is om mijn laptop doormiddel van een capturecard te gebruiken als secondairy pc zeg maar gamen op de gamepc en de stream of evt opnamens via de laptop kunnen capturen via een capture card en uitzenden op twitch.

normaal gesproken weet ik dat je met dual pc setup de capture card in de game pc zou hebben en dan de beelden door stuurt naar de stream pc doormiddel HDMI.

Maar werkt dit ook het zelfde als op een laptop met een interne capturecard in de game pc of moet je daar echt een extrne capturecard voor gebruiken. of is dit helemaal niet mogelijk en valt mijn plat simpel weg in het water?

ik heb hier zowel een interne capturecard via PCI express en een extrne capture card zie links hier onder
specs van zowel de pc als de laptop uitgebreid onderaan de topic

https://azerty.nl/product...-capture-adapter-2-x-hdmi

https://azerty.nl/product...o-capture-adapter-usb-3-0

Specs huidige pc
Motherbord ASUS ROG STRIX Z270F gaming with AURA

Processor Serie Intel Core i7
Processor Model7700K
Processor Cores 4 (Quad-Core)
Processor Snelheid4.20 GHz

NZXT Kraken X72 tripple fan all in one liquid cooling

Grahpics card ASUS GeForce GTX 1070 Ti ROG Strix Gaming Advanced 8GB

RAM Memory DDR4 Kingstone Hyper x Fury 2133 MHZ 16GB