Laptop video videobellen: goede webcam, microfoon, speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWijnhoven
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01-2022
Doel: Video bellen met familie

Budget? max 1000 euro

Meenemen Enigszins portable is handig, liefst ~15 inch en gewicht max. ~2,5kg

Eisen: Geen Apple spul en geen Chromebook rommel, want ivm familie ervaringen draai ik het liefst Windows

Omdat we regelmatig met familie in het buitenland videobellen wil ik de huidige verouderde laptop vervangen. Daarom ben ik op zoek naar een laptop met goede speakers, een goede microfoon en een goede webcam. De rest is niet belangrijk eigenlijk, zolang Skype, Vyber of vergelijkbare video conferencing software maar vloeiend draait.
Nu is het onmogelijk om te zoeken op deze criteria dus hoop ik uit de kennis en ervaring van mede-tweakers te kunnen putten.
Youtube zoekopdrachten op "laptop good sound" e.d. leveren alleen maar onzin op, met een aantal hits op gaming laptops.
In mijn ervaring zijn de meeste laptops uitgerust me enorm slechte speakers aan de onderkant (!), brakke microfoons en nog brakkere webcams.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1376706

Hallo rob , is dit niet iets pricewatch: Dell Vostro 3500 (N35002R)?
volgens mij wel redelijke speakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
Waarom niet een nieuwe webcam? Webcam kwaliteit zal in 99% van de gevallen altijd beter zijn dan wat ingebouwd zit en het kost je veel minder dan 1000.

En waarom een dure laptop voor iets wat je ook met een mobiel kan doen?

Enige uitdaging blijft goed geluid. Maar ook dat kan je oplossen met een degelijke koptelefoon. Of waarom niet een nieuwe Webcam en Headset?

Ik weet niet hoe erg je in de slappe was zit, maar 1000 euro voor iets wat elke modern apparaat wel kan, vind ik best veel. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1376706

ik heb zelf een hp 6910p deze heeft echt goed geluid en is snel (oke wel met 4gb ram ipv 2gb)
wat ChojinZ al zegt een losse webcam is vaak inderdaad vaak beter als je ergens een hp 6910p vandaan kan halen kan je daar een losse webcam bij kopen en dan ben je voorlopig voorzien en de microfoon is ook prima