PC boot problemen / geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr0bi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:28
Dit wordt een lang verhaal, please bear with me :D

Ik heb een PC waarvan, na het installeren van een game, de boel stopte met goed te werken. Het leek er in eerste instantie op dat de PC al niet meer in zijn BIOS kwam.

Videokaart getest in mijn eigen systeem en werkt daar goed. Mijn videokaart in het andere systeem gezet. Geen beeld behalve met de VGA aansluiting. Daarnaast een 1650 getest met eenzelfde resultaat als de HD6790.

In eerste instantie was dus de videokaart verdacht maar het leek wat anders. Onboard HDMI gebruikt. De PC gaf toen weer de BIOS weer en Windows opende echter heeeeeeel erg traag :-). PC uitgezet en na wat denkwerk weer aan...weer geen beeld, na de BIOS stopt het en wordt het beeld zwart. De verdenking ging toen van videokaart naar HDD.

Vervolgens de SSD van mijn systeem in het andere systeem geplaatst. Startte direct op zonder problemen, Windows werkt nagenoeg goed. Eigen schijf erin en weer ellende. Omgekeerd, de schijf in mijn eigen PC levert ook een bootprobleem op waarbij hij niet in Windows komt. Met enige zekerheid denk ik dat de HDD niet helemaal lekker meer is.

Met de SSD vervolgens in het trage systeem teruggezet. Startte weer netjes op in Windows. Ik dacht, dat moet het zijn. Videokaart(en) er weer terug in > alleen geen beeld na het BIOS scherm...alleen via onboard HDMI werkt het systeem.

Ik weet hier te weinig van vrees ik om tot een oplossing te komen.

Wat ik ondertussen nog meer heb geprobeerd:
- Andere voeding erin
- Anders geheugen erin

In beide gevallen eenzelfde situatie. Heeft iemand enig idee wat dit nog zou kunnen zijn? Defect moederbord (Asrock H61iCafe)? Ik ben het sppor bijster :D

Cheers,

Gerben