Voegt een RAM upgrade wat toe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trashgozer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-04 08:40

trashgozer

brb ben ff klagen lol

Topicstarter
Dag Tweakers,

Op dit moment gebruik ik 16GB (2x8gb) DDR4 ram van Crucial met een snelheid van 2666mhz. Mijn computer draait prima maar vroeg mij af of een upgrade naar 32GB iets toevoegd.

Ik kan de 2x8 kit van Crucial moeilijk meer vinden, dus zal ik voor een 4x8GB moeten gaan. Nu is dus de vraag of 32GB verschil maakt of dat ik nog wel even op die 16gigs kan draaien.

Mijn huidig systeem is:
MSI MPG z390
Intel Core i7 9700k
RTX 2070 Super

Ik game veel, maar ben ook druk bezig met programmeren. Is 32GB het waard en wat voor kitje is dan oké?

Hopelijk hebben jullie enig idee!

Yinko

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:42
Wat is je maximale geheugengebruik met die 16GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-04 08:04
Zoals Uszka al aangeeft moet je eerst even kijken wat het huidige geheugengebruik is. Als je nu slechts 10gb gebruikt als piekbelasting, is een upgrade niet nodig. Programmeren gaat ook alle kanten op. Afhankelijk van wat je maakt heb je meer ram nodig.

Ik weet niet zeker of het kwaad kan om ram met verschillende snelheden te gebruiken. Mijn oude setje ddr3 met verschillende soorten werkte goed. Mocht je alsnog willen besluiten om 32gb te nemen dan zou ik zoeken voor een goedkoop 2e hands setje met garantie. Intel is niet zo gevoellig voor de snelheid van ram.