nieuwe headset met mic monitoring en noice canceling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• robevers
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-04-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
headset waar ik goed mee kan communiceren tijdens shooters zoals cod, bf, apex legends en dergelijke. mijn eisen/wensen zijn:
noise canceling,
mic monitoring (bij turtle beach kon ik deze op schelp regelen zodat ik geen echo veroorzaak) dit wil ik
over ear,
comfort,
mooi geluid met duidelijkheid waar voetstappen vanaf komen,
uiteindelijk ook te gebruiken op ps5.

Ik ben dit gewend van mijn overleden simpele turtle beach 300p. deze word niet meer gemaakt en was veel te snel stuk en dat bij voorzichtig gebruik (binnen 2 jaar)

heb gelezen tijdens mijn research dat bedraad stabiliteit geeft in geluid. maar sta ook open voor een top verbinding met draadloos. zolang kwalitatief beter is dan bedraad.

Wat is je budget?
max. rond €200,- Als de kwaliteit het waard is betaal ik het maar als 1 van €60,- bijna het resultaat haalt wat ik wens dan zal ik mijn geld misschien nog willen besparen. maar als de dure echt de "bom" is dan wil ik die natuurlijk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt, kom van een turtle beach af. en wil nu beter. focus op mijn wensen/eisen en vooral kwalitatief top.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
PS4 bedraad aan controller, compatibel met PS5 aangezien die er ook gaat komen. bedraad aan controler is niet noodzakelijk, weet namelijk nog niet hoe dit bij de PS5 in elkaar steekt. sta open voor alternatieven. echter geloof ik niet in een bedraad systeem aan de console vast. lijkt mij zeer storend om zo'n lange kabel aan mijn headset.

Beste antwoord (via robevers op 12-01-2021 12:04)

• MvdZijden
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik gebruik niet de headset op de PS. Heb niet eens een PS. Maar heb mijzelf in headsets verdiept vanwege slechte ervaringen met andere headsets. Steelseries heeft wel mic monitoring, dit heet dan Sidetone, maar je kan deze alleen aanpassen op de PC. Maar als je hem daar aanpast en dan in de PS stopt dan werkt het.
Hoop dat dit je kon helpen!

Alle reacties

• MvdZijden
Beste,

Ik raad je de Steelseries Arctis 7 aan. Deze heeft een super goede mic, goede surround sound en het is erg fijn dat hij draadloos is met een batterijduur van 24 uur.

• Iv00w
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-12-2025
Als aanvulling op de bovenstaande suggestie, de Logitech G Pro X of Logitech G Pro X Wireless.

Heb de bedrade versie en de bovengenoemde Steelseries gehad, maar vond de Logitech prettig zitten over mijn (bovengemiddeld) grote oren. Beide deden het qua prestaties en noise cancelling fantastisch.

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:28
MvdZijden schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:34:
Beste,

Ik raad je de Steelseries Arctis 7 aan. Deze heeft een super goede mic, goede surround sound en het is erg fijn dat hij draadloos is met een batterijduur van 24 uur.
Ik heb die headset en hoewel je praktisch doof bent met dat ding op is de mic monitoring zeer ondermaats. Je gaat daardoor erg hard praten om jezelf te horen en dat kan zeer storend zijn voor de omgeving.

Hoe dan ook érg tevreden over die headset, ik heb hem ook aan andere aanbevolen, maar juist de mic. monitor is een van de verbeterpunten. Een terugspeelfuctie of andere monitor anders dan van de software driver zorgt voor lag en is m.i. onbruikbaar.

• robevers
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-04-2021
Dank voor jullie reactie!

steelseries kwam vaak bovendrijven in mijn eigen onderzoek maar kan nergens vinden dat deze mic monitoring heeft. het probleem zit hem ook dat PS de mic monitoring functie uit hun geluidsinstellingen hebben gehaald.

Julie gebruiken de headset ook op PS?

vreemde aan deze hele zoektocht is dat je in alle zoekmachines maar beperkt je wensen kan aangeven. vandaar dat ik opzoek ben gegaan naar hulp en iemand met verstand van headsets. misschien kom ik deze nog ergens tegen in oh zo fijne tijd van ons leven #NOT

Acties:
  • Beste antwoord

• MvdZijden
Ik gebruik niet de headset op de PS. Heb niet eens een PS. Maar heb mijzelf in headsets verdiept vanwege slechte ervaringen met andere headsets. Steelseries heeft wel mic monitoring, dit heet dan Sidetone, maar je kan deze alleen aanpassen op de PC. Maar als je hem daar aanpast en dan in de PS stopt dan werkt het.
Hoop dat dit je kon helpen!
Pagina: 1