Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 12:59
Goedenavond,

Ik ben sinds een jaar nu in bezit van 55OLED804/12 van Philips, erg leuke tv met goed beeld!

Echter sinds de afgelopen maanden, krijg ik steeds vaker een melding om restbeelden te verwijderen, dit kan ik 2 a 3 keer weg drukken waarna de tv geforceerd wordt..

Zijn hier meer mensen die hier last van hebben? Ik snap dat dit er niks voor niks zit ingebakken maar had eerder gedacht dat zoiets automatisch zou gaan.

Alvast bedankt!

Stephan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Als het goed is staat erbij dat je het direct kan uitvoeren of later, kies dan voor direct uitvoeren.
Hoe zet je de TV uit?
Als je ‘m in Standby zet dan wordt schermherstel vanzelf uitgevoerd.
Als je ‘m niet regelmatig in standby laat staan krijg je die melding in beeld.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:41
Darkbullet schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:09:
Goedenavond,

Ik ben sinds een jaar nu in bezit van 55OLED804/12 van Philips, erg leuke tv met goed beeld!

Echter sinds de afgelopen maanden, krijg ik steeds vaker een melding om restbeelden te verwijderen, dit kan ik 2 a 3 keer weg drukken waarna de tv geforceerd wordt..

Zijn hier meer mensen die hier last van hebben? Ik snap dat dit er niks voor niks zit ingebakken maar had eerder gedacht dat zoiets automatisch zou gaan.

Alvast bedankt!

Stephan
Je kunt dit instellen in de instellingen.. Misschien is na een update de instelling zomaar veranderd.. Of heb je een totaal systeemherstel gedaan en is de tv naar originele instellingen gegaan.
In de instellingen kun je kiezen voor high of normaal/standaard.
Als je voor high kiest dan krijg je deze aanwijzingen omdat de tv na elke 4 uur "pixel-refresh wil uitvoeren. Ik heb hem een stapje lager gezet en zie dit nooit..
Overigens vindt ik het wel jammer dat de philips oleds geen lampje vooraan de tv hebben met bv. een gele of blauwe kleur als de tv in de "pixel refresh" (restbeelden) gaat. Ik heb in forum van panasonic gelezen dat die dit wel aangeeft met een lampje.
Met de philips krijg je hier geen feedback van.. Ik moet er maar van uit gaan dat de tv dit doet. Ik denk ook niet dat er een logboek in de tv-settings van te vinden is !!