Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamatti12
  • Registratie: Augustus 2020
  • Niet online
Hey

Ik ben van plan om een tweedehands garmin forerunner 245 music te kopen. De verkoper zegt dat hij het horloge enkele weken in gebruik heeft gehad en dat hij het aangekocht heeft via Eglobal. Hij heeft geen aankoopbewijs meer (wat ik best vreemd vind aangezien hij dat toch per mail gekregen zou moeten hebben?), maar krijg eerst de kans om het horloge in het echt goed te bekijken vooraleer ik 230 euro betaal voor de smartwatch.

Mijn vraag is nu waarop ik moet letten bij het kijken of het horloge in goede staat is.
Eglobal heeft een zeer slechte reputatie qua klantenservice en ik lees op internet verhalen over Noord-Amerikaanse modellen die verkeerdelijk naar West-Europa zijn verzonden en nog allerlei andere zaken die niet oké zijn.
Ik ga er dus gewoon vanuit dat ik een West-Europees (Belgisch) model krijg zonder enige verdoken problemen🙄

Hebben jullie advies over de zaken waarop ik moet letten bij mijn aankoop?

Alvast heeeel erg bedankt voor de hulp😅

Beste antwoord (via Megamatti12 op 10-01-2021 19:59)

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Heb zelf al wat telefoons via eglobal gekocht; meestal internationale modellen en geen garantie binnen Europa. Als de koper geen bon heeft dan is er iets mis mee; de bon krijg je inderdaad digitaal. Zeker als hij slechts enkele tientjes goedkoper is dan zelf nieuw kopen gewoon niet doen; te veel kans op problemen down the road...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:04
Als het nu al zoveel vraagtekens op roept zou ik het niet doen.

Je vindt het blijkbaar zelf ook allemaal raar en ongeloofwaardig anders had je de vraag niet gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 14:02

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Geen idee hoe betrouwbaar eglobal is, maar hij is daar 248 nieuw. 230 voor een tweede hands zonder bon lijkt me een matige deal dan.

iemand iets leuks?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Heb zelf al wat telefoons via eglobal gekocht; meestal internationale modellen en geen garantie binnen Europa. Als de koper geen bon heeft dan is er iets mis mee; de bon krijg je inderdaad digitaal. Zeker als hij slechts enkele tientjes goedkoper is dan zelf nieuw kopen gewoon niet doen; te veel kans op problemen down the road...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb de titel even aangepast.

Daarnaast klinkt dit wel heel erg als onzuivere waar. Ik zou er vandaan blijven

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megamatti12
  • Registratie: Augustus 2020
  • Niet online
Dankjewel voor de antwoorden. Ik denk dat ik het horloge dan toch gewoon ergens nieuw ga aankopen.

Ik zal in het vervolg ook een betere titel geven aan mijn topic 😅 @moderator mobile
Pagina: 1