Hoi!
Ik gebruik nu een laptop van ~4-5 jaar oud om te multiboxen.
Specs vd laptop:
I5 7300HQ Quad core
En dus die intel graphics 630
Nu gaat het om Wow TBC en dus oud spel en oude eisen. Deze eisen gaan echter wel x5 omdat ik het dus met 5 clients tegelijk speel.
Nu is het probleem dat mijn cpu en "gpu" allebei als een gek bottlenecken. continue 100%. Geheugen komt niet boven de 4GB uit, dus daar zitten we prima. Het is - net - speelbaar, maar eigenlijk net niet.
Om dit op te lossen, zit ik richting het volgende systeem te denken.
SSD en geheugen balkje heb ik nog liggen.
Ik speel alle clients op full hd. (geen 4k), en ik maak gebruik van video-fx om health bars te renderen (PIP) vanuit andere clients.
Mijn vraag: Is dit nu complete overkill (gezien de laptop het al bijna net red), of moet ik zelfs nog duurder /beter denken?
Ik gebruik nu een laptop van ~4-5 jaar oud om te multiboxen.
Specs vd laptop:
I5 7300HQ Quad core
En dus die intel graphics 630
Nu gaat het om Wow TBC en dus oud spel en oude eisen. Deze eisen gaan echter wel x5 omdat ik het dus met 5 clients tegelijk speel.
Nu is het probleem dat mijn cpu en "gpu" allebei als een gek bottlenecken. continue 100%. Geheugen komt niet boven de 4GB uit, dus daar zitten we prima. Het is - net - speelbaar, maar eigenlijk net niet.
Om dit op te lossen, zit ik richting het volgende systeem te denken.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed | € 163,- | € 163,- |
1 | Moederborden | Asus Prime A320M-K | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP | € 150,65 | € 150,65 |
1 | Behuizingen | Chieftec CI-01B-OP | € 47,80 | € 47,80 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-550 | € 79,90 | € 79,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 491,25 |
SSD en geheugen balkje heb ik nog liggen.
Ik speel alle clients op full hd. (geen 4k), en ik maak gebruik van video-fx om health bars te renderen (PIP) vanuit andere clients.
Mijn vraag: Is dit nu complete overkill (gezien de laptop het al bijna net red), of moet ik zelfs nog duurder /beter denken?