Assets en serienummers en zo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_blacksoul
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 21:28
Mijn vraag
Hoi Tweakers,
ik ben op zoek naar een programma, opensource, freeware of goedkoop, waarmee ik mijn spullen kan registreren. Zoals camera, laptop etc. Met serienummer en/of foto, zodat ik in geval van schade of diefstal de gegevens makkelijk kan vinden.
Ik heb al met Google gezocht, maar wellicht met verkeerde termen, want ik vind alleen zakelijke asset management systemen, die veel te ver gaan en ook veel te duur zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik Windows en Mac, ik heb ook wel een server waar ik linux op kan zetten, indien nodig.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
excel en access templates( goedkoop) of een aantal zakelijke oplossingen.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:10

g0tanks

Moderator CSA
A_blacksoul schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:57:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
excel en access templates( goedkoop) of een aantal zakelijke oplossingen.
...
Waarom vind je Excel niet toereikend? Een los bestandje dat je op vrijwel iedere computer kan openen en makkelijk kan backuppen lijkt me ideaal.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_blacksoul
Dat kan inderdaad wel, maar ik vind een database programma wat mooier, en is minder foutgevoelig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Excel, alternatief gratis software openoffice calc.

Database programma,s is nogal lomp voor een paar dingen.
Je kan ook zelf iets maken in bijvoorbeeld MS access.

Excel bijvoorbeeld heeft ook wel opties dat je cellen kan beveiligen en een leuke layout maken, zodat je er niet per ongeluk aan komt.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 10-01-2021 17:54 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

A_blacksoul schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:51:
Dat kan inderdaad wel, maar ik vind een database programma wat mooier, en is minder foutgevoelig
Waarom zou dat minder foutgevoelig zijn? Je voert dezelfde data zelf in.

Ik kan zo snel geen software vinden, maar wel een app, en je kan ook de inventaris-feature van Tweakers gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Text bestandje zou al genoeg moeten zijn, anders excel.

Online alternatieven zijn er niet voor zover ik weet, ook na het zoeken niet. Er is gewoon geen vraag naar omdat vaak Excel toereikend genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-10 13:30

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

A_blacksoul schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:51:
Dan pruts je wat in MS Access of zo?

Wat is er precies foutgevoelig aan Excel?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_blacksoul
Oon schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:55:
[...]

Waarom zou dat minder foutgevoelig zijn? Je voert dezelfde data zelf in.

Ik kan zo snel geen software vinden, maar wel een app, en je kan ook de inventaris-feature van Tweakers gebruiken
Ja, mijn vriendin en ik voeren idd de data in, en inderdaad als je een beetje goed oplet moet het kunnen, maar ik heb ook wel eens een soortgelijke oplosing gehad, en dat is toen een beetje verprutst. Verkeerd sorteren, verkeerde instellingen ivm taal ( scheidingstekens, ik werk met meerder talen). Niet schokkend, maar kost weer werk. Ik ben ook geen excel wizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_blacksoul
evilution schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:58:
[...]

Dan pruts je wat in MS Access of zo?

Wat is er precies foutgevoelig aan Excel?
dat zal het wel zoiets worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Een database is een beetje kanon mug verhaal voor een simpele tabel. Volgens mij zoek je gewoon een manier om eenduidig data in te voeren? Kun je onder meer doen met input validatie binnen Excel. Je tabel hoeft er ook niet als een tabel uit te zien. Het is allemaal niet vreselijk moeilijk. Klein beetje er in verdiepen. Fancy database is leuk maar kun je die nog ergens openen als je huis affikt? Excel bestandje kun je altijd en overal openen...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Pagina: 1