Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hessel Visser
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01-2021
Howdy,

Ik heb voor mijn zus een Harman Kardon BDS270 van marktplaats gekocht, omdat ze wat voller geluid van de televisie wilde..
Alles werkt top, maar er is nog 1 dingetje.

Nu heb ik de manual gedownload en al het een en ander in de settings van de Samsung tv en de BDS zitten hannesen, want we zouden graag met enkel de tv afstandbediening beide apparaten aan en uit willen kunnen zetten..
Nu lukt het wel om beide uit te zetten met 1 druk op de knop, maar zodra de tv aan gaat start de BDS niet op en moet die nog apart met de BDS afstandbediening..
Vanaf de tv naar de BDS loopt nu een hdmi en een optische kabel.

Zijn er hier mensen met de zelfde ervaringen en kan dit gefixt worden?

Bedankt,
Hessel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:24
Over welk type Samsung TV hebben we het hier? Ouder model zonder HDMI ARC aangezien zowel HDMI als een optische kabel is gebruikt? In theorie zou ik zeggen dat HDMI CEC (wat je wilt gebruiken voor alles met één remote) actief staat omdat beide devices wel uit gaan. Staar je ook niet te blind op het gaan werken van deze optie. HDMI CEC is iets wat door fabrikanten naar eigen inzicht geïmplementeerd mag worden. Samenwerking onder apparatuur is dan ook niet gegarandeerd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hessel Visser
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01-2021
FeaR, bedankt voor je antwoord!
Het is een gloednieuwe samsung 58 inch van MediaMarkt, net vrijdag geinstalleerd..
Het typenummer is QE58Q60T
Ik had de optische kabel ook aangesloten zodat de tv speakers ook uitgaan, want op hdmi blijven de tv speakers ook actief, gelijk met de BDS en dat is vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het exact dezelfde type HK maar ik baal echt van dat ding. Mijn Panasonic 2013 werkt ook niet goed ermee. Ik kan met de HK afstandsbediening wel het geluid en TV bedienen maar de TV functies zijn heel beperkt. Ik heb nu maar een Logitech Harmony gekocht en dat werkt wel goed.
Op zich gaat het goed met de HDMI arc functie maar let op hieronder wat er bij mij gebeurd.
Mijn HK hijacked mijn tv waardoor ik steeds op HDMI 1 uitkom. Terugschakelen naar TV heb je weer de Panasonic afstandsbediening nodig terwijl ik 1 afstandsbediening wil hebben.
Het geluid is heerlijk van de HK maar bediening echt ruk. Je moet trouwens ook niet van je HDMI aux afgaan, dat is ook feest om weer terug te schakelen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!