Laptop €1000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBorninkhof
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-05-2021
Hoi,

Aangezien mijn huidige laptop het heeft begeven ben ik op zoek naar een nieuwe.

Wat ga je met je laptop doen?
Over 1,5 jaar ga ik starten met de opleiding Technische Informatica, hier wil ik alvast rekening mee houden. Daarnaast speel ik af en toe een lichte game.

Wat is je budget?
Ik kan maximaal €1000 uitgeven. Voor de site van lenovo heb ik een kortingscode van 10%, daar kan ik het budget verhogen naar €1100.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Liever niet te zwaar en een redelijke accuduur is ook belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lichte voorkeur voor AMD Ryzen ipv Intel.

Dit heb ik al gevonden:
https://tweakers.net/pric...stige-15-a10sc-029nl.html
Hiervan zijn de reviews niet best, maar lijkt een interessante optie.
https://tweakers.net/pric...5-15arh05-82b5007dmh.html
Heb mijn twijfels over het gewicht en de accuduur.

Ook heb ik op de site van lenovo een Thinkpad E14 Gen2 gezien die ik niet kan vinden in de pricewatch, met Ryzen 7 4700u en 16GB RAM voor €899, na korting €810. Lees goede verhalen over thinkpads, maar kan ik hier licht op gamen ivm integrated gpu?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,
Mark

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-07 09:10
Wat versta je onder lichte games?

Er komen binnenkort nieuwe laptops met nieuwe grafische kaarten/ processors uit, als je de tijd hebt zou ik heel even wachten, kijken wat aankomende maanden de prijzen doen.

Het enige is dat het ook kan zijn dat er slecht aan laptops te komen is net zoals de nieuwe grafische 3000 kaarten van nvidia en zelfs daardoor zijn alle oude grafische kaarten lastig te krijgen, ook nu door bitcoin miners. Corona heeft de hele supply chain stilgelegd.

Amd (4000 series) processors van afgelopen jaar zijn veel beter dan die van Intel (10.000 series). Goedkoper en 25% energiezuiniger, is aanzienlijk als je veel op reis bent. Ik durf alleen niet te zegge of intel of amd dit jaar de betere keus gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Kan he niet via je school waar regelen? Met een HP Zbook