Muis en toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-01 12:19
Goedemiddag,

Mijn muis begint storingen te veroorzaken en ben dus opzoek naar een nieuwe. Om het setje dan maar compleet te hebben zou hier ook een nieuw toetsenbord bij kunnen:)
Ik speel vooral COD Warzone en FPS games
Huidige muis; pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse
Huidige toetsenbord; pricewatch: Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)

Ik zoek een?
Gaming muis en toetsenbord

Wat is je budget?
bij elkaar rond de 250 a 300 euro max!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een logitech G935 headset en ben hier wel weg van. geen voorkeur voor Logitech overigens:)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 314,06€ 314,06
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 71,95€ 71,95
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G€ 573,30€ 573,30
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Window Zwart€ 74,90€ 74,90
1MonitorenMSI Optix G27CQ4 Zwart€ 329,-€ 329,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 74,12€ 74,12
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 103,74€ 103,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.611,97

Wat ik heb gevonden;
pricewatch: Logitech G Pro Wireless
Ik lees dat er geen vertraging opzit, is dat ook daadwerkelijk zo?
Toetsenbord heb ik nu een erg platte waar wel mijn voorkeur naar uitgaat.
Ik heb deze gevonden;
pricewatch: Logitech G915 (Qwerty US, Tactile)

Zijn er mensen met ervaringen en die juist zeggen ga bedraad?

Bedankt!:) 8)7

Alle reacties

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:19
Vandaag de dag zit het verschil met draadloos en bedraad voornamelijk in de prijs. Een goede kwaliteit draadloze muis doet echt niet onder voor een goede kwaliteit bedrade variant. Dus het komt er dan meer op neer of je het geld ervoor over hebt en of je natuurlijk per se draadloos wilt hebben.

Zelf heb ik alleen geen ervaringen met deze muis en dit toetsenbord (heb in het algemeen eigenlijk alleen maar ervaringen met bedrade muizen en toetsenborden) dus meer informatie dan wat reviews geven kan ik helaas niet.
De G Pro is voor zo ver ik weet een van de beste draadloze muizen, wel is er onlangs een vernieuwde versie van uitgekomen, de G Pro X Superlight, alleen is deze nog niet goed op voorraad.
Qua toetsenborden zijn er voor "low-profile" varianten niet heel veel alternatieven voor zover ik weet. Enige waar ik op kan komen zijn de Roccat Vulcan 120 / 121 / 122
pricewatch: Roccat Vulcan 120 AIMO (US)
pricewatch: Roccat Vulcan 121 AIMO (Qwerty US, Titan Switch Tactile) (Er is ook een variant met Speed switches)
pricewatch: Roccat Vulcan 122 AIMO gaming toetsenbord
Volgensmij had Cooler Master er ook een paar maar vielen die erg tegen.

• thomas1750
Bedankt voor je reactie.

Nou, ik merk de laatste tijd dat ik blijf ''hangen'' met me draad en vandaar dat ik naar draadloos aan het zoeken was. Uiteraard als er geen vertraging inzit, maar wat ik overal zie is draadloos net zo snel als met draad.

Ja ik heb de vernieuwde superlight gezien, maar mijn huidige muis is 107 gram en die G pro is 80 gram, dus die superlight hoeft voor mij niet perse, wel diegene met de nieuwe 25K sensor.

Toetsenborden is erg lastig, vind de g915 erg duur en ik weet niet of die G toetsen aan de linkerkant me in de weg gaan zitten dat ik die per ongeluk indruk.

Ik heb het idee dat de ROCCAT nog erg ''hoog'' lijkt?

• Miyazono
Roccat zit als het goed is qua hoogte een beetje tussen low profile en normale toetsenborden in. Anders is er ook nog de Keychron K1 welke echt een low profile is, net als de Logitech, en ook draadloos.
https://tweakers.net/toet...key_p1202644/vergelijken/ Fullsize
https://tweakers.net/toet...key_p1170506/vergelijken/ Zonder numpad

• thomas1750
Ja ik zag het inderdaad.. ook een mooi bordje.
Nu de logitech eigenlijk niet leverbaar is, is dat wellicht een mooie vervanger voor een prima prijs.

Ik heb de logitech G pro wireless muis al binnen en bevalt me tot zover prima!
Waarschijnlijk wil ik nu in de G lijn blijven van Logitech aangezien mijn headset hier ook van is.

Hopen dat ze weer snel leverbaar zijn:)

Bedankt voor je reacties!:D

• DionYx
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-12-2025
Hier een leuke benchmark van LTT tussen wired en wireless. Er is inderdaad geen verschil tussen de twee bij een goede draadloze muis.
YouTube: Are Wireless Gaming Mice ACTUALLY Faster??

• thomas1750
Inderdaad een leuk filmpje, en inderdaad wireless doet niet meer onder voor wired. en is misschien nog wel sneller. Nice!

• thomas1750
Ik lees dat de G915 Tactile voor FPS is en de Linear voor MMORPG en Actiegames.
aanhouden of maakt het niets uit?
Ik speel alleen maar CODMW..

• Miyazono
Linear switches worden vaak aangeraden voor FPS games omdat je ze snel in kan drukken. Zoals de naam al zegt heeft de switch een lineaire weerstand, dus het gaat direct naar beneden en naar boven. Tactile switches vinden mensen in het algemeen fijner voor typen, dit is omdat je in tegenstelling tot lineaire switches eerst een klein "heuveltje" over moet. Op die manier voel je wanneer de switch activeert wat je bij lineaire switches niet kan voelen.
Wat raad ik aan? Dat is echt heel persoonlijk. Ik heb zelf voor een paar jaar lineaire switches gebruikt wat heel prettig werkte, onlangs overgestapt op tactile switches welke ook heel fijn zijn. Dus... een muntje opgooien of zo? ;)

Afbeeldingslocatie: https://ml6ssgsug0mu.i.optimole.com/Jarb5hs.z7fl~3f091/w:600/h:300/q:55/https://easysoundproof.com/wp-content/uploads/2020/12/Mechanical-Switch-Linear-Tactileclicky-GIF-by-itsNyko.gif

Hier nog een leuk gifje die laat zien hoe het in het algemeen een beetje werkt. :)

• thomas1750
Het is lastig waar mijn voorkeur naar uitgaat, ik heb nu membraam, het is niet dat ik even naar de winkel kan gaan om het verschil ter ervaren door op de toetsen te gaan rammen in de winkel:)

Bij Megekko is de Linear nu op voorraad en morgen binnen, even over nadenken of ik 242.50 wil betalen of nog even wacht tot die op de 200 euro zit...

[ Voor 4% gewijzigd door thomas1750 op 15-01-2021 11:28 ]

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:18
Ik heb de G915 Lineair. Had hiervoor een Corsair toetsenbord met Red switches, maar de G915 met lineair switches bevalt me echt een stuk beter. Kost wat, maar ben zelf blij met de overstap.
Gebruik het toetsenbord zelf voor thuiswerken en verschillende typen games (incl FPS), bevalt voor alle typen prima.

• thomas1750
Hallo Wekko,

Heb jij ook het verschil geprobeerd tussen de tactile en lineair of ben je gewoon voor deze gegaan?
Ik wil de overstap wel maken weet alleen niet welke van de 2 aangezien je nu geen ''feeling'' kan krijgen:)

• thomas1750
Toch maar overstag gegaan, die 40 euro maakt dan ook niet uit.
Is de Linear geworden
Pagina: 1