Toen ik onlangs de opslag van de harddisks moest bekijken, viel me dat OSX de weergave steeds foutief weer geeft.
Na het open van het tabje 'opslag' krijg ik aanvankelijk (volgens mij correcte) weergave te zien:
:fill(white):strip_exif()/f/image/KHCAnL3hDv02pTVvU9n3wsZZ.png?f=user_large)
Daarna, na een paar seconden verandert de staafdiagram vervolgens ineens naar deze weergave:
:fill(white):strip_exif()/f/image/G7tB9x2d1rwSIRZno38Y1pQf.png?f=user_large)
En het vreemde is, als ik op 'beheer' klik dan geeft het overzicht aan dat er ruim 158GB aan Foto's op de SSD schijf staat. Terwijl die maar 120GB groot is
Overigens staan de Foto's library op de 2e, grotere harde schijf.
Kan dit kwaad en is dit gewoon een 'glitch' die ik kan negeren? Of die ik er goed aan dit even te repareren?
En oja, soms heb ik last van een CPU vretende taak die heeft ook iets met foto's te maken (als ik herstart of dat proces kill dan blijft het weer even weg) Bedenk me nu - zouden die met elkaar verband kunnen houden?
Het was o.a. photoanalysisd en nog eentje die ik me nu niet kan herinneren.
Ik heb al geprobeerd:
- safe boot
- disk utility schijf EHBO laten uitvoeren (vanaf recovery modus)
- opnieuw safe boot
OSX 10.13.6
Na het open van het tabje 'opslag' krijg ik aanvankelijk (volgens mij correcte) weergave te zien:
:fill(white):strip_exif()/f/image/KHCAnL3hDv02pTVvU9n3wsZZ.png?f=user_large)
Daarna, na een paar seconden verandert de staafdiagram vervolgens ineens naar deze weergave:
:fill(white):strip_exif()/f/image/G7tB9x2d1rwSIRZno38Y1pQf.png?f=user_large)
En het vreemde is, als ik op 'beheer' klik dan geeft het overzicht aan dat er ruim 158GB aan Foto's op de SSD schijf staat. Terwijl die maar 120GB groot is

Overigens staan de Foto's library op de 2e, grotere harde schijf.
Kan dit kwaad en is dit gewoon een 'glitch' die ik kan negeren? Of die ik er goed aan dit even te repareren?
En oja, soms heb ik last van een CPU vretende taak die heeft ook iets met foto's te maken (als ik herstart of dat proces kill dan blijft het weer even weg) Bedenk me nu - zouden die met elkaar verband kunnen houden?
Het was o.a. photoanalysisd en nog eentje die ik me nu niet kan herinneren.
Ik heb al geprobeerd:
- safe boot
- disk utility schijf EHBO laten uitvoeren (vanaf recovery modus)
- opnieuw safe boot
OSX 10.13.6
[ Voor 18% gewijzigd door autoreverse op 10-01-2021 14:32 ]