Toon posts:

Nieuwe versterker...

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hej people,

ik zoek ee nieuwe versterker met mischien een eaqalyzer(sorry voor spelfouten :))

raad me wat aan?????
welk merk,type?
en mischien 2 boxen erbij.....
er moet natuurlijk wel dolby surround op zitten...
tell me..

Verwijderd

Topicstarter
en trouwens ook sites van winkels waar versterkers te koop zijn, zou ook goed van pas komen :)...

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ah je wil een versterker met iekieliser (schrijf je het zo) en dolby wat je wil afspelen op 2 boxen en je zegt niet wat je uit te geven hebt, way to go!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu al 2 jamo boxen,
en de bedoeling is om veel dvd's,divx en mp3 en natuurlijk gewoon voor de cd speler.

kep er ongeveer 1000 piek voor over....
moet je toch wel iets voor hebben dacht ik..

• hervaz
Voor 1000 piek is zeker een mooie av versterker te vinden ja, heb zelf geen bakken verstand ervan maar met deze info kunnen de mensen hier wat.

Suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
thx dude...

ik zit ook te wachten tot er ff iemand langs komt die er verstand van heeft, zou handig zijn...:)

• JT
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Welcome to the miraclous world of Home Cinema :)

Maaaaaaaaar, ik moet eerst weten of je alleen dolby surround of ook digital wil.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Als ik het goed begrijp zoek je 5 luidsprekers en een av versterker voor 1000,-?

Verwijderd

Topicstarter
denk niet dat dat mogelijk is (5 boxen en ee versterker voor 1000 piek) maar het gaat mij in eerste instantie m de versterker en eqalyzer, en later weer kijken voor boxen (ik heb nu 2 goeie jamo boxen) mischienn er nu alvast 2 boxen erbij, als dat uit kan :)

Verwijderd

Topicstarter
ehhh kep er niet zo gek veel verstand van maar wat is procies het verschil tussen digitaal en niet in dit geval....?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dolby Surround gebruikt 1 kanaal voor de rear speakers (die achter je staan)
Je hoort uit beide speakers dus hetzelfde.

Bij Dolby Digital is dit gescheiden

Bij Dolby Surround maak je gebruik van een Stereo signaal waarbij alles wat puur mono is uit je Center speaker komt, en bij Digital zat het weer anders...maar ik weer niet meer hoe |:( :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

als je goed had gelezen heeft ie al 2 jamo speakers ..

ga gewoon eens naar een goeie winkel(Stassen in venlo vind ik wel ok), daar hebben ze de meest gangbare merken wel .. marantz onkyo yamaha etc etc .. voor 1000 piek kan je zeker wel wat leuks vinden. moet je voor dat geld ook no 2 rear speakers en een center hebben word het al moeilijker

mollie

• JT

JT

VETAK y0

Waarom wil je een equalizer ? Dat is alleen maar een extra schakeling in de keten en dus kwaliteits verlies.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet wat vor equalyzer jij dan hebt maar normaal wordt de kwaliteit daar een stuk beter van,....

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 18:43 schreef JcaG het volgende:
Als ik het goed begrijp zoek je 5 luidsprekers en een av versterker voor 1000,-?
DTT3500 die je op je oude tuner/cd speler aansluit. Redelijk wat vermogen, en DD wordt ondersteund. Maar t is uiteraard niet echt toppie, maar wat wil je. Een beetje losse DD versterker met ingebouwde tuner zit al bij de 1000....

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
het is toch gewoon Equalizer? :?

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 19:24 schreef thefirstikke het volgende:
het is toch gewoon Equalizer? :?
=] jah

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 13 augustus 2001 19:22 schreef Neo_stg het volgende:
ik weet niet wat vor equalyzer jij dan hebt maar normaal wordt de kwaliteit daar een stuk beter van,....
:+ Wahahahaha !!!!!

Keep on dreaming boy !

Ecodan warmtepomp

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op maandag 13 augustus 2001 19:22 schreef Neo_stg het volgende:
Als er iets is wat het geluid vern**kt dan is het wel een equalizer... wie een goede set heeft, wil geen een EQ omdat het geluid van nature gewoon op z'n mooist is

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

en bij Digital zat het weer anders...maar ik weer niet meer hoe
Zeg dan niks!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op maandag 13 augustus 2001 19:28 schreef DynaMikeY het volgende:

[..]

Zeg dan niks!
Sorry :+

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 13 augustus 2001 19:28 schreef DynaMikeY het volgende:

[..]

Zeg dan niks!
Jou post voegt zeker wat toe.... :r

Bij digital zijn alle kanalen digitaal gescheiden. Bij pro logic is het van 100 hz tot 5 khz en bij Digital van 20 hz tot 20 khz.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Idem ervaring...

iekwuhlaaijzuhrz kun je wat meer (soms erg veel, te veel) geluidsniveau's mee regelen, dus bijv. geen mid-tone enkel hoog en laag (vreemde setting trouwens, al het natuurlijke eruit! :(

Ik zou je aan kunnen raden om een lekkere Amplifier (lees ampliefaaijer) te kopen, als je geen tuner benodigd (radio zenders dus).
dan heb je leuke spulletjes..
Dan heb je waarschijnlijk wel een leuke DTS versterker, dan heb je iig Dolby Surround en Dolby Digitaal

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp is digitaal stukken beter....is dit dan ook duidelijk hoorbaar of valt dat dan weer tegen, en prijs verschil van ????

• JT

JT

VETAK y0

duidelijk hoorbaar....en voor je eigen bestwil : BLIJF MET JE POTEN VAN EQUALIZERS AF !!!!!

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ben net wakker, wat was een amplefier ook al weer??

en nee ik ben er geen radio bij nodig..puur een versterker (zonder equalyzer :)) en mischien boxen....

weet niemand een site waar audio apparatuur te koop is....(ter info)????

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Kijk eens in de FAQ van het AV forum, daar staan zowel links in naar HiFi winkels als dolby surround en dolby digital uitgelegd.

Verwijderd

Is het voor voornamelijk muziek en ook film of voornamelijk film en een beetje muziek of allebei in gelijke mate...

Bepaald wel je keuze een beetje vind ik.

Verwijderd

Als je hem ergens kan vinden 2e hands dan wel nieuw:
Sony fa3-es is een zeer goede versterker die binnen je prijs klasse valt.
Alleen moet je wel tegen kunnen dat is een champagne kleur heeft en nogal wat stroom sleurpt :)

Verwijderd

ik heb nu 2 goeie jamo boxen

hhmmm goeie Jamo boxen... |:(

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:30
Op dinsdag 14 augustus 2001 04:43 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

Contradictio in terminis?

:)

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Yep, equalizers gebruik je normaal alleen als er iets mis is met je totale installatie (versterker/speakers/enz) of het bronsignaal (ouwe tapejes e.d.). Een goed samengestelde set heeft geen equalizer.
Tenzij je van een extreme klankkleur houd. Je zult dan wel de makers doen gruwelen :)

Verwijderd

Ik zou je aanraden om eens naar een Harman/Kardon reciever te kijken (dts&dd)

heb een gewone stereo reciever sinds vandaag van hen en heb ook al heb ik een hekel aan dolby de dolby digital recievers van hen beluisterd.. er is zeker een mooie reciever van hen te vinden voor 1000 piek...
Ze hebben naar mijn mening een heel goeie prijs prestatie verhouding en een sound :9~

zou dan alleen ff sparen voor een setje speakers erbij ;)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Sony STR-DB 840

Coïtus ergo sum

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 14 augustus 2001 04:43 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

Ze hebben een hoop brakke, maar ook een aantal goede !!! Moet jij maar is de Concert 8 luisteren !!! :9~ :9~

Ecodan warmtepomp

• hervaz
En die heeft hij vast staan |:(

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 14 augustus 2001 19:43 schreef hervaz het volgende:
En die heeft hij vast staan |:(
Hij spot in zijn posting dat Jamo en goed niet samengaan, maar ik zeg wel. Lees voordat je reageert |:(

Ecodan warmtepomp

• violator_
  • Laatst online: 19-01 01:18
De versterker maakt in de meeste gevallen niet zo donders veel uit (als je tenminste geen goedkope troep koopt en je houdt aan merken als Kenwood/Denon/Marantz/etc).

Het allerallerallerbelangrijkste in iedere set zijn de speakers. Die vormen de klank van het geluid. Ga naar een goede audio hifi zaak en ga naar heel veel verschillende speakers luisteren. Neem een cdtje mee met muziek waar jij naar luistert en vergelijk de klankkleur die bij verschillende speakers naar buiten komt.

Persoonlijk vindt ik speakers van Infinity, Quadral (Dauphin series!) en B&W (de duurdere) het mooiste geluid geven (warm geluid met sprankelend heldere hoge tonen).

Minder blij ben ik met het geluid van de (mid-range) JBL/Canton/Sony( :r )/Philips (:r :r :r :r :r :r ) speakers .. maar goed ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk ...

Je moet t echt zelf gaan beluisteren..anders loop je een goede kans niet blij te zijn met je uiteindelijke aankoop .. als je tenminste net als ik heel kritish op geluid ben

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• JT

JT

VETAK y0

Wacht even......beweer jij nou dat versterkers niet een bepaald klankkarakter hebben ?

Ecodan warmtepomp

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Hier komt dan weer het welbekende copy&paste advies : ga gewoon naar een audiozaak (niet naar de it's, that is), zeg ze wat je budget is, en zij kiezen wel wat voor je uit. Luister net zolang totdat je iets vind wat je goed vind klinken.

BTW, 1000 gulden is niet zo heel veel als het om goed geluid gaat. Koop gewoon een goede versterker voor dat geld, en ga daarna nog op zoek naar sattelietjes bij je jamo's.

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 20:55 schreef violator_ het volgende:
De versterker maakt in de meeste gevallen niet zo donders veel uit (als je tenminste geen goedkope troep koopt en je houdt aan merken als Kenwood/Denon/Marantz/etc).

Het allerallerallerbelangrijkste in iedere set zijn de speakers. Die vormen de klank van het geluid. Ga naar een goede audio hifi zaak en ga naar heel veel verschillende speakers luisteren. Neem een cdtje mee met muziek waar jij naar luistert en vergelijk de klankkleur die bij verschillende speakers naar buiten komt.

Persoonlijk vindt ik speakers van Infinity, Quadral (Dauphin series!) en B&W (de duurdere) het mooiste geluid geven (warm geluid met sprankelend heldere hoge tonen).

Minder blij ben ik met het geluid van de (mid-range) JBL/Canton/Sony( :r )/Philips (:r :r :r :r :r :r ) speakers .. maar goed ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk ...

Je moet t echt zelf gaan beluisteren..anders loop je een goede kans niet blij te zijn met je uiteindelijke aankoop .. als je tenminste net als ik heel kritish op geluid ben
Ten eerste de versterker bepaald nog steeds het grootste deel van je klank beeld..

En tweede jij hebt waarschijnlijk nog nooit
goeie jbl speakers gehoord. Ik neem aan dat je deze mening heb gebaseerd op de megapool/scheer en foppen collectie jbl

ow ja.. als je infinity dan wel goed vind..
zal ik ff iets leuks vertellen.. infinity word in de zelfde fabriek als jbl gemaakt het enige verschil is de afregeling van het scheidings filter..

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 15 augustus 2001 11:34 schreef Driez het volgende:

[..]

Ten eerste de versterker bepaald nog steeds het grootste deel van je klank beeld..
Exactly what I meant
goeie jbl speakers gehoord. Ik neem aan dat je deze mening heb gebaseerd op de megapool/scheer en foppen collectie jbl
Of het is z'n smaak niet, maar dan is het niet gelijk slecht. Chario is ook niet mijn smaak, maar daarom zijn het wel mooie speakers, gewoon om hun kwaliteit.

En ik heb Canton gehoord...en die budget sub/sat setjes KAN je niet slecht noemen voor het geld !!!!

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 19:43 schreef Neo_stg het volgende:
sorry, ben net wakker, wat was een amplefier ook al weer??

en nee ik ben er geen radio bij nodig..puur een versterker (zonder equalyzer :)) en mischien boxen....

weet niemand een site waar audio apparatuur te koop is....(ter info)????
Amplifier = versterker in het engelands...

Jij willen dus een versterker. Je hebt nu al genoeg om je oren gekregen om te kiezen voor een versterker met Dolby Surround en Digitaal, waarom beide...Niet elke Geluidsdrager (CD, DVD, VCD, CDi (jek!), enz) is DTS (digitaal). er zijn er nog veel (en er komen er nog veel meer bij) die Dolby Prologic zijn (surround)..dus met beide zit je gewoon veilig.

Opsomming:

-Versterker
-Dolby Prologic/Surround
-Dolby Digital/DTS
-5.1 (5 speakers en een Subwoofer aannsluiting (let hierop, dat scheelt in je speakeruitbreiding aanzienlijk, dan kun je passieve sets gaan kopen, active sets hebben een verterker in de sub en zijn daar door duurder)

een 2e speaker aansluiting lijkt mij voor jou overbodig, tegen die tijd wil je toch weer uitbreiden op versterker...

Sites:

www.kieskeurig.nl is wel een leuke voor jou, daan zie je wie wat heeft
www.miepkniep.nl kun je gezamelijk meer korting krijgen, kan erg schelen.
benewagen.mediamarkt.grotesteden.nl hier wandel je heen om zoveel mogelijk live te zien en voelen.
www.speciaalzaken.nl hier koop je uiteindelijk met een rete goeie service

Letop: sommige links zijn fictief en willen soms niet meewerken.

Bijn a vergeten: www.hifi.nl hier zitten de kenners... en vind je erg veel info

Verwijderd

De speakers bepalen het grootste gedeelte van de geluidskwaliteit en de versterker in veel mindere mate.
Als je toch nog van plan bent om nieuwe speakers te kopen, zoek dan een paar die zonder equalizer goed klinken.

Of je nu een Sony, Kenwood, Technics of Pioneer kiest lijkt mij meer een verschil qua uiterlijk dan geluidskwalitiet

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 19:26 schreef dreeke het volgende:
Als er iets is wat het geluid vern**kt dan is het wel een equalizer... wie een goede set heeft, wil geen een EQ omdat het geluid van nature gewoon op z'n mooist is
Dat ligt dus heel erg aan de persoon. Ik heb zelf een gehoorstoornis waardoor ik mid-tonen veel minder goed hoor dan hoog en laag. :'( In zo'n geval heeft een equalizer dus wel degelijk nut...

• violator_
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op woensdag 15 augustus 2001 11:34 schreef Driez het volgende:

[..]

ow ja.. als je infinity dan wel goed vind..
zal ik ff iets leuks vertellen.. infinity word in de zelfde fabriek als jbl gemaakt het enige verschil is de afregeling van het scheidings filter..
Zoals ik al zei is het puur persoonlijke voorkeur ik vindt dat bij de mid-range tot iets duurdere JBL speakers wat ontbreekt aan t geluid. Mischien mis jij dat niet. En natuurlijk als je er veel geld voor neerlegd zijn dure JBL speakers ook zeer goed. Maar dat is niet het budget waar we op dit moment over spreken dacht ik zo.

De opmerking dat de versterker voor het grootste gedeelte de klankkleur bepaald is totale onzin. Een goede versterker is CLEAN en daarbij af te stellen in zijn hoog/laag verdeling. Versterkers die ik zoal eerder noemde zijn daar allemaal goed in. Het geluid zelf wordt puur gevormd door de speakers. Hang maar eens een paar goede speakers die aan een hele goede versterker hangen aan een iets mindere versterker van redelijke kwaliteit en je zult het zelfde geluid er uit krijgen na afstellen.

Dat is iets waar je achter komt als je al jaren met muziek (maken/DJ/studiowerk) bezig bent geweest. Hoeveel versterkers heb jij gehad om dit te kunnen claimen ?

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 15 augustus 2001 19:28 schreef violator_ het volgende:

De opmerking dat de versterker voor het grootste gedeelte de klankkleur bepaald is totale onzin. Een goede versterker is CLEAN en daarbij af te stellen in zijn hoog/laag verdeling. Versterkers die ik zoal eerder noemde zijn daar allemaal goed in. Het geluid zelf wordt puur gevormd door de speakers.
Hifi versterkers hebben wel degelijk een eigen klankkleur. En je hebt ze ook die dat niet hebben. Maar je kan studiospul niet vergelijken met hifi.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 19:46 schreef JT het volgende:

[..]

Hifi versterkers hebben wel degelijk een eigen klankkleur. En je hebt ze ook die dat niet hebben. Maar je kan studiospul niet vergelijken met hifi.
Hifi versterkers geven de basis van het klank beeld vind ik.

En de speakers zijn meer voor de fine tuning
Pagina: 1