Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• dek8
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10-01 22:07
Hallo!

Ik ben bezig proces teruggaaf BTW van aangeschafte zonnepanelen. Op zich is het stappenplan hiervoor op o.a. site belastingdienst duidelijk, toch 2 vragen:

Details:

- okt'20 zonnepanelen aangeschaft. Aangifte, moet binnen 6 mnd. Gaat - om dat ik er nu in Jan'21 mee bezig ben - dan wel over het jaar 2020 heen. Dit heeft gevolgen voor KOR (vanaf 1 jan'22 drie jaar geen recht meer op teruggaaf BTW. Dit laatste is OK. En voor belastingdienst gaat het de constructie van BTW JAARaangifte, dus (vraag 1): als alles per 31 maart'21 is afgerond, is dat OK toch?

- Ik ben zelf ZZP'er, heb (dus) de factuur leverancier zonnepanelen met datum okt'20 op naam van mijn vrouw laten zetten (zij is geen ZZP'er).

- Begin Jan'21 heb ik de factuur van energieleverancier op naam van mijn vrouw laten zetten. Vraag 2: is dit OK, of moet dat ook per factuurdatum okt'20 zijn? Dit is overigens niet makkelijk te herleiden in online omgeving energieleverancier, maar just to be sure....!

Bedank!

...

[Voor 0% gewijzigd door dek8 op 10-01-2021 13:18. Reden: Typo]

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True