Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vermoed dat menige tweaker over de rel rond Akwasi, anti zwarte piet activist, deze week gehoord heeft. Vorig jaar juni heeft hij opruiende uitspraken gedaan tijdens zijn speech tijdens een BLM betoging op de Dam, waarin hij onder meer zei dat hij zwarte piet in het gezicht zou trappen als hij die zou zien. Daar zijn aangiften over binnengekomen bij het OM en uiteindelijk is die zaak voorwaardelijk geseponeerd als hij afstand zou nemen van zijn woorden. Als hij binnen een jaar nogmaals een strafbaar feit pleegt, dan wordt deze zaak weer opgepakt.

Afgelopen week werd bekend dat Akwasi tijdens een EO interview in eind december toegegeven had dat hij zijn speech van tevoren geschreven en uitgedacht had en dat dit daardoor geen spontane inval was. Toen hij door had dat dit niet handig was in verband met die zaak van zijn speech, werd hij boos heeft hij de interviewer bedreigt en heeft hij laptops van de interviewer en zijn technicus gestolen. Die wilde hij enkel teruggeven als de audio-opnamen werden gewist. De journalist had echter een kopie van het interview en nu is dat interview alsnog uitgezonden.

Er zijn enkele zaken die ik nu niet begrijp. Ten eerste heeft hij eigenlijk bekend dat hij de woorden over het in het gezicht trappen van tevoren bedacht heeft. Het lijkt mij dat dit een ander licht schrijnt op de zaak van juni. Ten tweede heeft hij nu dus een diefstal gepleegd, de EO/interviewer bedreigt en afgeperst. Dat lijken mij toch wel strafbare feiten genoeg om bet voorwaardelijke sepot met betrekking tot zijn woorden tijdens de BLM demonstratie op de dam in te trekken en die zaak (naast de huidige gebeurtenissen) op te pakken en hem daarvoor te vervolgen. Dat lijkt mij dan dus opruiing, diefstal, afpersing en bedreiging. Zeker omdat hij een voorbeeldfunctie heeft.

Hoe groot is de kans dat dit ook gebeurt en wat zijn de consequentie voor Akwasi? Celstraf? Geldboete? Ik zou dit graag onderzocht willen zien om te voorkomen dat het OM beticht wordt van selectieve vervolging. Gaat dit muisje nog een staartje krijgen?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Niks, want zoals altijd begrijpen wij zijn woord kunst niet.

Dus sorry, hoe we het wel moesten begrijpen. Knielen wij eventjes, en de kous is af

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
De grootste consequentie is dat ie , door zn egoistische gedrag, z’n hele zaak, BLM, schade toebrengt. Tegenstanders zullen dit altijd gebruiken om andere BLM activisten in het diskrediet te brengen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:53:
De grootste consequentie is dat ie , door zn egoistische gedrag, z’n hele zaak, BLM, schade toebrengt. Tegenstanders zullen dit altijd gebruiken om andere BLM activisten in het diskrediet te brengen.
Dit.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Akwasi wil graag zijn verhaal doen bij de media, maar alleen ZIJN verhaal. Kritische vragen worden niet gewaardeerd.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:48
Zoals hierboven ook direct al gebeurde...

Ik denk dat hij zich even goed moet beraden op publieke optredens, de komende tijd. Waarschijnlijk kan hij zich beter even een tijdje gedeisd houden en zaken (zowel om hem heen als in zijn hoofd) laten bedaren.

Qua strafvervolging: hij heeft (zoals ik het heb begrepen) geen laptops gestolen, maar ze teruggegeven nadat de opnames waren gewist. Zijn eerdere uitspraken veranderen niet door zijn recente acties, althans niet in strafrechtelijke zin. Maar zijn morele gezag als woordvoerder over zwarte piet/BLM is hij imho wel kwijt nu.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

De titel klopt niet. Het EO interview heeft geen gevolgen voor akwasie. Het is zijn eigen agressieve gedrag wat (hopelijk) gevolgen heeft. Zoals het nu staat lijkt het alsof EO er iets mee van doen heeft terwijl het toch echt 100% gedrag van akwasie zelf is.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Dat is toch heel simpel te voorkomen door a) de vervolging van Akwasi voort te zetten (als het klopt wat @Roenie hierboven schrijft) en b) door BLM (Nederlandse) activisten heel duidelijk afstand van hem te nemen.

Dan heeft het recht zijn beloop en is de munitie weg om andere BLM activisten in diskrediet te brengen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hoe kan je sowieso iemand serieus nemen die min of meer oproept tot geweld. Ik geloof in gelijkheid maar niet in verschuiven van onderdrukking. Daarom kunnen we mensen zoals Akwasi en Sylvana ook beter negeren.

Naamverbasteringen zijn niet toegestaan.

[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 10-01-2021 14:04 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:06
Akwasi heeft zichzelf in een rol geplaatst waar hij simpelweg niet geschikt voor is. Hij loopt al tijden op zijn tenen en kan gewoon niet snel een prima antwoord bedenken op veel vragen die hij niet van te voren bedacht heeft en valt terug op instinct.

En dus leidt zijn optreden voor de zoveelste keer af van de boodschap, dat racisme in al zijn vormen bestreden moet worden en dat dat decennia lang onvoldoende gebeurd is. En nog steeds niet goed genoeg gebeurd.

Sowieso wordt het aangevlogen op een manier die mijns inziens niet veel zoden aan de dijk zet.

Als de EO aangifte doet zal er vast wel even over nagedacht worden of er vervolging wordt ingesteld. Problematisch is dat men in de anti racisme beweging geen betere boegbeelden gevonden lijken te kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:02
evilution schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:39:
De titel klopt niet. Het EO interview heeft geen gevolgen voor akwasie. Het is zijn eigen agressieve gedrag wat (hopelijk) gevolgen heeft. Zoals het nu staat lijkt het alsof EO er iets mee van doen heeft terwijl het toch echt 100% gedrag van akwasie zelf is.
Het één sluit het ander niet uit. Als dit interview van de EO er niet was geweest, waren sommige details misschien nooit aan het licht gekomen, dus het EO-interview kan zeker wel óók gevolgen hebben. Het is de combinatie van, ten eerste, zijn gedrag, en ten tweede, het interview.

The devil is in the details.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-06 17:48
Nee, deze man zal niet vervolgt gaan worden.

Het grote probleem met Akwasi is en blijft, dat het een uitermate aggressief overkomende persoonlijkheid is. Het zijn niet alleen deze twee incidenten, maar zijn twitterlijn staat ook vol met schandalige uitspraken. Het zijn dus geen incidenten meer, maar lijkt meer een structureel dingetje.

Ik weet wel, dat wanneer ik dit soort gedrag in het wild zou gaan vertonen, er weldegelijk een rechtzaak zou komen. Ik ben dan ook geen woordkunstenaar, maar een simpele Jan Lul.

Akwasi moet eens bij zichzelf gaan onderzoeken, dat zijn manier van optreden in deze gevallen totaal over de grens gaan, en ronduit bedreigend overkomen op de gemiddelde Nederlander. Dat deze meneer zijn hogere doel totaal uit het oog verliest, want hij kan zijn rust niet bewaren, en gaat dan echt heel naar doen.

Het is dus een kwestie van tijd, voordat de volgende rel rondom Akwasi gaat uitbreken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:43
Jeroenneman schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:28:
Akwasi wil graag zijn verhaal doen bij de media, maar alleen ZIJN verhaal. Kritische vragen worden niet gewaardeerd.
Net zoals mensen als WIlders en Baudet. (verschil is wel dat Wilders een mooi interview kreeg van meer dan een uur zonder 1 kritische vraag vlak voor de verkiezingen).

Slechte zaak in het algemeen om zo met de media om te gaan.

Verder lijkt dit me geen goede opzet voor een discussie in AWM.

Begin eens met uiteenzetten welke wetten precies zijn overtreden etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Philip Ross op 10-01-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Philip Ross schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Net zoals mensen als WIlders en Baudet. (verschil is wel dat Wilders een mooi interview kreeg van meer dan een uur zonder 1 kritische vraag vlak voor de verkiezingen).

Dit.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:09

Moofnor

King of my castle

[...]

Dit is een whataboutism

Hier ben ik het compleet mee eens. De genoemde mogelijke overtredingen kunnen alleen vervolgd worden door aangifte van de betreffende journalist. Dat heeft weinig met vooringenomenheid van het OM te maken.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
[...]

- Aanzetten tot haat, discriminatie en gewelddadig optreden.
artikel 137d van het Wetboek van Strafrecht Bron
Hij heeft zijn speech dus vantevoren geschreven en een "woordkunstenaar" dient dus ambtshalve te weten wat hij daarmee zal bereiken.

- Diefstal. Artikel 312 van het Wetboek van Strafrecht Bron
Dit is een beetje een dubbele want in de bron wordt gijzeling niet, en bedreiging wel genoemd, dit komt samen in het beschreven interview waarbij hij de laptop gijzelde, maar eerst stal en daarna eisen stelde over het retourneren. Gijzeling (van de laptops) zou je dus ook nog kunnen aanvoeren, maar denk dat dit wellicht spijkers op laagwater is.

Over of de sepot teruggedraait wordt heb ik geen mening want heden ten dage worden bepaalde groeperingen en etniciteiten "ontzien" mbt strafvervolging als je kijkt naar de rellen omtrent vuurwerk afgelopen jaar en de vele "incidenten" met bepaalde medelandgenoten*.

*: @Moofnor Hiermee weet ik dus niet of er wel of geen aangifte gedaan is bij de verschillende incidenten.

[ Voor 3% gewijzigd door Koos2009 op 10-01-2021 15:01 . Reden: code aangepast zodat link werkt ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Stiggy schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:39:
[...]
Dan heeft het recht zijn beloop en is de munitie weg om andere BLM activisten in diskrediet te brengen.
Sorry, maar dat is echt heel naïef gedacht.

Als iemand veroordeeld wordt is het voor een deel van de mensen juist meer munitie....
"Ja, de BLM bestaat alleen maar uit tuig".

Het is een beetje gechargeerd, maar jij hebt het over het andere uiterste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Koos2009 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:51:
[...]
maar eerst stal en daarna eisen stelde over het retourneren. Gijzeling (van de laptops) zou je dus ook nog kunnen aanvoeren, maar denk dat dit wellicht spijkers op laagwater is.
Klinkt als art. 318 sr., oftewel afdreiging.
Over of de sepot teruggedraait wordt heb ik geen mening want heden ten dage worden bepaalde groeperingen en etniciteiten "ontzien" mbt strafvervolging als je kijkt naar de rellen omtrent vuurwerk afgelopen jaar en de vele "incidenten" met bepaalde medelandgenoten*.
Er loopt reeds een artikel 12 procedure om vervolging alsnog af te dwingen. Daarnaast was het oorspronkelijke sepot voorwaardelijk, en indien hij nu wederom iets strafwaardigs heeft gedaan zal hij zich ook voor de opruiing moeten verantwoorden.

Misschien dat hij weer te hulp wordt geschoten door een bevriende OvJ, je weet het niet. Zal wel dat witte privilege zijn waar je zoveel over leest.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het hier selectieve verontwaardiging betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Anoniem: 111703 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:01:
[...]

Klinkt als art. 318 sr., oftewel afdreiging.

[...]

Er loopt reeds een artikel 12 procedure om vervolging alsnog af te dwingen. Daarnaast was het oorspronkelijke sepot voorwaardelijk, en indien hij nu wederom iets strafwaardigs heeft gedaan zal hij zich ook voor de opruiing moeten verantwoorden.

Misschien dat hij weer te hulp wordt geschoten door een bevriende OvJ, je weet het niet. Zal wel dat witte privilege zijn waar je zoveel over leest.
offtopic:
Ik vind wijn niet lekker, maar pizza wel en met zelfs mijn nederlandse roots is het mij te koud voor een terras O-) Doordeweeks moet ik gewoon werken dus ik word onderdrukt door dat alleen in het weekend te doen. :X

@dawg Bedoel je dat "wij blanken" nu óók eens dezelfde middelen gebruiken om "wilderiaans gedrag" via de rechterlijke macht te bestraffen?

Of mis ik wat in je post?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Koos2009 nee, ik betwijfel slechts ten zeerste of dit topic ook gestart was als het om Roelvink was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-06 14:20
dawg schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:27:
@Koos2009 nee, ik betwijfel slechts ten zeerste of dit topic ook gestart was als het om Roelvink was gegaan.
Dat denk ik niet. Akwasi heeft wat dit onderwerp betreft ook wel een wat langere voorgeschiedenis en ligt onder een vergrootglas. Tevens is deze nieuwe situatie vrij opmerkelijk en wekt het de indruk dat hij eerder heeft gelogen.

Desalniettemin lijkt me er ook wel enigszins sprake van selectieve verontwaardiging. Zijn genoeg andere (politieke/activistische) figuren met opmerkelijke acties, uitspraken en/of leugens waar we gewoon onze schouders bij ophalen. Business as usual...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koos2009
Indien het om Dave Roelvink gaat zie ik wel kleine verwijzingen omtrent zijn gedrag in de vberschillende Corona topics.

Waar het hier ook om gaat is dat deze Akwasi, net als vele andere mensen in "aandachtsgeile posities" die eenzelfdev mening zijn toebedeeld werkelijk alles aangrijpt om maar te zeiken over zijn vermnneende onderdrukking en institutioneel racisme van "de blanken".

Het is nou eenmaal een keer klaar met dat ziekelijke gedrag om aandacht en "vergelding".

Zelfs nadat bleek dat zijn DNA onderzoek leidde tot een groep van slavenhandelaren ging deze meneer maar door met "zich gekwestst voelen".

Een goede analogie heb ik nu even niet, maar meneer is gewoon zeer irritant en gedraagd zich als een klein kind en helaas krijgen zulke mensen steeds meer podiumtijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 09:02

MazeWing

The plot thickens...

Akwasi heeft hiermee aangetoond dat hij niet de geschikte persoon is voor de rol die hij nu heeft of neemt (of heeft gekregen). Iemand in zo’n rol hoort te allen tijde z’n zelfbeheersing onder controle te houden en, tot zekere hoogte, een olifantenhuid te hebben.

Akwasi heeft dit duidelijk niet. Door dit gedrag wordt er minder maar de boodschap gekeken maar enkel naar de boodschapper zelf. En het is niet alsof het het eerste incidentje is rondom Akwasi. Of dit gevolgen gaat hebben voor bepaalde zaken weet ik niet. Wel lijkt het me logisch dat binnen BLM gekeken wordt naar een ander “publiekelijk” figuur. Het zou Akwasi sieren zelf terug te treden zodat de organisatie gedwongen wordt naar een alternatief te kijken.

En wat betreft strafbaarheid:
- opmerking over zwarte Piet in het gezicht stoppen: dit is afgehandeld. Als er nu andere feiten aan het licht komen veranderd dat de zaak niet. Verder blijft in tact dat hij het met een bepaalde reden heeft gezegd. Of dit allemaal bedacht is of niet maakt weinig uit.
- bedreiging/diefstal, etc. Als de interviewer geen aangifte wenst te doen blijft er weinig tot niets over. Iemand anders zou “namens” aangifte kunnen doen, echter zal dat niet in behandeling worden genomen door het OM.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

dawg schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:07:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het hier selectieve verontwaardiging betreft.
Waarom? Wat maakt Akwasi anders dan anderen die een journalist zouden bedreigen/onder druk zetten?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
dawg schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:27:
Roelvink heeft een hele andere rol in het publieke debat. Dat weet je zelf ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:20

Honesty

kattenneus!

Ik hoop dat de gevolgen voor Akwasi zijn dat hij alleen nog maar interviews geeft aan Mathijs en Beau omdat die hem geen kritische vragen willen stellen. We zien nu dat hij zo door het ijs zakt als hij wel een normale vraag krijgt en dat hij er slecht tegen kan. Hij zal nu wel tijd genoeg krijgen om te woord stuntelen terwijl hij uit de media blijft. Natuurlijk jammer voor veel mensen die wel gewoon kunnen debatteren die ondersneeuwt raken door de mensen die harder kunnen gillen.

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hahn schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:52:
[...]

Het één sluit het ander niet uit. Als dit interview van de EO er niet was geweest, waren sommige details misschien nooit aan het licht gekomen, dus het EO-interview kan zeker wel óók gevolgen hebben. Het is de combinatie van, ten eerste, zijn gedrag, en ten tweede, het interview.
Het leest een beetje alsof de EO of de journalist er deels zelf verantwoordelijk voor zijn dat de journalist in zo'n penibele situatie terecht is gekomen en daar kan ik mij niet in vinden. Dat is echt 100% akwasie.

Hij had het interview ook fatsoenlijk kunnen afbreken zonder apparatuur te gijzelen en de journalist te bedreigen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 08:02
evilution schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:15:
[...]

Het leest een beetje alsof de EO of de journalist er deels zelf verantwoordelijk voor zijn dat de journalist in zo'n penibele situatie terecht is gekomen en daar kan ik mij niet in vinden. Dat is echt 100% akwasie.
Aaah, nu komt de aap uit de mouw. Jij leest de titel dus als "wat zijn de gevolgen voor de EO"? Er staat "Gevolgen EO interview voor Akwasi", wat ik lees als "Wat zijn de gevolgen van het EO-interview voor Akwasi?" :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hahn schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Aaah, nu komt de aap uit de mouw. Jij leest de titel dus als "wat zijn de gevolgen voor de EO"? Er staat "Gevolgen EO interview voor Akwasi", wat ik lees als "Wat zijn de gevolgen van het EO-interview voor Akwasi?" :)
Dat is racistisch, om meteen aan te nemen dat de gevolgen voor Akwasi zijn.

Hij zal vast nog wel toelichten aan ons simpele mensen wat hij er mee bedoelde als kunstenaar.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:33
Tip: rechtsboven een forumpost staat een klein duimpje. Als je daar op klikt, geef je aan dat je het met 'dit' eens bent.

@Roenie De acties van Akwasi waren niet fris en een leider onwaardig. Het was verder niet zijn bedoeling om laptops letterlijk te stelen.
De imago-schade is voor hem enorm, wat op zich al een straf is. Maar helaas straalt dat (voor sommige mensen) af op BLM.

Het was wellicht een betere optie geweest om niet aan de dreigementen van Akwasi toe te geven. Ook al was er wel een back-up. Laat hem de laptop maar meenemen of eventueel vernielen. Meteen beginnen met filmen vanaf de telefoon. Dan was de zaak nu meteen klaar geweest.

Zo is het niet gegaan. Juridische gevolgen zijn hier niet eens belangrijk. Hij is zich aan het beraden op zijn rol binnen BLM, maar het is duidelijk dat hij daar nooit meer een publieke rol in zou mogen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:39

3DDude

I void warranty's

Ik zou een figuur als deze gewoon geen aandacht geven.

Maar door hem te gedogen en zijn gedrag te accepteren schep je wel een gevaarlijk precedent.
Tsjah lastig maargoed; Het is natuurlijk al langere tijd zo dat als je maar hard genoeg roept, zeikt of zelfs agressief bent je aandacht krijgt.

Hypothetisch natuurlijk al was het een blanke die zo agressief was en dit soort dingen deed dan was de wereld te klein en werd deze 100% achtervolgd.
En eerst een laptop stelen en vervolgens zeggen zo heb ik het niet bedoeld.. tsjah dat kan iedereen natuurlijk.

Als die niet betrapt was geweest daarop had je er nooit wat van gehoord :P

[ Voor 17% gewijzigd door 3DDude op 10-01-2021 17:44 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Playa del C. schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:42:
[...]

Tip: rechtsboven een forumpost staat een klein duimpje. Als je daar op klikt, geef je aan dat je het met 'dit' eens bent.
Niet zo belerend doen. Past niet. Er is zoiets als eens zijn, er is zoiets als duiden als punt van aandacht. Meningen zijn een hellend vlak, aanstippen van interesse een aanleiding voor gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hahn schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Uh, nee? Ik lees het als de gevolgen voor akwasie, als in, wat zijn de gevolgen voor de zaak waar hij voor op wil komen. Niet zozeer over zijn uitspraken op de demonstratie maar zijn reactie daar op.

Voor de EO, maar de pers in het algemeen is het gewoon de zoveelste aanval op de vrijheid van nieuwsgaring.

Het is niet echt een manier om mensen voor je zaak te winnen zeg maar :P

Edit: maar ik vind dat EO hier verder part noch deel aan heeft. Pers moet gewoon z'n werk kunnen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door evilution op 10-01-2021 17:49 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Virtuozzo schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:46:
[...]

Niet zo belerend doen. Past niet. Er is zoiets als eens zijn, er is zoiets als duiden als punt van aandacht. Meningen zijn een hellend vlak, aanstippen van interesse een aanleiding voor gesprek.
Het is volgens mij niet belerend bedoeld, maar 2x een reactie achterlaten waar alleen het woordje “Dit” in staat, voegt niet zoveel toe aan een discussie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Anoniem: 111703 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:00:
[...]

Het is volgens mij niet belerend bedoeld, maar 2x een reactie achterlaten waar alleen het woordje “Dit” in staat, voegt niet zoveel toe aan een discussie. :P
Soms wel, soms niet, dat is subjectief. Het duimpje is maar al te vaak een ietwat perverse prikkel. En soms hoef je niets toe te voegen maar is het duiden van aandachtspunt een moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-06 12:19
Figuren als dit moet je vooral niet teveel aandacht geven. Hij heeft al meerdere keren agressieve en belachelijke uitspattingen laten zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-06 08:38
Het gevolg is dat de BLM steun afbreekt.

Het is ongunstig dat de immigratie discussie niet gevoerd mag worden, ook op forums als deze. Eén verkeerde statement en mods zitten er bovenop. Er zijn namelijk veel PVV, VVD en FvD stemmers die hierop stemmen vanwege harder immigratiebeleid. Die verhuizen naar de 'Echo Chambers'.

Mogen trends nog benoemd worden?
De zoveelste 2 lichtgetinte jongeren op een scooter. Ook dingen als 'temperament' bestaat niet voor niets. Het is toch statistisch logisch dat je die dan als politie vaker controleert?

Als je openlijk de 'vervangtheorie' (heet het zo? Dat immigranten ons op termijn vervangen) bespreekt dan kan je de angel eruit halen. En al hun vragen beantwoorden: van correcte geboortecijfers naar afkomst tot waarom er geen touwtje meer uit de brievenbus hangt.

Door onze 'complacency' weten we niet meer wat we moeten doen als iemand over onze normen en waarden gaat. Is immigratie je niet schikken naar andermans cultuur?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-06 12:19
@Harm_H dat mods zo snel moeten ingrijpen komt omdat discussies als deze zo snel ontsporen. Iets wat je nu ironisch genoeg precies laat zien; het topic gaat over Akwasi en jij begint over licht getinte jongens op een scooter en criminaliteitscijfers. Doe dat nou niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:05

Amphiebietje

In de blubber

Marzman schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:30:
[...]

Dat is racistisch, om meteen aan te nemen dat de gevolgen voor Akwasi zijn.
Nee, dat is simpele grammatica van een titel. "Gevolgen EO interview voor Akwasi" is kort voor "Gevolgen (van) EO interview voor Akwasi", hoe je dat in hemelsnaam kan lezen als gaande over gevolgen voor de EO weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Harm_H schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:20:
Het gevolg is dat de BLM steun afbreekt.
Extraordinary claims require extraordinary evidence.
Het is ongunstig dat de immigratie discussie niet gevoerd mag worden, ook op forums als deze. Eén verkeerde statement en mods zitten er bovenop. Er zijn namelijk veel PVV, VVD en FvD stemmers die hierop stemmen vanwege harder immigratiebeleid. Die verhuizen naar de 'Echo Chambers'.
Er kan en mag menige immigratie discussie gevoerd worden. Dat komt ook met regelmaat voor. Het probleem is eerder dat daarbij een aantal ingangen genomen wordt die juist mensen naar de fuik leiden.

Mensen mogen zich ook best zelf informeren. Tenslotte zit achter de politieke marketing van harder en sterker immigratiebeleid geen enkele handeling om ook echt iets te doen. Maar goed, dat is een kenmerk van populisme - bankieren op problematiek vereist continuïteit van problematiek.

Het is ook absoluut niet ongunstig on schadelijke verhaallijnen buiten het debat te houden. Mocht je daar nog vraagtekens bij hebben, ga eens kijken in Hongarije, of duik eens serieus in de verschuivingen en consequenties in de VS van het bewust ruimte laten voor toxiciteit.
Mogen trends nog benoemd worden?
Zeker. Zolang er sprake is van toetsbare onderbouwing, solide bronnen, afwezigheid van smaakmakers en zo meer. Er zijn ontzettend veel goede redenen voor dat soort basale vereisten. Het ruimte te laten voor opzetjes, scripts, mening, binaire tegenstellingen en zo meer is niet enkel ongezond, dat schept enkel een stimulans tot verstoring.
De zoveelste 2 lichtgetinte jongeren op een scooter. Ook dingen als 'temperament' bestaat niet voor niets. Het is toch statistisch logisch dat je die dan als politie vaker controleert?

Als je openlijk de 'vervangtheorie' (heet het zo? Dat immigranten ons op termijn vervangen) bespreekt dan kan je de angel eruit halen. En al hun vragen beantwoorden: van correcte geboortecijfers naar afkomst tot waarom er geen touwtje meer uit de brievenbus hangt.
Maar daarmee doe je dus een deur open voor overdracht van gedachtegoed en het kunnen identificeren van mensen om verder de fuik in te coöpteren. Soms direct, vaak ook indirect. Algoritmes zijn wel een dingetje. Ik kan me de precieze data niet herinneren, iemand kan dat vast opzoeken, maar als ik het mij goed herinneren komt iets van 70% van de mensen in de fuik daar terecht op aanbevelingen van sociale media na in communities geïdentificeerd te zijn als van affiniteit en interesse. En ja, scouten is ook een dingetje.
Door onze 'complacency' weten we niet meer wat we moeten doen als iemand over onze normen en waarden gaat. Is immigratie je niet schikken naar andermans cultuur?
Niks complacency. Dat zit elders. Politiek gedrag in sport? Complacency van afwijzen van de maatschappelijke functie van sport en de component van politiek gedrag. Ligt gevoelig, maar is prima meetbaar. Het is een enkel voorbeeld, het is echt niet het enige aandachtsveld. Er ligt een weelde aan onderzoek hierover. Als je maar wil zoeken. En als je het ook wil verwerken, want het ligt al snel gevoelig.

En nee, immigratie is niet schikken naar andere cultuur. Dat kan het zijn. Dat hoeft niet. Het probleem hier is de illusie van verandering van status quo door migratie. Best frappant, want verandering is de enige constante. Cultuur is een product van allerlei vormen van interactie. Er is geen vaste cultuur. Bestaat niet. Algemene gedragsvormen staan zelfs volledig los van cultuur.

Blijft het probleem van het afleiden van het migratie debat.

Immers, wie heeft baat bij dat debat? Maar ja, als mensen enkel perceptie bevestigd willen zien vallen ook alle reële aanwezige stimuli daarbij weg. Immers, het probleem, zogezegd, wordt enkel politiek gebruikt. Daarmee schept de burger juist een prikkel om eigen omstandigheden verder onder druk te laten zetten.

Wil je een nette, democratische, open samenleving, dan is er een grens aan wat die samenleving kan en mag tolereren. Dat is niet enkel een debat van grensoverschrijdend of crimineel gedrag, dat is helaas ook een debat van wat correspondeert wel en niet aan de vereisten van continuïteit van dat soort samenleving.

Nu ja, links- of rechtsom ligt daar wel wat om bij stil te staan. Je kan geen migratie debat voeren omdat het elke keer misbruikt wordt. Daar ligt een directe relatie tussen degenen die dat doen, en degenen die er in trappen.

Zoals hier. Doe dit gewoon niet. Zelfs al heb je de beste intenties, het is toxisch. Op zijn minst in het effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:45:
[...]

Nee, dat is simpele grammatica van een titel. "Gevolgen EO interview voor Akwasi" is kort voor "Gevolgen (van) EO interview voor Akwasi", hoe je dat in hemelsnaam kan lezen als gaande over gevolgen voor de EO weet ik niet.
Het is een trucje om in te spelen op victim resonance.

Kijk, hij doet iets. Hij is fout.
Wij zijn het slachtoffer. Nee niet zijn kring. Maar wij.
Volgende keer: die kring is fout en maakt ons tot slachtoffer want hij symbool.

Nu niet echt een onbekend draaiboek. Zit er al breed onbewust in. Ook pijnlijk aspect van wetenschappelijk onderzoek tegenwoordig, in het VS topic kwamen daar een paar handige bronnen voor langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Virtuozzo schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:50:
[...]

Het is een trucje om in te spelen op victim resonance.

Kijk, hij doet iets. Hij is fout.
Wij zijn het slachtoffer. Nee niet zijn kring. Maar wij.
Volgende keer: die kring is fout en maakt ons tot slachtoffer want hij symbool.

Nu niet echt een onbekend draaiboek. Zit er al breed onbewust in. Ook pijnlijk aspect van wetenschappelijk onderzoek tegenwoordig, in het VS topic kwamen daar een paar handige bronnen voor langs.
Ik heb enige moeite met het correct invullen van de juiste termen in plaats van "wij" en "kring". ZIt ik goed als dat laatste "BLM" hoort te zijn?

Echter, ik denk dat het een valkuil kan zijn aan te nemen dat er meer achter woorden zit dan dat er niks achter zit en het exact betekent wat er staat. Als je dat als standaardinstelling neemt, dan zit je naar mijn mening dicht tegen exact het soort gedrag aan te horken als het gedrag dat tot excessen zoals "Pizzagate" en andere debiele samenzweringstheoriën heeft geleid.

Mensen zijn goed in het vinden van patronen. Helaas betreft dat soms ook patronen die helemaal niet bestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

armageddon_2k1 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:34:
[...]

Roelvink heeft een hele andere rol in het publieke debat. Dat weet je zelf ook wel.
En jij weet zelf ook wel dat dát niet de olifant in de kamer is.

Maar goed. Nemen we Lange Frans, met zijn fantasie om Rutte te vermoorden maar dat vanwege zijn karma niet doet. Maar, laat me raden, die doet zeker niet op datzelfde niveau van debat mee, want complotgekkie?

Laatste wat ik erover zeg. Ik word nogal moe van die zwart-wit tegenstelling (no pun), van de afgelopen 20 jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door dawg op 10-01-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Ik heb enige moeite met het correct invullen van de juiste termen in plaats van "wij" en "kring". ZIt ik goed als dat laatste "BLM" hoort te zijn?

Echter, ik denk dat het een valkuil kan zijn aan te nemen dat er meer achter woorden zit dan dat er niks achter zit en het exact betekent wat er staat. Als je dat als standaardinstelling neemt, dan zit je naar mijn mening dicht tegen exact het soort gedrag aan te horken als het gedrag dat tot excessen zoals "Pizzagate" en andere debiele samenzweringstheoriën heeft geleid.

Mensen zijn goed in het vinden van patronen. Helaas betreft dat soms ook patronen die helemaal niet bestaan.
Meervoudig toepasbaar. BLM gaat daar op ja.

De evolutie van het menselijk brein is gekend in deze. Patroonherkenning is een mechanisme, patronen opleggen ook een 8) Gelukkig zijn daar metingen en standaarden onderzoek voor in wetenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
dawg schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:19:
[...]

En jij weet zelf ook wel dat dát niet de olifant in de kamer is.

Maar goed. Nemen we Lange Frans, met zijn fantasie om Rutte te vermoorden maar dat vanwege zijn karma niet doet. Maar, laat me raden, die doet zeker niet op datzelfde niveau van debat mee, want complotgekkie?

Laatste wat ik erover zeg. Ik word nogal moe van die zwart-wit tegenstelling (no pun), van de afgelopen 20 jaar.
Volgens mij begreep ik je verkeerd. Je vraag is: waarom wordt er uitgerekend over hem een topic geopend maar niet over Lange Frans? En jij impliceert dat dat is omdat Akwasi zwart is?

Even verifiëren of ik je begrijp.

Zo ja. Zo had ik er nog niet naar gekeken, vooral omdat het me niet boeit wat voor kleur iemand heeft. Daarnaast vind ik de BLM discussie een stuk interessanter dan alles wat Lange Frans zegt. En aangezien ik de BLM discussie interessant vind, en vooral hoe allergisch mensen er van worden, vond ik dit een interessant topic.

Eerlijk gezegd denk ik zelf dat er een topic om wordt geopend omdat Akwasi een veel interessanter persoon is in een veel relevantere discussie dan een Lange Frans is. Ik zou niet zo goed weten waar we het over moeten hebben mbt Lange Frans’ z’n complottheorieën, behalve de schadelijke invloed van social media.... en daar gaan al topics over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@armageddon_2k1 interessant of (wellicht wel omdat?) controversieel?

Ik vind ze beiden niet interessant. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
@dawg Ik vind de BLM-beweging, de historische context en hoeveel reacties het opwekt, zowel in de VS als hier interessant. Zodoende is Akwasi interessant hierin voor mij.

Zit verder niet zoveel achter.

En aangezien BLM meer op de voorgrond is in het publieke debat dan een Roelvink of L. Frans vind ik het niet vreemd dat er een topic van is. Maar, de vraag of dit topic er is omdat ie zwart is.... dat kan ik niet voor je beantwoorden.

[ Voor 36% gewijzigd door armageddon_2k1 op 10-01-2021 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@armageddon_2k1 als het om de daad gaat, a.k.a. het onder druk zetten van de interviewer om vervolgens de laptop mee te nemen, dan is BLM en de discussies evenals reacties daarop helemaal niet relevant natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:30
gevolgen zijn 0. Hij zit te hoog en worst case neemt hij op papier afstand van de nieuwe omroep en achter de scherm nog steeds invloed rijk. Je ziet bijvoorbeeld al dat een blik bners en andere worden opgeroepen om goed te spreken over het incident aka downplayen. Om zo damage control uit te voeren.

Even kleine offtopic. Zelfde als kabinet iedereen roept en schreeuwt aftreden maar iedereen weet dat, dat niet gebeurt.

Zelfde als met dit. Hij laat keer op keer zien dat deze man vol agressie zit. En dit op een verkeerde manier ventileert. Keer op keer op keer op keer. Maar iedereen is te bang om er wat van te zeggen. En als je wat zegt kost het je geld, je reputatie en misschien een volgende keer wel je gezondheid. Ik kan me voorstellen dat zoiets wel door het hoofd spookte van die radio dj.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
dawg schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:39:
@armageddon_2k1 als het om de daad gaat, a.k.a. het onder druk zetten van de interviewer om vervolgens de laptop mee te nemen, dan is BLM en de discussies evenals reacties daarop helemaal niet relevant natuurlijk.
Jawel, want hij is een boegbeeld ervan en mensen zullen het aangrijpen BLM in diskrediet te brengen. Daarnaast was het een interview over BLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
stftweaker schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:14:
gevolgen zijn 0. Hij zit te hoog en worst case neemt hij op papier afstand van de nieuwe omroep en achter de scherm nog steeds invloed rijk. Je ziet bijvoorbeeld al dat een blik bners en andere worden opgeroepen om goed te spreken over het incident aka downplayen. Om zo damage control uit te voeren.

Even kleine offtopic. Zelfde als kabinet iedereen roept en schreeuwt aftreden maar iedereen weet dat, dat niet gebeurt.

Zelfde als met dit. Hij laat keer op keer zien dat deze man vol agressie zit. En dit op een verkeerde manier ventileert. Keer op keer op keer op keer. Maar iedereen is te bang om er wat van te zeggen. En als je wat zegt kost het je geld, je reputatie en misschien een volgende keer wel je gezondheid. Ik kan me voorstellen dat zoiets wel door het hoofd spookte van die radio dj.
Hij is ook gewoon maar een mens dus als zijn opgefokte gedrag weer komt gooi je het op zelfverdediging en heb je een Mohammed B Badr Hari .
Deze man is niet geschikt voor zijn taak en moet het houden bij geluidsgolven produceren op kwakoe.

[ Voor 0% gewijzigd door Koos2009 op 11-01-2021 07:50 . Reden: Beter voorbeeld gekozen. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Virtuozzo schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:47:
[...]

[...]

Er kan en mag menige immigratie discussie gevoerd worden. Dat komt ook met regelmaat voor. Het probleem is eerder dat daarbij een aantal ingangen genomen wordt die juist mensen naar de fuik leiden.

Mensen mogen zich ook best zelf informeren. Tenslotte zit achter de politieke marketing van harder en sterker immigratiebeleid geen enkele handeling om ook echt iets te doen. Maar goed, dat is een kenmerk van populisme - bankieren op problematiek vereist continuïteit van problematiek.

Het is ook absoluut niet ongunstig on schadelijke verhaallijnen buiten het debat te houden. Mocht je daar nog vraagtekens bij hebben, ga eens kijken in Hongarije, of duik eens serieus in de verschuivingen en consequenties in de VS van het bewust ruimte laten voor toxiciteit.

[...]

Zeker. Zolang er sprake is van toetsbare onderbouwing, solide bronnen, afwezigheid van smaakmakers en zo meer. Er zijn ontzettend veel goede redenen voor dat soort basale vereisten. Het ruimte te laten voor opzetjes, scripts, mening, binaire tegenstellingen en zo meer is niet enkel ongezond, dat schept enkel een stimulans tot verstoring.

[...]

Maar daarmee doe je dus een deur open voor overdracht van gedachtegoed en het kunnen identificeren van mensen om verder de fuik in te coöpteren. Soms direct, vaak ook indirect. Algoritmes zijn wel een dingetje. Ik kan me de precieze data niet herinneren, iemand kan dat vast opzoeken, maar als ik het mij goed herinneren komt iets van 70% van de mensen in de fuik daar terecht op aanbevelingen van sociale media na in communities geïdentificeerd te zijn als van affiniteit en interesse. En ja, scouten is ook een dingetje.

[...]

Niks complacency. Dat zit elders. Politiek gedrag in sport? Complacency van afwijzen van de maatschappelijke functie van sport en de component van politiek gedrag. Ligt gevoelig, maar is prima meetbaar. Het is een enkel voorbeeld, het is echt niet het enige aandachtsveld. Er ligt een weelde aan onderzoek hierover. Als je maar wil zoeken. En als je het ook wil verwerken, want het ligt al snel gevoelig.

En nee, immigratie is niet schikken naar andere cultuur. Dat kan het zijn. Dat hoeft niet. Het probleem hier is de illusie van verandering van status quo door migratie. Best frappant, want verandering is de enige constante. Cultuur is een product van allerlei vormen van interactie. Er is geen vaste cultuur. Bestaat niet. Algemene gedragsvormen staan zelfs volledig los van cultuur.

Blijft het probleem van het afleiden van het migratie debat.

Immers, wie heeft baat bij dat debat? Maar ja, als mensen enkel perceptie bevestigd willen zien vallen ook alle reële aanwezige stimuli daarbij weg. Immers, het probleem, zogezegd, wordt enkel politiek gebruikt. Daarmee schept de burger juist een prikkel om eigen omstandigheden verder onder druk te laten zetten.

Wil je een nette, democratische, open samenleving, dan is er een grens aan wat die samenleving kan en mag tolereren. Dat is niet enkel een debat van grensoverschrijdend of crimineel gedrag, dat is helaas ook een debat van wat correspondeert wel en niet aan de vereisten van continuïteit van dat soort samenleving.

Nu ja, links- of rechtsom ligt daar wel wat om bij stil te staan. Je kan geen migratie debat voeren omdat het elke keer misbruikt wordt. Daar ligt een directe relatie tussen degenen die dat doen, en degenen die er in trappen.

Zoals hier. Doe dit gewoon niet. Zelfs al heb je de beste intenties, het is toxisch. Op zijn minst in het effect.
Kijk, ik dacht al even dat er iets mis was na je "Dit" reactie. Zo kort van stof, en helder, dan kan niet goed zijn.

Dit is weer tenminste iets wat totaal voorbij het topic gaat en tig niveaus abstracter ligt.

Opeens gaat het over immigratie, algoritmes, migratie, wat een democratische samenleving vormt etc.
Kun je nog een paragraaf toevoegen waarin je het ook nog hebt over Akwasi en het interview? Want momenteel is het volledig offtopic.

-Ontopic: je ziet hier op GoT alweer de eerste mensen die het goed proberen te praten. Onder het mom "nee jongens, Akwasi wilde die laptops niet bewust stelen" (apart, ik heb nog niet vaak "onbewust" een laptop van een journalist meegenomen anders).
"Akwasi heeft het gewoon zwaar als boegbeeld".

Ongeacht wat je van zijn beweging vindt: de man heeft een journalist onder dwang interview materiaal laten verwijderen. Of die laptop nu wel of niet gestolen is, vindt ik persoonlijk minder belangrijk. Het gaat om het toepassen van dwang om je zin te krijgen. En dat maakt hem nu al totaal ongeschikt voor de politiek (alhoewel, Trump heeft weinig anders gedaan, en is toch vier jaar de leider van "the land of the free" geweest 8)7 )

[ Voor 8% gewijzigd door Jeroenneman op 11-01-2021 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

stftweaker schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:14:
Zelfde als met dit. Hij laat keer op keer zien dat deze man vol agressie zit.
Ik heb het interview eens even teruggeluisterd, en ik vind dat Akwasi continu ruzie aan het zoeken is met de interviewer. Wat een heethoofd!

Ik bespeur ook in zijn uitlatingen behoorlijk narcistische trekjes. Aldus, het 32-jarige licht der vreedzaamheid. :z

Nare vent is dit zeg. Ik kan het mij gewoon niet voorstellen dat de (zwarte?) gemeenschap gebaat is bij dit soort types, of dat men zich daadwerkelijk vertegenwoordigt voelt.
Virtuozzo schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:47:
[...]

Is het werkelijk zo extraordinary om te stellen dat door het gedrag van mensen als Akwasi, mensen minder begrip en affiniteit zullen hebben met het gedachtegoed wat wordt uitgedragen cq. vertegenwoordigd? De BLM beweging zit vol met dit soort rare autoritaire, soms zelfs marxistische types en roepen actief op tot een rassenstrijd. Geen dialoog, maar conflict is wat ze willen. En Akwasi is daar een perfecte afspiegeling van.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 11-01-2021 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Huh? Waarom is dat negatief?

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-06 16:57
[...]

Misschien, maar dat Wilders of Baudet journalisten op deze manier onder druk zet is ondenkbaar, en als ze het al zouden doen dan zou dat tot een enorme maatschappelijke verontwaardiging leiden. Niet welkome vragen zijn geen excuus voor Akwasi's gedrag.
armageddon_2k1 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:59:
[...]

Volgens mij begreep ik je verkeerd. Je vraag is: waarom wordt er uitgerekend over hem een topic geopend maar niet over Lange Frans? En jij impliceert dat dat is omdat Akwasi zwart is?

Even verifiëren of ik je begrijp.

Zo ja. Zo had ik er nog niet naar gekeken, vooral omdat het me niet boeit wat voor kleur iemand heeft. Daarnaast vind ik de BLM discussie een stuk interessanter dan alles wat Lange Frans zegt. En aangezien ik de BLM discussie interessant vind, en vooral hoe allergisch mensen er van worden, vond ik dit een interessant topic.

Eerlijk gezegd denk ik zelf dat er een topic om wordt geopend omdat Akwasi een veel interessanter persoon is in een veel relevantere discussie dan een Lange Frans is. Ik zou niet zo goed weten waar we het over moeten hebben mbt Lange Frans’ z’n complottheorieën, behalve de schadelijke invloed van social media.... en daar gaan al topics over.
Aanvullende informatie: Er is over Lange Frans misschien geen apart topic gestart, maar hij is hier zeker besproken en belachelijk gemaakt, en zijn uitspraken zijn veroordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, om dezelfde reden dat we het allemaal onprettig vinden als er openlijk nazi-bewegingen zichzelf macht proberen toe te eigenen. Marxisme en nazisme zijn gewoon twee kanten van dezelfde medaille, en ieder mens met enig historisch besef zal beamen dat het beiden twee ideologieen zijn die niet zo lekker werken.
ErikT738 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:37:
Aanvullende informatie: Er is over Lange Frans misschien geen apart topic gestart, maar hij is hier zeker besproken en belachelijk gemaakt, en zijn uitspraken zijn veroordeeld.
Vergeet niet dat Lange Frans zijn YouTube kanaal volledig verwijderd is, en zijn platform daarmee een stuk kleiner is geworden. Akwasi lijkt daarentegen een steeds groter platform te krijgen.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 11-01-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Anoniem: 111703 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:16:

Is het werkelijk zo extraordinary om te stellen dat door het gedrag van mensen als Akwasi, mensen minder begrip en affiniteit zullen hebben met het gedachtegoed wat wordt uitgedragen cq. vertegenwoordigd? De BLM beweging zit vol met dit soort rare autoritaire, soms zelfs marxistische types en roepen actief op tot een rassenstrijd. Geen dialoog, maar conflict is wat ze willen. En Akwasi is daar een perfecte afspiegeling van.
Wow, fraai staaltje framing hier. Je verbindt eventjes autoritairisme, anti-kapitalisme, en rassenstrijd met elkaar.

Verwar de communistische dictatuur van de USSR niet met Marxisme, wat een volstrekt acceptabele sociale en economische doctrine is, alhoewel wel eentje die natuurlijk diametricaal tegenovergesteld is aan de huidige egocentrische kapitalistische ikke-ikke-ikke samenleving.

Verder zit in je opmerking ook nog een aardig truukje: persoon en subject omwisselen (een omfloerste cirkelredenering), en op basis van de persoon het subject in twijfel trekken, maar wel door het andersom te verwoorden. "Omdat Akwasi een vervelende persoon is, en een aantal andere BLM'ers wat gewaagde uitspraken hebben gedaan, is de hele beweging rot. Akwasi is daar een goed voorbeeld van." Heel doorzichtig.

Dat Akwasi blijkbaar een akelig mannetje is, betekent niet dat de gehele beweging zonder enige meerwaarde is. Zeker in de VS heeft BLM wel degelijk een punt, wat wederom goed is geillustreerd door de invasie van het Capitool door Trump-supporters (waar was de politie? Bij BLM-protesten werden ze straten verderop al in elkaar gemept...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic ging over de gevolgen van het EO interview voor Akwasi, dat is inmiddels wel duidelijk geworden.

Nu die vraag beantwoord is, kan het topic alle kanten op gestuurd worden zoals nu dus ook gebeurd. Maar dat heeft niets meer te maken met de oorspronkelijke topic start. Dit topic gaat daarom op slot.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.