Mijn vraag
Ik zit al een aantal weken met somfy rolgodijnen (RTS) wat op Home Assistant geïntegreerd zijn. Daarnaast gebruik ik de automatie om ze aan te sturen. Met een systeem waarvan de server ge-herstart is, werkt het prima, zowel via de kaart als het automatiseren. Dit werk dan zo een dag of 2. Wanneer het niet meer werkt krijg ik een info bericht dat de rolgordijnen niet bereikbaar zijn.
Graag wil ik oplossing vinden voor deze probleem.
s’Ochtends worden deze rolgordijnen omhoog gezet via de "kaart" van HA. Dan rond zonsondergang gaan ze weer naar beneden via de automatisering. Hier is mijn kaart en daarna de automatisering: (Deze is maar voor een rolgordijn. de andere zijn hetzelfde met wat tijd verschillen van een paar minuten.)
KAART:
type: entities
entities:
- entity: cover.zitkamer_voor
show_header_toggle: false
AUTOMATISERING:
alias: Rolgordijn Zitkamer Voor Open
description: ''
trigger:
- platform: time
at: '23:09:00'
condition: []
action:
- device_id: e4047582a8a11e7765840a65f3b52852
domain: cover
entity_id: cover.zitkamer_voor
type: open
mode: single
Het werkt een paar keer goed en dan ineens doen de rolgordijnen het niet meer. Om ze weer te laten werken doe ik een server herstart, waarna ze weer werken. Dit is heel vervelend en vraag me af wat kan de oorzaak hiervan zijn.
Even wat geïnstalleerd is voor Somfy. De installatie is gedaan via github van "https://github.com/iMicknl/ha-tahoma" Dit ging vlekkeloos. Ik heb 3 RTS rolgordijnen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Home Assistant Core V2020.12.2 met Operating system V2.9
- Via github "https://github.com/iMicknl/ha-tahoma"
- Somfy connectsoon HUB
- Raspberry PI4 met een 64GB kaartje van Sandisk Ultra type: microSDXC
Verder heb is de volgende geintegreerd: (alles werkt naar behoren)
- Ikea lampen (tradfi)
- Ikea stopcontacten
- Solaredge
- Honeywell verwarming controller met sensors
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alles geprobeerd. Vanaf server herstarten (werkt maar een dag of zo) of het systeem ge - reboot, opnieuw geïnstalleerd en Automations opnieuw geschreven en vervangen.
Ik zit al een aantal weken met somfy rolgodijnen (RTS) wat op Home Assistant geïntegreerd zijn. Daarnaast gebruik ik de automatie om ze aan te sturen. Met een systeem waarvan de server ge-herstart is, werkt het prima, zowel via de kaart als het automatiseren. Dit werk dan zo een dag of 2. Wanneer het niet meer werkt krijg ik een info bericht dat de rolgordijnen niet bereikbaar zijn.
Graag wil ik oplossing vinden voor deze probleem.
s’Ochtends worden deze rolgordijnen omhoog gezet via de "kaart" van HA. Dan rond zonsondergang gaan ze weer naar beneden via de automatisering. Hier is mijn kaart en daarna de automatisering: (Deze is maar voor een rolgordijn. de andere zijn hetzelfde met wat tijd verschillen van een paar minuten.)
KAART:
type: entities
entities:
- entity: cover.zitkamer_voor
show_header_toggle: false
AUTOMATISERING:
alias: Rolgordijn Zitkamer Voor Open
description: ''
trigger:
- platform: time
at: '23:09:00'
condition: []
action:
- device_id: e4047582a8a11e7765840a65f3b52852
domain: cover
entity_id: cover.zitkamer_voor
type: open
mode: single
Het werkt een paar keer goed en dan ineens doen de rolgordijnen het niet meer. Om ze weer te laten werken doe ik een server herstart, waarna ze weer werken. Dit is heel vervelend en vraag me af wat kan de oorzaak hiervan zijn.
Even wat geïnstalleerd is voor Somfy. De installatie is gedaan via github van "https://github.com/iMicknl/ha-tahoma" Dit ging vlekkeloos. Ik heb 3 RTS rolgordijnen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Home Assistant Core V2020.12.2 met Operating system V2.9
- Via github "https://github.com/iMicknl/ha-tahoma"
- Somfy connectsoon HUB
- Raspberry PI4 met een 64GB kaartje van Sandisk Ultra type: microSDXC
Verder heb is de volgende geintegreerd: (alles werkt naar behoren)
- Ikea lampen (tradfi)
- Ikea stopcontacten
- Solaredge
- Honeywell verwarming controller met sensors
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alles geprobeerd. Vanaf server herstarten (werkt maar een dag of zo) of het systeem ge - reboot, opnieuw geïnstalleerd en Automations opnieuw geschreven en vervangen.