• Linquilex
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Dag allemaal, wij hebben een probleem met de transfer van foto's tussen computer en telefoon.
Mijn vrouw wilde foto's van haar telefoon overbrengen naar onze computer. Met een kabeltje lukte dit niet, zonder is het gelukt. Wel met veranderingen van instellingen. Wat er precies gedaan is weet ik niet. Probleem is dat al de foto's die al op de computer aanwezig zijn nu ook op haar telefoon verschijnen wat absoluut niet de bedoeling is. Hoe kunnen we dit weer corrigeren?
Ik ben zeer benieuwd, L.Lex

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 15:28

Perkouw

Moderator General Chat
Heb je wellicht wat meer informatie? Over wat voor telefoon hebben we het? Welke software heb je gebruikt? Welke acties heb je uitgevoerd op de telefoon etc...

Zonder is het lastig een zinnige bijdrage te leveren. :)

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Je hebt wellicht de foto's gedownload via Google Foto's? En je hebt ook de app op je pc gezet zodat de foto's op je pc nu ook in Google foto's komen?
De foto's van op je pc staan niet op de smartphone van je vrouw, maar in de cloud. Delete de app op je pc als je dat niet wilt.

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-11 12:03

Kraz

Saving the world

Smartphonetips schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:56:
Je hebt wellicht de foto's gedownload via Google Foto's? En je hebt ook de app op je pc gezet zodat de foto's op je pc nu ook in Google foto's komen?
De foto's van op je pc staan niet op de smartphone van je vrouw, maar in de cloud. Delete de app op je pc als je dat niet wilt.
Dit....of wellicht via de OneDrive app.

• Linquilex
Telefoon is een Motorola One. Gewoon de standaard Android erop. Computer Windows 10. Er is via het Google account iets op de computer veranderd. Foto's staan op de computer in "Mijn afbeeldingen". Niet in de cloud.
L.Lex

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Linquilex schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:59:
Telefoon is een Motorola One. Gewoon de standaard Android erop. Computer Windows 10. Er is via het Google account iets op de computer veranderd. Foto's staan op de computer in "Mijn afbeeldingen". Niet in de cloud.
L.Lex
Wanneer ze ook op de smartphone van je vrouw verschijnen staan ze nu wel in de cloud.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Het is vrij onverstandig om foto's van een dergelijk allooi in je "mijn afbeeldingen" map te zetten.

Verder heb je blijkbaar ergens aangezet dat Google je fotos in je mijn afbeeldingen map synchroniseert naar de cloud.

Verwijderd

Je informatie is echt veel te minimaal. Als je ons niet precies kan vertellen wat er is gedaan, kunnen we ook niet adviseren hoe het op te lossen.

Ik zou aanraden om dan even lokale IT support in te schakelen, er zijn namelijk 1001 opties om foto's over te zetten.

• Linquilex
ChinaGeek schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:01:
Het is vrij onverstandig om foto's van een dergelijk allooi in je "mijn afbeeldingen" map te zetten.
Wat bedoel je hiermee?

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Dat je die beter ergens in een hidden folder kunt zetten ofzo.
Dan weet je ook meteen zeker dat ze niet per ongeluk naar de telefoon van de vrouw gesynchroniseerd worden.
Pagina: 1