Intel HD Grapphics 520 updaten in ubuntu?!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachbloempje
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-12-2024
Hallo ik heb een medion E 6422 uit 2015. Sinds een jaar draait die op ubuntu 18.04 omdat hij in de windows weigerde nog maar iets te doen. Alles werkte goed totdat flash er mee stopte en ik mijn kaartspelletjes op gameduell niet meer kan doen omdat er steeds staat dat ik mijn graphic kaart (intel HD graphics 520) moet updaten. Dit gaat met ubuntu niet via de intelsite en iemand heeft het voor mij (dacht hij ) hand matig gedaan. Nog steeds krijg ik de mededeling 'Uw hardware ondersteunt geen WebGL' :|
Iemand een idee?
Om nu hiervoor een nieuwe laptop aan te schaffen terwijl de rest het nog goed doet is me een beetje te gek.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachbloempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachbloempje
We hebben het gedownload maar krijgen hem niet ge-launched

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:32

nelizmastr

Goed wies kapot

Je moet wel bedenken dat in Linux het geen gemeengoed is dat elk programma zomaar uit te voeren is. Sommige zaken moet je via de command line uitvoerbaar maken en dan daar uitvoeren of installeren. In debian installeer je zo pakketten bijv. via dpkg -i in geval van een .deb bestand.

Je gaat het verst komen met dit artikel:

https://askubuntu.com/que...ade-intel-graphics-driver

Volg de stappen in de reactie. Met die repo kun je de nieuwste driver erop krijgen.
Werkt het daarna nog niet, dan zal je op zoek moeten naar kaartspelletjes die niet meer
het inmiddels niet langer ondersteunde Flash gebruiken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachbloempje
nelizmastr schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:24:
Je moet wel bedenken dat in Linux het geen gemeengoed is dat elk programma zomaar uit te voeren is. Sommige zaken moet je via de command line uitvoerbaar maken en dan daar uitvoeren of installeren. In debian installeer je zo pakketten bijv. via dpkg -i in geval van een .deb bestand.

Je gaat het verst komen met dit artikel:

https://askubuntu.com/que...ade-intel-graphics-driver

Volg de stappen in de reactie. Met die repo kun je de nieuwste driver erop krijgen.
Werkt het daarna nog niet, dan zal je op zoek moeten naar kaartspelletjes die niet meer
het inmiddels niet langer ondersteunde Flash gebruiken.
Ok .... dank :)
Pagina: 1