technics draaitafel importeren

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Hoi,

Ik denk erover om een draaitafel te bestellen vanuit Amerika. Hoeveel importkosten, verzendkosten etc ben je dan ongeveer kwijt? Er staat wel iets op de site (www.etronics.com) over verzendkosten maar dan hangt het er weer vanaf hoe lang het versturen duurt en daar heb ik geen idee van. Heeft iemand hier ervaring mee??? En wat voor kosten er nog meer bij komen?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik zou eerst maar een contact opzoeken met je eventuele leverancier.

Ik wilde een paar maanden geleden een Numark CD speler importeren uit de VS, maar er was geen bedrijf te vinden die daar mogelijkheid toe gaf.

Dus dan maar voor meer in NL aangeschaft... :)

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat die dingen uit amerika op 110 volt draaien. Tenminste de MK2 uit amerika konden alleen op 110 volt weet niet hoe het met de M3D's zit.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
importrechten/belasting:

Ik heb dit laatst aan de hand gehad, zal ff toelichten hoe de belasting rekent:
Stel je koopt iets van 1000piek in amerika, met 100 piek verzendkosten.
De belasting deelt je verzendkosten op in een stuk buiten de EU en binnen. gaat vrij redelijk: 80 piek buiten, 20 piek binnen (ongeveer, ze vragen het zelfs op bij de transporteur!)

Ze doen dan als volgt:
1000+80=1080
Daar komt 3% invoerrechten overheen (kan per product verschillen, maar bij mij waren het speakers, dus is redelijk hetzelfde als draaitafel)

1080*1.03=1112
1112+20=1132
BTW:
1132*1.19=1347
(als je domweg 1100*1.22 doet, komt ook aardig in de buurt, maar dit is het hele verhaal)

En denk niet dat je zomaar die invoerrechten/belasting kan ontlopen. Als het verstuurd wordt vanuit die zaak direct naar jou, dan krijg je bijna gegarandeerd een aanslag.
Je zal dan iemand die je in amerika kent moeten vragen om het dig naar je op te sturen met als opdruk "cadeau" oid. om die belasting te ontlopen. En zelfs dan loop je redelijk het risico "gepakt" te worden.

Verwijderd

Volgens mij kan je via die site niet eens uit nederland bestellen. Heb ff gekeken want ik zelf heb nog nooit een online winkel uit amerika gezien (van audio) die buiten amerika stuurt. Wel balen aangezien in amerika alles nog veel goedkoper is dan in duitsland. (In paar winkels in amerika kon je zelf bijna alle electrix produkten voor 100 dollar kopen! terwijl ze hier 1300 gulden kosten)
Etronics will ship to any address in the continental U.S., Canada, Puerto Rico, Hawaii, Alaska, Virgin islands and APO/FPO. We will accept any international order as long as it is being shipped to the areas mentioned above (we do not ship overseas).