Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp
Ja staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar nog wat andere projectjes afronden die net niet helemaal af zijn. Tis niet mijn vak en ik zit nog in de leermodus als het over elektronica gaat. Op dit moment aan het experimenteren met oude laptop schijven als backup schijf via een USB HUB met eigen voeding. Dat lijkt te werken. Dan in het stookhok de boel fatsoeneren. Heb daar nu veel onnodige 5 Volt voedingen en bijbehorende stekkers en draden en te weinig stopcontacten. Dat is nu dus stapelen maar er kan veel op een USB HUB met eigen voeding.AUijtdehaag schreef op zondag 10 januari 2021 @ 08:41:
Wat voorkomt dat het niet nog een keer gebeurd?
Dit soort dingen gewoon wegmikken (niet duurzaam ik weet het)
Al eens aan zigbee gedacht? (en alles er omheen)
Nu heb ik nog dit museum stuk liggen dat nog wel gewoon werkt via de USB poort van mijn laptop. Alleen de eerste twee leds vanaf de USB poorten branden dan. Maar ik heb wel het idee dat er iets me moet kunnen.
:strip_exif()/f/image/ULxPPoLKbfuv9cZHP8IkjdLA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KxEiBApLuJiuaLNPw9bCDE30.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar er kan dus een voeding in. Alleen noch het apparaat, noch de originele verpakking, noch my friend Googel geven een cloe hoe zwaar die voeding kan of mag zijn. Logisch zou 12 Volt zijn. Past er ook in. Maar
ik heb ook een 5 Volt voeding die er in past. Maar hoe kom je daar achter zonder de boel op te blazen
Voor zover ik mij kan herinneren is er ook nooit een voeding bij geweest. Ik heb er een 5 volt voeding aan gehangen bovenop de voeding uit de laptop. Dat leek mij wel veilig kunnen. Dan branden het eerste en het derde led en de middenste zwak. Zou 12 Volt ook kunnen (middenste led ook aan ?) Hoe kom ik er nu achter wat het ding kan hebben en leveren zonder de boel meteen op te blazen.
Het idee met KAKU was om eens te onderzoeken of ik er achter kan komen wat er stuk gegaan is en of dat überhaupt te repareren is. Niet om het ding noodzakelijkerwijze ooit nog te gebruiken. Maar het begint dan met weten waar en hoe je moet zoeken.
Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp
Ik heb nog geen stekker plug dimmer kunnen vinden in zigbee variant. Volgens mij heeft alleen Kaku van die stekker dimmers. Wel een gemis, zijn fijne dingen om een losse staande lamp etc te dimmen.AUijtdehaag schreef op zondag 10 januari 2021 @ 08:41:
Wat voorkomt dat het niet nog een keer gebeurd?
Dit soort dingen gewoon wegmikken (niet duurzaam ik weet het)
Al eens aan zigbee gedacht? (en alles er omheen)
Ik zie op het eerste zicht geen transfo,'s en gezien het over USB gaat ben ik meer geneigd om te zeggen 5V tov 12V (zeker gezien de traces al is het niet 100% met zekerheid te zeggen).
Te weinig voltage doe je niet (veel) mee mis, te veel voltage blaas je inderdaad componenten mee op.
Al moet je bij dit soort stekkers wel altijd goed nakijken of het "center positive" of "center negative" is.
Al staat dat op beide de adapter en het apparaat normaalgezien wel.
Te weinig voltage doe je niet (veel) mee mis, te veel voltage blaas je inderdaad componenten mee op.
Al moet je bij dit soort stekkers wel altijd goed nakijken of het "center positive" of "center negative" is.
Al staat dat op beide de adapter en het apparaat normaalgezien wel.
https://www.robbshop.nl/a...nstekker-dimbaar-200-wattDacuuu schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 06:31:
[...]
Ik heb nog geen stekker plug dimmer kunnen vinden in zigbee variant. Volgens mij heeft alleen Kaku van die stekker dimmers. Wel een gemis, zijn fijne dingen om een losse staande lamp etc te dimmen.
Pagina: 1