Beste tweakers,
Een aantal maanden geleden heb ik samen met een maat een nieuwe (budget) desktop gebouwd. Ik ben zelf een noob wat hardware betreft, en degene met wie ik de pc heb gebouwd had al 2x met succes een computer in elkaar gezet.
De PC is gebouwd en gaat wel aan. Als deze aan staat doet hij het soms uren goed, en soms krijg ik meerdere malen per uur een blue screen met verschillende errors.
2 errors die ik weet die langs zijn gekomen:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
DPC_WATCHDOG_VIOLATION
Ik vindt het erg zonde want zo kan ik natuurlijk niet van mijn PC genieten en normaal gebruik maken. Ook met games (Overwatch) die prima zouden moeten lopen weet ik zeker dat ik binnen een uur wel een keer een bluescreen krijg. zeker met online games is dit niet te doen natuurlijk.
Hieronder staan de specs van mijn PC:
CPU: AMD Ryzen 5 2600
RAM: 16,0GB Dual-Channel Unknown @ 1496MHz
Moederbord: ASRock B450M-HDV R4.0 (AM4)
Videokaart: VX279 (1920x1080@75Hz) 8192MB ATI Radeon RX 580 Series (XFX Pine Group
SSD: 931GB Crucial CT1000MX500SSD1 (SATA (SSD))
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Alle drivers geïnstalleerd
- 200x geüpdate
- Een aantal lijstjes online afgegaan op basis van blue screen error
- De SSD in een andere port gedaan
Weten jullie misschien waar dit aan kan liggen? Heb het een paar maanden laten gaan, maar vind het toch zonde om er niks aan te doen want nu is die zo goed als onbruikbaar.
Alvast bedankt!
Frank
Een aantal maanden geleden heb ik samen met een maat een nieuwe (budget) desktop gebouwd. Ik ben zelf een noob wat hardware betreft, en degene met wie ik de pc heb gebouwd had al 2x met succes een computer in elkaar gezet.
De PC is gebouwd en gaat wel aan. Als deze aan staat doet hij het soms uren goed, en soms krijg ik meerdere malen per uur een blue screen met verschillende errors.
2 errors die ik weet die langs zijn gekomen:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
DPC_WATCHDOG_VIOLATION
Ik vindt het erg zonde want zo kan ik natuurlijk niet van mijn PC genieten en normaal gebruik maken. Ook met games (Overwatch) die prima zouden moeten lopen weet ik zeker dat ik binnen een uur wel een keer een bluescreen krijg. zeker met online games is dit niet te doen natuurlijk.
Hieronder staan de specs van mijn PC:
CPU: AMD Ryzen 5 2600
RAM: 16,0GB Dual-Channel Unknown @ 1496MHz
Moederbord: ASRock B450M-HDV R4.0 (AM4)
Videokaart: VX279 (1920x1080@75Hz) 8192MB ATI Radeon RX 580 Series (XFX Pine Group
SSD: 931GB Crucial CT1000MX500SSD1 (SATA (SSD))
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Alle drivers geïnstalleerd
- 200x geüpdate
- Een aantal lijstjes online afgegaan op basis van blue screen error
- De SSD in een andere port gedaan
Weten jullie misschien waar dit aan kan liggen? Heb het een paar maanden laten gaan, maar vind het toch zonde om er niks aan te doen want nu is die zo goed als onbruikbaar.
Alvast bedankt!
Frank