Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Word na 11+ jaar wel eens tijd voor wat nieuws

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Noizer920
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:37
Edit: Samenstelling aangepast aan het advies van Djarune over de voeding. Rest mij alleen nog uit te zoeken welke van de 2 koelers het wordt en dan kan ik bestellen :)

Hallo allemaal,

Na lange tijd vind ik het tijd om een nieuwe pc te bouwen. De 11+ jaar oude i7 920 werkt nog prima, maar een mens wil ook wel eens wat nieuws. Sata 300 is nu wel een beetje verleden tijd.

Het plan is om een volledig nieuwe basis op te zetten en in het komende jaar een knappe GPU toe te voegen, tot die tijd wil ik mijn MSI 970 gebruiken.
Ik heb al het een en ander bij elkaar gezocht en wil graag jullie mening horen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk 1080p gaming en in de nabije toekomst 1440p.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op max 900/1000 euro, ex. GPU en monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GPU en standaard randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn vorige pc heb ik zo opgezet dat ik zonder moeite kon uitbreiden zonder dat het moederbord of de cpu een probleem zou geven. Dit heeft lang gewerkt, maar ik ben nu echt klaar met Sata 300... Ik heb met behulp van pricewatch een lijst samen gesteld met componenten waarvan ik denk dat ze passen bij wat ik zoek.
Alleen bij de CPU koeling had ik mijn twijfels, met name door het verschil in dimensies.(verschillende tests die ik gevonden heb was het temperatuur verschil maar een aantal graden)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Noctua voor cpu koeler.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Future proof.
Geluid minimaal maar is geen harde eis

Ga je overklokken?
Ja, maar ik ga niet het uiterste proberen er uit te halen.

Mijn samenstelling

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10600K Boxed€ 250,-€ 250,-
1MoederbordenGigabyte Aorus Z490 Elite AC€ 195,05€ 195,05
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 79,47€ 79,47
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 75,14€ 75,14
1VoedingenMSI MPG A650GF€ 95,05€ 95,05
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 823,56

En de CPU koeling keuze:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 chromax.black€ 94,90€ 94,90
1ProcessorkoelingNoctua NH-U12A€ 93,20€ 93,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 188,10

Waarbij de NH-U12A er als het goed is binnenkort ook in het zwart te krijgen is. Het formaat van de tweede optie spreekt mij erg aan.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag jullie feedback op mijn samenstelling, en ik hoor graag of en welke verbeter punten er zijn.
Alvast bedankt voor jullie feedback _/-\o_

Beste antwoord (via Noizer920 op 11-01-2021 18:32)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Noctua koelers zijn leuk, maar deze zijn wel een beetje overkill voor een 10600k. Als het gaat om een stil systeem is het prima. Pak dan alleen ook een stillere kast, want de Meshify C is niet zo stil tenzij je de fans ook vervangt voor Noctua of andere high-end fans.

De pricewatch: MSI MPG A650GF is een betere keuze dan de RM650.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Noctua koelers zijn leuk, maar deze zijn wel een beetje overkill voor een 10600k. Als het gaat om een stil systeem is het prima. Pak dan alleen ook een stillere kast, want de Meshify C is niet zo stil tenzij je de fans ook vervangt voor Noctua of andere high-end fans.

De pricewatch: MSI MPG A650GF is een betere keuze dan de RM650.

• Noizer920
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:37
Bedankt voor je reactie

Ik had het eigenlijk in eerste post moeten vermelden dat ik wel van plan ben om andere fans in de kast te plaatsen.

Advies van de voeding zal ik meenemen.