gezocht: laserprinter. maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:34

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Momenteel heb ik een HP laserprinter staan, een 2300L uit het jaar kruik. De printer draait als een zonnetje, ook drivers zijn geen probleem onder W10.
Toch zitten er een paar nadelen aan: deze doet geen kleur, en kan niet scannen.

Ik kom in printerland geen steek verder (bomen en bos) en vraag jullie eens mee te kijken naar mijn selectie onderdaan de post.

Wat ik wil:
- USB aansluiting voor op mijn thuis server
- kleuren printen
- Automatisch dubbelzijdig printen
- Kopiëren
- Scannen
- een apparaat waarvan ik mag verwachten dat het minstens 5 jaar mee gaat, liefst 10.

Bonus als welkom, maar niet noodzakelijk:
- dubbelzijdig scannen
- toner per kleur

Wat voor mij overbodig is (maar geen dealbreker):
- wifi/ethernet: ik ga toch via USB aansluiten
- allerlei interessante online features en printdiensten
- heel snel printen, 10ppm is al meer dan genoeg

Een inktspuit zie ik niet zitten: we printen weinig, en de koppen zouden enkel uitdrogen.
Een print dienst is ook niks, want als mijn kind 'nu' wilt kleuren, wil ik 'nu' en kleurplaat printen.

Prijs: liefst tot de €300. Met een goed argument zit er rek in het budget, maar ook ik hoop voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten.

Deze printers heb ik nu voorgeselecteerd:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1PrintersCanon MF643Cdw€ 254,10€ 254,10
1PrintersHP Color LaserJet Pro MFP M182n (7KW54A)€ 214,03€ 214,03
1PrintersKyocera Ecosys M5521cdw€ 308,49€ 308,49
1PrintersKyocera M5521cdn€ 261,41€ 261,41
1PrintersLexmark MC3224adwe€ 249,01€ 249,01
1PrintersLexmark MC3224dwe€ 390,50€ 390,50
1PrintersOki MC363dn€ 398,70€ 398,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.076,24

Er zit wat budget spul tussen, er zit wat duurders tussen...
Kan het beter? Is er een uitblinker? Is er een afrader? Welke moet ik ècht in het lijstje toevoegen?

Edit 10 jan: OKI printer toegevoegd
Edit 11 jan: Canon printer toegevoegd

[ Voor 6% gewijzigd door Waterbeesje op 11-01-2021 11:30 ]

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Alle reacties

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Waarom deze niet? Brother HL-L3270CDW

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
CyberMania schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:13:
Waarom deze niet? Brother HL-L3270CDW
Vertel het me als ik iets mis, maar deze kan toch niet scannen?

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Waterbeesje schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:17:
[...]

Vertel het me als ik iets mis, maar deze kan toch niet scannen?
Sorry over het hoofd gezien. Die kan niet scannen idd |:(

[ Voor 20% gewijzigd door CyberMania op 09-01-2021 21:21 ]

Verwijderd

Kijk eens naar Oki,
ik heb al jaren Oki printers, probleemloos en niet te duur per afdruk.

Hier een voorbeeld;
https://www.one-stop-offi...onals.html?br=91&grp=1216

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Die zitten er inderdaad goed uit :) ik ga die eens in mijn vergelijking opnemen!

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

Det

Al naar de Canon MF643Cdw gekeken? Volgens mij voldoet die aan al je voorwaarden. Hou er wel rekening mee dat het geen kleine printer is. Heb 'm zelf een tijdje en ben er dik tevreden mee. Ik gebruik 'm via ethernet maar zo te zien kan ie ook via USB z'n ding doen. Ik zie wel dat de prijs flink omhoog gegaan is, ik kocht 'm augustus vorig jaar voor € 225 maar die prijs ligt nu hoger en hij is alsnog slecht leverbaar.

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12 20:06
Stel je gaat voor HP en je hebt toevallig ING, dan kun je via je rentepunten een voucher aanschaffen van 50 euro die in de HP store ,boven de 150 euro in korting wordt gebracht op je printer.

Daarmee wordt die HP wel erg goedkoop.Onlangs zelf twee keer gedaan.

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Det schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:48:
Al naar de Canon MF643Cdw gekeken? Volgens mij voldoet die aan al je voorwaarden. Hou er wel rekening mee dat het geen kleine printer is. Heb 'm zelf een tijdje en ben er dik tevreden mee. Ik gebruik 'm via ethernet maar zo te zien kan ie ook via USB z'n ding doen. Ik zie wel dat de prijs flink omhoog gegaan is, ik kocht 'm augustus vorig jaar voor € 225 maar die prijs ligt nu hoger en hij is alsnog slecht leverbaar.
Nu is de prijs ca. €250 dus ook onder budget. Deze heeft niet het voordeel van dubbelzijdig scannen, maar wel een lage prijs. Ik zet hem even in mijn lijstje.
chemist13 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 00:58:
Stel je gaat voor HP en je hebt toevallig ING, dan kun je via je rentepunten een voucher aanschaffen van 50 euro die in de HP store ,boven de 150 euro in korting wordt gebracht op je printer.

Daarmee wordt die HP wel erg goedkoop.Onlangs zelf twee keer gedaan.
Bedoel je dat als ik klant ben bij ING, ik daarmee korting kan krijgen? Ik zit bij een andere bank... maar het idee was goed :)

Op prijs zet ik deze printer nog even in de lijst er bij en zal eens kijken naar printkosten en gebruiksgemak.
Wordt vervolgd.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Oké, ik heb een lijstje gemaakt met wat de grootste voordelen voor mij zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gr4zVWX5rzqaBNqvQ4Q-xBfa1qw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iqz8muNIjwrAG5VuKXjyhIEW.png?f=user_large

In deze lijst heb ik niet enkel gekeken naar de goedkoopste aanbieders, maar ook naar de webshopreview.
Toners heb ik vergeleken bij 123 inkt: deze shop is meestal mooi geprijsd en heeft bovendien alles. Wel origineel bekeken, niet de imitatie/eigen merk.

Verder kreeg ik de tip dat de HP in deze lijst onder Linux problemen kan geven. Omdat ik Win10 gebruik is dit voor mij geen probleem, maar wel iets om in het achterhoofd te houden, mocht ik ooit overstappen naar een linux distro.

Voor nu staan de Canon en de Kyocera CDN gelijk qua punten.

Ik neig naar de Kyocera vanwege het dubbelzijdig scannen.
Heeft iemand nog een aanvulling waarom ik dat niet zou moeten doen?

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-12 20:17
Ik heb met interesse je vergelijking bekeken en ben benieuwd of je inmiddels een knoop hebt doorgehakt en zo ja, hoe de printer bevalt. Is het de Kyocera geworden?

Ik twijfel zelf of ik een kleurenlaserprinter aanschaf, of dat ik m'n kleurenprintjes door de lokale boekhandel laat verzorgen (Lokale middenstand steunen heeft ook z'n voordelen natuurlijk...).

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12 23:08
Hier ook een zeer geïnteresseerde lezer, zit precies met zelfde dilemma Waterbeesje.
Wat is het geworden?

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
RonnnL schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:34:
Ik heb met interesse je vergelijking bekeken en ben benieuwd of je inmiddels een knoop hebt doorgehakt en zo ja, hoe de printer bevalt. Is het de Kyocera geworden?

Ik twijfel zelf of ik een kleurenlaserprinter aanschaf, of dat ik m'n kleurenprintjes door de lokale boekhandel laat verzorgen (Lokale middenstand steunen heeft ook z'n voordelen natuurlijk...).
x-cessive schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:03:
Hier ook een zeer geïnteresseerde lezer, zit precies met zelfde dilemma Waterbeesje.
Wat is het geworden?
Ehm om eerlijk te zijn: het is een nieuwe bed voor de kleine geworden. Die begon ineens over de rand te kruipen.

Maar voorlopig staat de pricewatch: Kyocera M5521cdn op de wensenlijst voor februari :)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• Lektrox
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-09 10:53
Ben net door hetzelfde keuze proces aan het gaan.

Die Canon kan je er overigens afhalen (was mijn eerste keuze), die is nergens nog te verkrijgen.
Wat me aan de Kyocera tegenhoudt is de hogere prijs voor de inkt t.o.v. bv een Brother of Canon

De Brother DCP-L3550CDW of MFC-L3770CDW staat bij mij ook nog in het vergelijk

HP heeft bij mij afgedaan, teveel miserie mee gekend (ik heb het over 5+ printers) en qua inkt niet bepaald goedkoop. Vervang inkt aanvaarde ie over het algemeen ook niet. Kans verkeken daar :)

Het verschil tussen de 2 Kyocera toestellen is niet geheel correct denk ik in je overzicht, voor zover ik kon vinden is de ene met en de andere zonder WiFi (als enige verschil)

Die Lexmark MC3224dwe zou ik al laten vallen, die heeft geen ADF

[ Voor 42% gewijzigd door Lektrox op 29-01-2021 22:27 . Reden: HP + Kyocera + Lexmark ]

• Lektrox
OKI en Brother onderscheiden zich trouwens door LED techniek, wat resulteert in minder mechanisch verslijtbare componenten, qua levensduur is dat "op papier" dus beter :P

• Lektrox
Ok, ik heb beslist.
De verkrijgbaarheid van de printers gaat door Corona blijkbaar alleen maar achteruit, ik heb daardoor de Brother MFC-L3730CDN moeten kiezen (€334,76). Deze heeft geen WiFi maar is voor de rest gelijk met de DCP-L3550CDW.

Een handig overzicht:
https://www.brother.eu/-/...2DE845C5FAC51017F667A6045

Belangrijk om nog in je vergelijk mee te nemen: prijs van drum, fuser, transfer belt, etc.

Die in beschouwing genomen lijkt Brother me de betere keuze boven Kyocera.
Al de rest valt zowat af door prijs of geen beschikbaarheid (wat jammer is, OKI of Canon leken me het beste uit de vergelijking te komen)

edit: ik dacht dat ik beslist had, de leverbaarheid is echt van alle printers een probleem... Die Kyocera blijft over als enige leverbare, dat wil eigenlijk zeggen dat niemand em wil :9 Ik denk dat ik nog ff paar maand afwacht tot die leverproblemen voorbij zijn en alsnog voor de Canon of OKI ga 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Lektrox op 30-01-2021 01:54 . Reden: sjah, leverproblemen... ]

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-12 11:31

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

CAA-> CEA

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ondanks de probleem met HP en erken ook dit, zeker bij inkjet, blijf ik persoonlijk toch bij HP omdat ten eerste oudere printers cartridges redelijk goed leverbaar zijn, drivers geen probleem zijn en blijven in meeste gevallen, onderdelen goed verkrijgbaar zijn, onderdelen na 5 jaar nog leverbaar en dat is mijn ervaring tot heden aan toe.
Helaas moest ik laatst een fuser vervangen bij de HP Laserjet maar ja de printer had 50.000 km gelopen en daarvan was de prijs van de duplex zo duur, dat er uiteindelijk een opvolger was aangeschaft. Als het geen duplex was, dan had ik de fuser zo geïnstalleerd(was trouwens stuk lastiger dan vroeger). Dit was een laserprinter uit de categorie onder de € 500. Maar ik weet ook uit verleden hoe duurder de printer hoe beter toners en onderdelen verkrijgbaar zijn. Vaak ook nog makkelijker te installeren want duurdere printers gaan voor doorgaan en moet zo snel mogelijk weer werken.
Zou je niet een scanner er naast kunnen zetten? De toner in de HP is, zeker met namaak, volgens mij spotgoedkoop en kan lang mee.
Met een HP LJ had ik laatst een toner voor inkoop nog geen € 15 en die kon meer dan 1.000 pagina's printen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-12 16:32
Heb zelf een van de eerdere modellen de MF635Cx en is inderdaad een prima printer. Vlotte eerste print, dubbelzijidig printen, Wifi en ethernet, USB-print, prima scan ook met OCR incl. mailen naar adresboek, kleur en z/w, zelfs geprinte foto's meer dan redelijk etc. Wel een bakbeest qua gewicht en omvang. Destijds aangeschaft voor ~280 EUR. Aanradertje!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb deze ook en ben toch wel wat minder positief... De printer is een bakbeest, maar dat is verder niet heel boeiend. Wat ik veel vervelender vindt is dat de printer en software eromheen echt uit het stenen tijdperk lijken te komen:
* Dodgy cloud printing support -> Echt hit & miss of de printer er wel bij staat vanaf iDevices
* App voor bijv scannen op afstand is eigenlijk niet bruikbaar zonder mailserver in te stellen en te gaan rommelen op het schermpje.
* Linux support is mwah, om de printer fatsoenlijk te kunnen instellen (dubbelzijdig/kleur etc) moest ik additionele drivers installeren.
* Scannen vanuit ubuntu of OSX werkt niet.
* Printer print niet als er A4 in de la ligt en je Letter stuurt (omdat de PDF die je print dat toevallig heeft) dan moet je eerst zelf doordrukken.

Ik vergelijk dit met bijv een HP 8600 Pro (inkt) waarbij de scan app gewoon perfect werkt en direct als PDF of als mail kan. Het geheel voelt bij Canon echt gedateerd. Al met al is het mij om het even, we printen effectief misschien eens in de paar weken (daarom ook een laser, de vorigeprinter is 15jr meegegaan :X), dus dan kan ik er wel omheen werken, zou ik hem vaker gebruiken zouden dit de zaken zijn die me zouden doen overstappen op HP (ondanks alles wat ik op hun tacktieken tegen heb ;-))

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:00

FeaR

In GoT we trust

Helaas, deze krijg je weer terug. Printers vallen onder Harde waren en niet onder Consumentenelektronica.

My two cents: maak een Aankoopadvies subforum binnen Harde waren voor randapparatuur en dergelijke. Componenten Aankoopadvies is nu een dump-bak voor alles behalve Pc's en laptops aangezien die een eigen Aankoopadvies subforum hebben. Verder komt alles in CAA, ook randapparatuur als schermen en printers.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 01-02-2021 10:24 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-12 11:31

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

FeaR schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:18:
[...]

Helaas, deze krijg je weer terug. Printers vallen onder Harde waren en niet onder Consumentenelektronica.

My two cents: maak een Aankoopadvies subforum binnen Harde waren voor randapparatuur en dergelijke. Componenten Aankoopadvies is nu een dump-bak voor ook schermen en printers.
Duidelijk :)

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Het 'cumbersome' print/scan verhaal van de canon lijkt me niet echt lekker werken. Vooral omdat de printer in een uithoek van het huis komt te staan.

Nu werken wij niet met enig andere vorm van Linux dan android, maar wie weet in de toekomst. En zo'n printer moet best 10 jaar mee kunnen denk ik. Dan is iets dat oob werkt wel fijner.

Mooie toevoegingen van iedereen weer, bedankt!

(Offtopic: volgens mij hebben ze op het t.net hoofdkwartier behoefte aan een pinball machine 7(8)7 Maar fijn dat deze draad op zijn plek terecht is!)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

Det

Sander schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:15:
[...]
* Dodgy cloud printing support -> Echt hit & miss of de printer er wel bij staat vanaf iDevices
* App voor bijv scannen op afstand is eigenlijk niet bruikbaar zonder mailserver in te stellen en te gaan rommelen op het schermpje.
* Linux support is mwah, om de printer fatsoenlijk te kunnen instellen (dubbelzijdig/kleur etc) moest ik additionele drivers installeren.
* Scannen vanuit ubuntu of OSX werkt niet.
* Printer print niet als er A4 in de la ligt en je Letter stuurt (omdat de PDF die je print dat toevallig heeft) dan moet je eerst zelf doordrukken.
Paar reacties;
- Gebruik zelf 1 ipad waar ik, geloof ik, 2x van geprint heb. Allebei :*) de keren werkte het. Ik print wel regelmatig vanaf Android met Mopria, werkt goed
- Zowel scannen via email als scannen direct naar Windows pc werkt prima. Instellen van email is wel even goed de handleiding volgen inderdaad.
- Gebruik geen linux, dus geen ervaring
- Nooit problemen met Letter gehad, nooit op gelet. Wellicht veroorzaakt door besturingssysteem (bij mij: Windows 10), regioinstellingen of dat soort dingen.

Kortom, alleen het enigszins lastige instellen van de mail herken ik.

Maar deze discussie is enigszins theoretisch ben ik bang gezien de slechte beschikbaarheid van het ding in de winkels :)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Det schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:38:
[...]

Paar reacties;
- Gebruik zelf 1 ipad waar ik, geloof ik, 2x van geprint heb. Allebei :*) de keren werkte het. Ik print wel regelmatig vanaf Android met Mopria, werkt goed
- Zowel scannen via email als scannen direct naar Windows pc werkt prima. Instellen van email is wel even goed de handleiding volgen inderdaad.
- Gebruik geen linux, dus geen ervaring
- Nooit problemen met Letter gehad, nooit op gelet. Wellicht veroorzaakt door besturingssysteem (bij mij: Windows 10), regioinstellingen of dat soort dingen.

Kortom, alleen het enigszins lastige instellen van de mail herken ik.

Maar deze discussie is enigszins theoretisch ben ik bang gezien de slechte beschikbaarheid van het ding in de winkels :)
Tja wij hebben hier in huis geen windows, enkel Chromebook, Macbooks en Ubuntu. Niet perse express, vooral een keuze van werkgever (Chromebooks) eigen voorkeur uit heden en verleden (OSX/Ubuntu). Maar ik ben het met je eens, misschien werkt het onder windows wat beter en forceert Windows gelijk het juiste papierformaat.

Desalniettemin kon ik ook met de OSX zonder problemen scannen op een HP en ging ik er eigenlijk vanuit (my bad) dat ik ook met de Canon app gewoon naast m'n printer kon staan en zeggen: Scan maar naar PDF en vanuit daar doen wat ik ermee wil.

• Lektrox
Ik heb ondertussen de Xerox Workcentre 6515DN besteld, nog op meerdere plaatsen verkrijgbaar en heeft zelfs de DADF, volwaardiger kan denk ik niet. Staat op dezelfde lijn als de OKI en Canon. :)
Alleen WiFi ontbreekt er nog op, maar voor mij is dat geen punt. Optioneel kan je er ook een WiFi optie module voor verkrijgen als dat noodzakelijk zou zijn.
De prijs van de afdrukken zit misschien wat aan de hogere kant maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd met de prijs van alternatieve aanbieders (minder dan €0,01 voor zwarte afdrukken bv.)

Voor een technisch overzicht: https://www.xerox.nl/kantoor/latest/65XBR-01D.PDF

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:06
Zie mijn topic over de Xerox WorkCentre 6515DNI (zelfde als jou maar dan met WIFI);

kazzzdafke in "Kleuren laserprinter gezocht"

Die ADF gaat bij heel veel mensen stuk en kost blijkbaar zoveel als een nieuwe printer.

Never ever financial advice...

Pagina: 1