wat vinden jullie van mijn build? ik twijfel over de case.

Pagina: 1
Acties:

• Cannon95
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-11-2024
Hallo, ik zou graag wat extra advies hebben over mijn build aangezien dit mijn eerste build gaat worden heb ik al van een aantal mensen advies gevraagd. maar mss zijn hier nog mensen die mij verder kunnen helpen en extra advies kunnen krijgen. voornamelijk over de case of die wel goed genoegd is

GPU: RTX 3070(geen idee welke, licht er echt aan welke ik snel kan krijgen en niet al te duur is)
CPU: Ryzen 7 3800X
mobo Asus Tuf X570 plus wifi
RAM: 16 GB 3600MHz
SSD: Samsung 970 Evo 1TB
HDD: Seagate Barracuda 2TB
PSU: Seasonic SSP-850RS 80 PLUS gold
koeler:cooler master h412r
case: Packet Bell CHOP-D10(deze staat bij mijn ouders, maar zal gezien airflow wel een Sharkoon VS7 worden. en dan wel die zonder het raampje erin)

mijn build wil ik dus rond de 1700-1900 euro.hebben.
zoals jullie zien wil ik dus best wel leuke pc hebben. maar wil ik wel een vreemde case. dit omdat ik het verschrikkelijk vind om al die kerstverlichting en glas in mn behuizing te hebben. maar wil hem niet gelijk compleet kaal hebben zoals ik bij andere modellen zie. en vind het ook jammer dat ik maar weinig keus heb qua cases. als je er geen verlichting en doorzichtige zijpaneel erbij wilt hebben.
ik vind hem zo mooier, en wil liever niet als ik visite krijg, dat mensen dan in mijn case kunnen kijken.

zou die Packet Bell case het mss toch wel redden? en is de Sharkoon VS7 wel geschikt voor de build. want klinkt mss stom, maar als ik echt voor een kerstboom moet gaan zie ik toch wel een beetje af van mijn build en qua prijs is die VS7 redelijk goedkoop voor mijn gevoel, zorgd die case wel voor voldoende airflow.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:01

g0tanks

Moderator CSA
Er zijn genoeg fatsoenlijke behuizingen zonder raam hoor. Waarschijnlijk heb je nooit in de Pricewatch gekeken: https://tweakers.net/behu...VJsrY6SsbkhsqipkQlQuLYWAA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Cannon95
oke thx. ehh nee. mijn excuses. had de optie van zijpaneel closed over het hoofd gezien denk ik. maar thx, nu de vraag nog verder over de Packet Bell CHOP-D10 case, of die wel goed is gezien airflow, de videokaart zou er wel in kunnen passen qua afmetingen

[ Voor 12% gewijzigd door Cannon95 op 09-01-2021 20:54 ]

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-01 14:57
packet bell en sharkoon case zijn beide niet geweldige keuzes. en je wilt niet dat mensen in je case kijken maar je vind het wel een optie om zon lelijke packet bell neer te zetten?
ik zou nog even verder zoeken. bekijk reviews, verdiep je wat een goede airflow inhoudt. wat het effect ervan is. en wat jou andere componenten vragen

en kijk gelijk ook even naar de cpu koeler en of je echt wel een 570 mobo nodig hebt en niet beter een b550 mobo kan nemen
en de voeding die je nu noemt ziet er ook uit alsof ie aan vervanging toe is. geen overbodige luxe als je er nieuwe dure spullen inzet. en 850W is way overkill anyway

gpu snel en goekoop zit er voorlopig nog niet in.

• Cannon95
pedra schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:10:
packet bell en sharkoon case zijn beide niet geweldige keuzes. en je wilt niet dat mensen in je case kijken maar je vind het wel een optie om zon lelijke packet bell neer te zetten?
ieder zn smaak he :*)

en die X570 gaat om de PCIe Gen 4, dat zou wat meer future proof zijn dacht ik

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
Zo’n packard bell kast is totaal ongeschikt. De voeding zit bovenin en het moederbord ondersteboven. Daar stop je geen kaart van 300W in want dan rooster je het systeem!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8OjFGz15t2gS3JW-95AZvGLUuQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zurYesGXCMYodmil7pHAj9G0.jpg?f=user_large

Ook geen Seasonic voeding nemen. Die kunnen de spanningswisselingen van de Ampere kaarten niet goed aan

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:27
Djarune schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:18:

Ook geen Seasonic voeding nemen. Die kunnen de spanningswisselingen van de Ampere kaarten niet goed aan
Inderdaad en het is nog een stokoud Gold exemplaar ook. Maak daar een pricewatch: MSI MPG A650GF @Cannon95

Een 92mm cpu koelertje gaat het niet redden op een 3800X.

Behuizing bijvoorbeeld pricewatch: Fractal Design Define 7 Compact Zwart

• Cannon95
thx, zal de voeding in mn lijstje noteren, de koeler inwisselen voor de pricewatch: Scythe Mugen 5 Rev. B Edition?
veel adviezen worden gewoon wat op internet gezet zo te zien en dan blijkt het achteraf niet te werken dus. ben blij dat ik gwn ff hier mijn build laat beoordelen, anders was het vast niet goed gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Cannon95 op 10-01-2021 00:02 ]

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
Cannon95 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:46:
thx, zal de voeding in mn lijstje noteren, de koeler inwisselen voor de pricewatch: Scythe Mugen 5 Rev. B Edition?
veel adviezen worden gewoon wat op internet gezet zo te zien en dan blijkt het achteraf niet te werken dus. ben blij dat ik gwn ff hier mijn build laat beoordelen, anders was het vast niet goed gegaan.
Voor een paar euro meer heb je de https://tweakers.net/pric...mugen-5-pcgh-edition.html als je erg stil wenst. Ik heb zelf de grootste de Ninja 5 wat een stilte.

Pc behuizingen die men over het algemeen wel mooi vindt en die ook goed koelt dan kan je eens bij Fractal Design kijken. https://tweakers.net/behu...lWyMjUA8ooyk1N9M_OUrAxqAQ
Stille fans, ik heb deze https://tweakers.net/pric...arctic-p14-pwm-140mm.html

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
pedra schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:10:

en kijk gelijk ook even naar de cpu koeler en of je echt wel een 570 mobo nodig hebt en niet beter een b550 mobo kan nemen
Dit zou ik zeker doen.

De winst van PCIE 4 bij een X570 is voor een game pc eigenlijk verwaarloosbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Bas Focal op 10-01-2021 14:28 ]

Pagina: 1