Wat
Graag zou ik zelf een arduino willen gebruiken om een OpenTherm Gateway te maken.
Waarom
Als hobby om praktisch bezig te zijn met de programmeertaal Rust.
Einddoel
Slimme meter uilezen om op basis van teruglevering mijn thermostaat kunnen overrulen.
Vraag
Wat is een logische stap om een volgende stap te maken in dit project? Op dit moment heb ik de Arduino geflash met een Rust programma. De volgende stappen overweeg ik:
Apparatuur in bezit
- Thermostaat met OpenTherm ondersteuning
- WarmtePomp met OpenTherm ondersteuning
- Arduino Uno
Relevante links
Voor de geïnteresseerden en inspiratie
OpenThermGateWay
OpenTherm ArduinoShield
OpenTherm Regulator
Graag zou ik zelf een arduino willen gebruiken om een OpenTherm Gateway te maken.
Waarom
Als hobby om praktisch bezig te zijn met de programmeertaal Rust.
Einddoel
Slimme meter uilezen om op basis van teruglevering mijn thermostaat kunnen overrulen.
Vraag
Wat is een logische stap om een volgende stap te maken in dit project? Op dit moment heb ik de Arduino geflash met een Rust programma. De volgende stappen overweeg ik:
- OpenTherm Bibliotheek schrijven in Rust - alleen waar begin je dan en hoe is die bibliotheek dan te testen?
- Ervaring opdoen met diverse Arduino projecten maar dan in Rust - wat zijn relevante projecten?
- Kijken hoe ik kan communiceren met bestaande OpenTherm Libaries en alleen gebruik maak van een API of iets dergelijks
- In de categorie waarom moeilijk doen als het makkelijker kan -
Het leren van de programmeertaal Rust voor dit project achterwegen laten, gebruik maken wat er voorhanden is en kijken hoe ver daar mee te komen is. Iemand een suggestie?
Apparatuur in bezit
- Thermostaat met OpenTherm ondersteuning
- WarmtePomp met OpenTherm ondersteuning
- Arduino Uno
Relevante links
Voor de geïnteresseerden en inspiratie
OpenThermGateWay
OpenTherm ArduinoShield
OpenTherm Regulator