Oude versterker aansluiten op aux ingang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paplepel
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-01-2021
Goedendag.

Ik heb al een tijdje een oude platenspeler die via een versterker staat aangesloten op twee grote B&W DM110 boxen. Beide boxen zijn inmiddels kapot. Nu heb ik ook een mooi moderne geluidsinstallatie waar bijvoorbeeld mijn pc op aangesloten is. Nu wil ik graag van de B&W boxen af en de platenspeler aansluiten op mijn geluidsinstallatie, dit kan alleen via aux. Alleen is de versterker ook nogal oud en weet ik niet zo goed hoe ik van zijn uitgang naar een aux ingang kan gaan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76gmRnQHJ_T7cF8VO_eB01Eae5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8Iatho4fBThRXLKb16x0Rp8.jpg?f=fotoalbum_large hier is een foto van de uitgang van de versterker. De 4 draden zijn gewoon koper draden die in de B&W boxen op de corresponderende kleuren in een gaatje wordt vastgezet. Ik neem aan dat dit RCA is maar ik heb online niet echt kunnen vinden hoe je van deze 4 draadjes naar 1 aux uitgang kan gaan. Misschien dat iemand mij hier kan helpen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Eli

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 16:44

mr_fragle

Don't forget the guide

Als je een phono-voorversterker koopt ben je klaar. Platenspeler naar phono versterker, en phone-versterker naar Aux van je nieuwe set. Kost bijna niks en je bent meteen van je grotere oude versterker af.

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenk691
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-05 23:24
wat is je "mooi moderne geluidsinstallatie"?

en die kabels zijn je luidsprekerkabels. rca is de correcte naam van wat we in nederland tulp stekkers noemen. dat signaal daarvan is al versterkt voor luidsprekers en als je dat aansluit op je aux input blaas je de hele boel op.
beste optie is waarschijnlijk dan zoals hierboven aangegeven een phono voorversterker of een converter afhankelijk van welke installatie je hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Jeroenk691 op 09-01-2021 21:08 ]