Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1e game pc voor zoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nv1980
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zoon wil graag zijn 1e game pc samenstellen. Hij speelt met name Fortnite en Minecraft maar het systeem zou op redelijke kwaliteit en fps ook zwaardere games aan moeten kunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is circa 500 euro, wat er in de samenstelling staat is nieuw duurder, maar met tweedehands onderdelen probeer ik dit systeem binnen budget te houden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is aanwezig

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed€ 155,05€ 155,05
1MoederbordenGigabyte B450M S2H (rev. 1.0)€ 59,60€ 59,60
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1650 Ventus XS 4G OC€ 156,70€ 156,70
1BehuizingenAntec NX210€ 51,63€ 51,63
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 66,90€ 66,90
1Voedingenbe quiet! System Power 9 400W€ 44,30€ 44,30
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 480GB€ 46,09€ 46,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 580,27

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil er graag voor zorgen dat upgraden door de tijd mogelijk is, zodat het systeem wat mee kan groeien. Zelf wil hij graag RGB elementen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Feedback op de samenstelling, of deze afdoende is en welke aanpassingen, verbeteringen bijdragen aan een goed systeem (bang for buck) dat door de tijd heen geupgrade kan worden zonder het hele systeem te moeten omgooien.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Je hebt nu een oude CPU gekozen, en een videokaart die niet leverbaar is. Een laatste generatie Intel CPU is niet duurder, bijvoorbeeld
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 150,35€ 150,35
1MoederbordenGigabyte H410M S2H€ 60,90€ 60,90
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1650 Gaming X 4G€ 168,80€ 168,80
1BehuizingenCooler Master MasterBox Q300L€ 39,-€ 39,-
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 67,75€ 67,75
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W CM€ 56,90€ 56,90
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 57,-€ 57,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 600,70

Let wel dat de videokaart bij een leverancier die hem kan leveren nu 229 euro kost, er zijn tekorten op dit moment wat de prijs opjaagt....

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 09-01-2021 21:06 ]

• nv1980
@martyw dank voor je reactie. Het advies voor de 10400 had ik al een beetje verwacht, dank daarvoor.

Qua videokaart kan ik nog wel wat advies gebruiken. Ik probeer hier ook vraag&aanbod in de gaten te houden voor bijvoorbeeld een tweedehands 1050 of 1060 om dan later bij betere beschikbaarheid te upgraden. Zijn er wellicht nog andere kaarten om in de gaten te houden qua aanbieding of tweedehands?

De behuizing is een stuk goedkoper maar heeft geen eigen RBG elementen als ik het goed zie. Heb je daar wellicht nog alternatieven voor?

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is zelf samenstellen een eis?

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 150,35€ 150,35
1MoederbordenAsus Prime B460M-A€ 81,90€ 81,90
1BehuizingenSilentiumPC Regnum RG6V EVO TG ARGB€ 69,90€ 69,90
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 67,75€ 67,75
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 46,-€ 46,-
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 57,-€ 57,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 472,90

Videokaart moet er natuurlijk nog bij (tweedehands).

Voeding is beter geschikt voor gamen dan de be quiets uit dit topic.
Kast heeft 4 mooie rgb fans met controller
Een H410 mobo is vooral geschikt voor de i3’s en lager. De 10400 zou ik op een B460 zetten.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Ik ben heel benieuwd waar je heen wilt met deze vraag :P

The devil is in the details.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

nv1980 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:26:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zoon wil graag zijn 1e game pc samenstellen. Hij speelt met name Fortnite en Minecraft maar het systeem zou op redelijke kwaliteit en fps ook zwaardere games aan moeten kunnen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil er graag voor zorgen dat upgraden door de tijd mogelijk is, zodat het systeem wat mee kan groeien. Zelf wil hij graag RGB elementen.

Wat verwacht je van ons?
Feedback op de samenstelling, of deze afdoende is en welke aanpassingen, verbeteringen bijdragen aan een goed systeem (bang for buck) dat door de tijd heen geupgrade kan worden zonder het hele systeem te moeten omgooien.
Ik heb wat generiekere opmerkingen en vragen waarvan ik denk dat het handig is ze te beantwoorden. Dit om de rest een gerichter advies te kunnen laten geven.

1. Wat bedoel je met 'zwaardere games'? Het is met een dergelijk budget ook bealngrijk om je verwachtingen duidelijk te hebben.

2. RGB kost geld, houdt daar rekening mee. Laat je zoon aangeven wat hij belangrijk vindt en dat hij daarmee betere prestaties mogelijkerwijs laat liggen.

3. Wat verwacht je van het upgraden in de toekomst? Andere videokaart kan altijd wel, maar vaak wil je dan ook een snellere processor en dan zit je met intel al aan een ander moederbord. AMD AM4 platform kan je met een oudere processor beginnen en dan over een paar jaar nog een 5000-serie op de kop tikken. Hoe zie je dit voor je?

Verder denk ik dat je overall balans in je build prima is, maar is je zoon ook bewust van de beperkingen die dat mogelijk met zich meebrengt?

• nv1980
Dank voor je reactie en je zet me even aan het denken.
Firestorm schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Ik heb wat generiekere opmerkingen en vragen waarvan ik denk dat het handig is ze te beantwoorden. Dit om de rest een gerichter advies te kunnen laten geven.

1. Wat bedoel je met 'zwaardere games'? Het is met een dergelijk budget ook bealngrijk om je verwachtingen duidelijk te hebben.
Misschien dat de term zwaardere games hierbij wat verkeerd is. Op dit moment is Fortnite en Minecraft vlot op een degelijke resolutie het doel. Ik zou niet het bare minimum willen opzoeken voor deze games, ik vermoed dat hij door de tijd ook andere games zal willen spelen en als het systeem dit kan, wederom vlotjes op redelijke resolutie ben ik tevreden.
2. RGB kost geld, houdt daar rekening mee. Laat je zoon aangeven wat hij belangrijk vindt en dat hij daarmee betere prestaties mogelijkerwijs laat liggen.
Goed punt, prestatie is belangrijker dan RGB.
3. Wat verwacht je van het upgraden in de toekomst? Andere videokaart kan altijd wel, maar vaak wil je dan ook een snellere processor en dan zit je met intel al aan een ander moederbord. AMD AM4 platform kan je met een oudere processor beginnen en dan over een paar jaar nog een 5000-serie op de kop tikken. Hoe zie je dit voor je?
Dit is wat ik inderdaad bedoel met upgraden naar de toekomst, daarom had ik in mijn lijst de 2600 van AMD staan.
Verder denk ik dat je overall balans in je build prima is, maar is je zoon ook bewust van de beperkingen die dat mogelijk met zich meebrengt?
Nee, dat zal hij nog moeten leren en ervaren. Hij heeft hier in huis wel vergelijkingsmateriaal dus dat wordt leuk O-)

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:54:
[...]

Ik ben heel benieuwd waar je heen wilt met deze vraag :P
Je kunt aan een tweedehands systeem denken dat al is samengesteld. Dat heeft voor en nadelen, maar als zelf samenstellen een eis is dat is het sowieso geen optie natuurlijk.
Maar vooral als eerste systeem lijkt het mij niet per se een slechte optie. Het upgraden zal dan doorgaans lastiger zijn, maar met wat ervaring achter de kiezen kun je later betere keuzes maken.

RGB kun je trouwens op 89589742356498563434 verschillende manieren naderhand toevoegen. Op de components zelf betaal je daar kapitalen voor, dat is dé upselling die fabrikanten gebruiken om meer voor hun producten te vragen. Maar je hebt van elke cheap ass webshop wel kitjes voor een paar euro excl verzenden om bv. de case op te leuken.

• bart0099
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Zou inderdaad kijken voor een 1060 GPUtje, zijn niet mega duur en goed op de kop te tikken 2de hands.
Heb zelf een 1060 2de hands voor voornamelijk World of Warcraft, ervaar geen beperkingen i.p
60fps 1080p. geen idee hoe dit werkt voor andere games, daar heb ik een ps4 voor :P

Ik zou zelf voor de AMD variant gaan zoals je beschrijft in je post voor uitbreidingsmogelijkheden.
Zelf loop ik er tegen aan dat als ik mijn intel i5 6500 setje wil upgraden ik eigenlijk een nieuw systeem wil. aangezien enige wat er op kan een i7 6000 serie wordt en ik dat voor mijn gebruik niet een wezenlijk verschil vindt voor de 2de hands prijzen die je ervoor neerlegt. hoewel een I7 6000 serie zeker nog relevant is deze tijd.

• nv1980
@twiFight zelf samenstellen is geen harde eis, het leek me alleen de goedkoper optie, zeker met 2e hands onderdelen. Een 2e hands systeem zou ook een optie zijn, al kijk ik dan wel naar de eventuele upgrade mogelijkheden of onmogelijkheden.

Je opmerking over RGB is een goeie en die ga ik zeker even in gedachten houden. Mijn zoon vindt toch prestaties belangrijker dan gekleurde lichtjes.

@bart0099 dank voor je feedback, ik zit ook op die lijn ja, een 2e hands 1060 en een AMD cpu.

• Pretsnik
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-01-2022
Volg dit topic vol aandacht. Hier namelijk exact dezelfde situatie. Veel aan het inlezen en meelezen.

Ben erg benieuwd welke build het uiteindelijk wordt.
Pagina: 1