Hi all!
Deze week heb ik voor het eerst sinds hele lange tijd weer eens een pc build gedaan. Na wat gepuzzel en wat trial en error werkt mijn systeem, alleen zit ik nog met één issue en ik kom er niet helemaal uit.
Jullie kunnen mij vast verder helpen :-)
Ik heb een OCZ ModXStream Pro 500W voeding:

Sinds kort heb ik een nieuwe videokaart, namelijk een KFA2 GeForce GTX 1070. Deze heeft 2x 8-pin power nodig om te werken.
Bij mijn PSU zit één PCI-E 8-pin -> 6+2-pin connector en een PCI-E 8-pin -> 6 pin connector.
Nu is mijn vraag: Hoe kan ik deze videokaart aan de praat krijgen?
1. Moet ik een extra PCI-E 8-pin -> 6+2-pin connector bestellen en deze gebruiken?
2. Moet ik een andere PSU kopen? Zo ja, zitten hier standaard 2x 8-pin -> 6+2-pin kabels bij?
3. Kan ik die 6-pin connector gewoon gebruiken ipv 8-pin? Lijkt me niet?
Vast een hele simpele vraag, maar ik kwam er niet uit
Bedankt alvast!
Deze week heb ik voor het eerst sinds hele lange tijd weer eens een pc build gedaan. Na wat gepuzzel en wat trial en error werkt mijn systeem, alleen zit ik nog met één issue en ik kom er niet helemaal uit.
Jullie kunnen mij vast verder helpen :-)
Ik heb een OCZ ModXStream Pro 500W voeding:

Sinds kort heb ik een nieuwe videokaart, namelijk een KFA2 GeForce GTX 1070. Deze heeft 2x 8-pin power nodig om te werken.
Bij mijn PSU zit één PCI-E 8-pin -> 6+2-pin connector en een PCI-E 8-pin -> 6 pin connector.
Nu is mijn vraag: Hoe kan ik deze videokaart aan de praat krijgen?
1. Moet ik een extra PCI-E 8-pin -> 6+2-pin connector bestellen en deze gebruiken?
2. Moet ik een andere PSU kopen? Zo ja, zitten hier standaard 2x 8-pin -> 6+2-pin kabels bij?
3. Kan ik die 6-pin connector gewoon gebruiken ipv 8-pin? Lijkt me niet?
Vast een hele simpele vraag, maar ik kwam er niet uit

Bedankt alvast!