Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Vraag
Alle reacties
Wellicht heb je last van vertraging die ontstaat wanneer er transcoding plaats moet vinden. Hoe hoog is het CPU gebruik van je NAS als het probleem zich voordoet? Door in plaats van de tv, de Shield als Plex client te gebruiken, kun je wellicht het transcoding probleem wegnemen. De meerwaarde van je doelstelling zie ik persoonlijk niet. Echt Atmos met een soundbar weergeven is immers toch niet mogelijk; daarvoor heb je namelijk een batterij aan speakers nodig.
Wat voor films. 1080p, 4k (8 of 10bit) HDR?
En wat voor subs. Toevallig PGS?
Je zou ook een Chromecast met google TV kunnen overwegen?
Plex heb ik op mijn 918+ draaien. Kan eigenlijk alle 4k wel aan op de laatste LOTR films.
Maar PGS wil hij transcoderen (LGb6). En dat werkt niet.
nu overgestapt op een CC met Google TV. en kodi.
En dat speelt alles probleemloos af
En wat voor subs. Toevallig PGS?
Je zou ook een Chromecast met google TV kunnen overwegen?
Plex heb ik op mijn 918+ draaien. Kan eigenlijk alle 4k wel aan op de laatste LOTR films.
Maar PGS wil hij transcoderen (LGb6). En dat werkt niet.
nu overgestapt op een CC met Google TV. en kodi.
En dat speelt alles probleemloos af
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Voorbeeld is deze film: Greenland (2020) BluRay 2160p UHD HDR TrueHD AC3 NL-RetailSub REMUX. Het zit vast op het transcoden van het geluid. De hoogste (7.1) speelt ie niet af zonder haperingen. Wellicht zit ik gewoon op het verkeerde niveau te kijken en voegt dit helemaal niks toe met een Sonos Arc, Sub en 2x play:1?S1NN3D schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:46:
Wellicht heb je last van vertraging die ontstaat wanneer er transcoding plaats moet vinden. Hoe hoog is het CPU gebruik van je NAS als het probleem zich voordoet? Door in plaats van de tv, de Shield als Plex client te gebruiken, kun je wellicht het transcoding probleem wegnemen. De meerwaarde van je doelstelling zie ik persoonlijk niet. Echt Atmos met een soundbar weergeven is immers toch niet mogelijk; daarvoor heb je namelijk een batterij aan speakers nodig.
Ik weet dat je voor echt Atmos meer speakers nodig hebt, maar als een soundbar atmos door kan geven is dat toch mooi dat je het ook kunt gebruiken?
@DarkSide subs heb ik idd pgs en srt. Ik selecteer altijd srt.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Je zou het hooguit gevoelsmatig op orde kunnen brengen. Je weet dan dat het Atmos signaal gedecoreerd wordt. Misschien zie je nog een bepaald logo of zo. Maar in de praktijk iets toevoegen, zal het nooit doen. Je bent namelijk met een soundbar niet voorzien van de benodigde speakers. Zie het als een investering uit de categorie “omdat het kan”.
Ok, helder. Films met dd5.1 zijn dan 'goed genoeg' voor mij?
Nas is niet sterk genoeg . Thuis zo harddisk aan de router totaal 16 tb netwerk alles bedraad shield werkt perfect 4k dolby atmos geen haperingen. Had ook een nas .Die heb jaren geleden naar t grofvuil gebracht.Werd er helemaal gek van.
Pagina: 1