Samen met mijn zoon van 15 jaar hebben we een langgekoesterde wens en dat is samen een game PC bouwen. Het budget is ongeveer 900 euro en we hebben reeds een monitor en randapparatuur. We hebben een configuratie bij elkaar geklikt en zijn zeer benieuwd naar jullie tips en adviezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PS4 is verleden tijd en nu gaat mijn zoon zijn huiswerk maken en natuurlijk gave spellen spelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: AOC G Line 2nd Gen C24G2U 24 Curved Game Monitor 1080P 165Hz
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Value for money.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt voorkeur, lees goede verhalen over ASrock icm een Intel processor maar eigenlijk maakt het ons niet veel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk, kast van sober, geen toeters en bellen, lampjes etc.
Ga je overklokken?
Nee?
Welke videokaart hebben we nodig?
BIj het kiezen van een videokaart raken we een beetje in de war, qua prijs willen we zo'n €300 uitgeven maar welke videokaart is nu onze beste keuze? Ook de beschikbaarheid speelt daarbij natuurlijk een rol.
Wat verwacht je van ons?
In een ver verleden heb ik zelf PC's (vanaf Intel 8088, wie kent hem nog) in elkaar gezet en verwacht dat ik dit, samen met mijn zoon, weer kan doen en hem ook deze kennis overdragen. Leuk ook om dit samen te doen. Het is al wel een tijdje geleden. Is het allemaal wel te doen zelf? Waar moeten we rekening mee houden? Heb ik bijvoorbeeld een bepaalde koelpasta nodig tussen processor en koeling is die bijgeleverd. Praktische tips zijn dus welkom!
De configuratie die we hebben uitgekozen obv budget ziet er als volgt uit, wat vinden jullie?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PS4 is verleden tijd en nu gaat mijn zoon zijn huiswerk maken en natuurlijk gave spellen spelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: AOC G Line 2nd Gen C24G2U 24 Curved Game Monitor 1080P 165Hz
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Value for money.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt voorkeur, lees goede verhalen over ASrock icm een Intel processor maar eigenlijk maakt het ons niet veel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk, kast van sober, geen toeters en bellen, lampjes etc.
Ga je overklokken?
Nee?
Welke videokaart hebben we nodig?
BIj het kiezen van een videokaart raken we een beetje in de war, qua prijs willen we zo'n €300 uitgeven maar welke videokaart is nu onze beste keuze? Ook de beschikbaarheid speelt daarbij natuurlijk een rol.
Wat verwacht je van ons?
In een ver verleden heb ik zelf PC's (vanaf Intel 8088, wie kent hem nog) in elkaar gezet en verwacht dat ik dit, samen met mijn zoon, weer kan doen en hem ook deze kennis overdragen. Leuk ook om dit samen te doen. Het is al wel een tijdje geleden. Is het allemaal wel te doen zelf? Waar moeten we rekening mee houden? Heb ik bijvoorbeeld een bepaalde koelpasta nodig tussen processor en koeling is die bijgeleverd. Praktische tips zijn dus welkom!
De configuratie die we hebben uitgekozen obv budget ziet er als volgt uit, wat vinden jullie?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 149,25 | € 149,25 |
1 | Moederborden | ASRock B460M Pro4 | € 92,21 | € 92,21 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 D6 Windforce OC 4G | € 195,- | € 195,- |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 73,89 | € 73,89 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim | € 24,10 | € 24,10 |
1 | Toetsenborden | HyperX Alloy FPS Pro (Cherry Red) | € 79,99 | € 79,99 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16 | € 72,54 | € 72,54 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 70,90 | € 70,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,- | € 101,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 858,88 |
[ Voor 13% gewijzigd door jbastiaansen op 13-01-2021 22:06 . Reden: Videokaart verwijderd: advies gevraagd ]