Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC ~900 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 20:51
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Voor de komende tijd weer een goede basis leggen om een pc te nemen waar over de tijd weer wat upgrades over mogelijk zijn. Zit op dit moment met een pc waar het op zijn laatste beentjes aan het lopen is. Speel momenteel veel Tarkov en daarnaast zou ik ook graag met het nieuwe systeem de mogelijkheden hebben om dat eventueel te streamen. Doe nu voornamelijk minder zware games. Resolutie zou idealiter in de toekomst naar 1440p gaan maar vooralsnog heb ik absoluut genoeg aan 1080p.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget zal ongeveer 900 euro gaan zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien de beschikbaarheid van videokaarten voorlopig nog niet helemaal optimaal is had ik bij mijzelf gedacht om voor de komende tijd dan mijn r9 390x over te zetten in het nieuwe systeem. Aangezien het grootste probleem waar ik tegen aanloop dat mijn "basis" cpu+mobo te oud zijn om voor mij te rechtvaardigen nog geld in te stoppen. i5 4690k.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Had zelf dit lijstje samengesteld maar het zou maar kunnen dat ik een essentieel onderdeel gemist hebt. Maar het zou dus voorlopig dit systeem met een 390x zijn en daarna een andere videokaart erin. Over welke dat gaat worden ben ik nog niet helemaal uit.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 71,95€ 71,95
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 62,90€ 62,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 76,55€ 76,55
1VoedingenCorsair TX550M€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,-€ 101,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 582,30

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor videokaart zou ik graag een Nvidia gebruiken. Dit door toch wisselende ervaringen met mijn 390x. Maar als AMD de beste uit de bus komt heb ik er niets op tegen. Persoonlijke ervaringen zeggen niet alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc zou staan onder mijn bureau dus hoe de kast er precies uitziet maakt mij niet zo veel uit. Wel zou ik graag een pc hebben die niet zo heet wordt als de huidige. Af en toe voelt het bijna alsof mijn videokaart gewoon een waterkoker is bij wijze van spreken.

Ga je overklokken?
Niet in mijn planning.

Wat verwacht je van ons?
Graag bang voor buck natuurlijk. 2e hands is ook geen probleem voor mij zolang van een betrouwbare tweaker. Goede ervaringen mee. Daarnaast zou ik hulp wat betreft compatibiliteit van de gekozen onderdelen, is de PSU sterk genoeg bijv. en natuurlijk of ik niets ben vergeten. Alvast hartstikke bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door speuler op 10-01-2021 15:17 . Reden: PSU gewijzigd ]

Beste antwoord (via speuler op 12-01-2021 12:32)

• MvdZijden
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-09 20:28
speuler schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:19:
[...]
Over de GPU zijn die kaarten het straks (6-9 maanden) nog waard om te halen denk je en zullen ze genoeg zijn voor de upgrade naar 1440p?

En sorry voor de misschien domme vraag hier maar staat dat PCI spul gewoon in de specificaties van het moederbord of moet je dat in de namen kunnen zien?
Ik denk dat de RX 500 kaarten het dan niet meer waard zijn, maar iets zoals een GTX 1660 Super of een RX 5600 XT is het denk ik dan nog wel waard. Ook zullen de RX 500 kaarten in 1440p high nog maar net 60 fps aantikken, terwijl de andere kaarten rond de 100-110 euro zitten. Ook denk ik dat je tegen die tijd wel kan kijken naar een RTX 2060. Die zijn nu 300-400 euro en zullen dan met de nieuwe launch van kaarten wel zakken richting 200-300 euro.

Alles van PCI-e is te vinden bij de specificaties. Zoek naar 'Interfaces" en dan kan je de juiste versie vinden.

Alle reacties

• MvdZijden
Beste,

Een mooie configuratie waar ik weinig op heb aan te merken. De volgende dingen zou ik persoonlijk aanpassen:
-Voor de PSU misschien voor de 550w versie gaan. Dan zit je denk ik wat beter als je een betere videokaart koopt.
-Voor een GPU zou ik voor een kaart uit de GTX 1600 serie gaan, of aan de AMD kant een RX 500 of 5000 series kaart. Voor de 5000 series heb je dan wel PCI-e 4.0 nodig, waardoor je een beter moederbord nodig hebt.

Ik zal je aanraden om op https://www.gpucheck.com te kijken. Die geven voor veel kaarten benchmarks voor games op verschillende niveaus. Ik zou wel een adblocker inschakelen, want je word bezaait met ads.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
De voeding is momenteel net te duur. Pak liever de pricewatch: Corsair TX550M. Heb je gelijk wat meer headroom.

• speuler
Djarune schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:43:
De voeding is momenteel net te duur. Pak liever de pricewatch: Corsair TX550M. Heb je gelijk wat meer headroom.
Hartstikke bedankt inmiddels gewijzigd aan de lijst.

• speuler
MvdZijden schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:40:
Beste,

Een mooie configuratie waar ik weinig op heb aan te merken. De volgende dingen zou ik persoonlijk aanpassen:
-Voor de PSU misschien voor de 550w versie gaan. Dan zit je denk ik wat beter als je een betere videokaart koopt.
-Voor een GPU zou ik voor een kaart uit de GTX 1600 serie gaan, of aan de AMD kant een RX 500 of 5000 series kaart. Voor de 5000 series heb je dan wel PCI-e 4.0 nodig, waardoor je een beter moederbord nodig hebt.

Ik zal je aanraden om op https://www.gpucheck.com te kijken. Die geven voor veel kaarten benchmarks voor games op verschillende niveaus. Ik zou wel een adblocker inschakelen, want je word bezaait met ads.
PSU inmiddels veranderd in een 550W versie.

Over de GPU zijn die kaarten het straks (6-9 maanden) nog waard om te halen denk je en zullen ze genoeg zijn voor de upgrade naar 1440p?

En sorry voor de misschien domme vraag hier maar staat dat PCI spul gewoon in de specificaties van het moederbord of moet je dat in de namen kunnen zien?

In ieder geval hartstikke bedankt voor je feedback! Wordt gewaardeerd.

Acties:
  • Beste antwoord

• MvdZijden
speuler schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:19:
[...]

Ik denk dat de RX 500 kaarten het dan niet meer waard zijn, maar iets zoals een GTX 1660 Super of een RX 5600 XT is het denk ik dan nog wel waard. Ook zullen de RX 500 kaarten in 1440p high nog maar net 60 fps aantikken, terwijl de andere kaarten rond de 100-110 euro zitten. Ook denk ik dat je tegen die tijd wel kan kijken naar een RTX 2060. Die zijn nu 300-400 euro en zullen dan met de nieuwe launch van kaarten wel zakken richting 200-300 euro.

Alles van PCI-e is te vinden bij de specificaties. Zoek naar 'Interfaces" en dan kan je de juiste versie vinden.
Pagina: 1