Isra punt(?) weghalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 01:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
We hebben recent een huis gekocht en het isra punt zit in de woonkamer.

Nu heb ik in tegenstelling tot de vorige bewoners glasvezel genomen (dat zit in de meterkast). De telefoonkabel die uit het punt kwam heb ik wel afgeknipt omdat deze heel onhandig door heel de woonkamer liep naar de meterkast.

Nu las ik dat ik volgens mij niets met de punt mag doen omdat het technisch gezien niet van mij is?

Zoals je ziet zit dit nu gigantisch in de weg en zou ik het, het liefst door willen knippen.

A; mag dit?
B; kan dat veilig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAzKQZwzpqLSIW87yNEXf17TpVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H9I7GTyAiC3cpdyH9qRmgNPT.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Is inderdaad niet van jou maar van de KPN. Ik zou 't zelf niet weghalen want opnieuw aanleggen als je dat om de een of andere reden nodig zou hebben is een crime (en duur ook waarschijnlijk) aangezien dat een kabel is die in de grond zit.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 09-01-2021 16:28 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Het is inderdaad niet van jou, dus je moet er af blijven.
@CyBeR was me net voor.

Maar.....
Als je KPN glas hebt dan zal drie jaar nadat FTTH opgeleverd werd het kopernetwerk uitgeschakeld worden.
Ik zou niet weten waarom je na die tijd het spul niet zou mogen afknippen.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Ik heb geen KPN glas maar van Caiway. Ik had nu net even KPN gebeld en die had het er over dat ik geen glas kon hebben. Na een tijdje kunnen overtuigen dat het wel zo was en dat dit isra punt mega onhandig in de woonkamer zit.

Hierop werd aangegeven om met KPN netwerken te bellen. (Alleen bereikbaar op werkdagen). Voor eventuele andere mensen die dezelfde vraag hebben: 0880063744 is het nummer van KPN netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Douweegbertje schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:43:
Ik heb geen KPN glas maar van Caiway. Ik had nu net even KPN gebeld en die had het er over dat ik geen glas kon hebben. Na een tijdje kunnen overtuigen dat het wel zo was en dat dit isra punt mega onhandig in de woonkamer zit.

Hierop werd aangegeven om met KPN netwerken te bellen. (Alleen bereikbaar op werkdagen). Voor eventuele andere mensen die dezelfde vraag hebben: 0880063744 is het nummer van KPN netwerken
Ben wel benieuwd wat KPN netwerken dan gaat zeggen, technisch gezien hebben ze geen reden om hier iets aan te doen en jij mag het zelf niet, maar het zou toch wel super zijn als ze gewoon iemand langs sturen om 'm netjes 'zoals het hoort' te verwijderen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier zat het ISRA punt ook in de woonkamer. Als er iets is wat ik niet wil is de discotheek aan knipperlichten van het modem in mijn woonkamer. Even gekeken hoe de kabel in de kruipruimte liep en dat was zeer gunstig. Er was voldoende overlengte om de kabel naar de meterkast te brengen en daar netjes weer op te hangen.

Mijn advies: kijk eens in de kruipruimte, indien aanwezig uiteraard, of daar overlengte is in de telefoonkabel en kijk of je 'm in de meterkast kunt monteren. Je houdt dan het ISRA punt voor eventuele volgende bewoners én je hebt 'm dan meteen uit je woonkamer.

Mocht dat allemaal kunnen: trek die kabel door de vloer naar beneden en doe er in de kruipruimte meteen een paar tie-raps omheen zodat al die losse aders aan de buitenkant van de kabel niet gaan rafelen. Je krijgt die kabel anders niet zo makkelijk weer door een vloer of een buis.
Douweegbertje schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:05:

Zoals je ziet zit dit nu gigantisch in de weg en zou ik het, het liefst door willen knippen.

A; mag dit?
B; kan dat veilig?
Mag officieel niet, want niet van jou. Maar wanneer je het zo doet dat je de boel weer netjes elders monteert is er geen haan die er naar kraait.

Kan het veilig. Zeker, zo lang je niet gebeld wordt op de lijn is er niks aan de hand. En dan bedoel ik dat je juist gebeld wordt op het moment dat je de tang in de kabel zet. De kans dat dit gebeurt is waarschijnlijk bijzonder klein uiteraard.

Ik zei hierboven dat ik de boel ook verplaatst heb, wat ook zo is, maar de kabel is ook nog eens 6 meter ingekort, zoveel overlengte lag er bij mij in de kruipruimte. Daar had ik geen trek in vanwege toekomstige klussen in de kruipruimte, dus ingekort. Geen centje pijn en jaren lang netjes ADSL over gekregen met de beloofde snelheden.

[ Voor 36% gewijzigd door sypie op 09-01-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Wat ik van de vorige bewoners had vernomen is dat de bewoner daarvoor een, naar mijn mening, kronkel in z'n hoofd had. Die had besloten: nee ik wil het punt in de woonkamer.
Er is geen kruipruimte dus de vorige bewoners hadden vanaf dat punt een kabel door de woonkamer naar de meterkast gedaan. Die liep dus zo lang de muur door heel de kamer heen.

Gelukkig is het glas wel in de meterkast geplaatst. Aangezien dat het enige is wat ik nodig heb, had ik dus ook alle andere meuk weggehaald.

Ik ben redelijk bang dat die kabel rechtstreeks van buiten in de grond hier het huis binnenkomt. Hoe/wat/waar weet ik helaas niet. Dat wordt nog wel leuk als ik ga graven bij de oprit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:04
Buiten bij de gevel beetje opgraven, dan zal je de kabel zien zitten. Lasdop binnen eraf halen, kabel naar buiten trekken en netjes in de grond begraven. Niet doorknippen o.i.d.

Overigens is dit officieel geen ISRA punt maar een oudere lasdop. Dacht ik zo 😉

[ Voor 19% gewijzigd door Panzer_V op 09-01-2021 17:05 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:34
(jarig!)
Douweegbertje schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:59:
Wat ik van de vorige bewoners had vernomen is dat de bewoner daarvoor een, naar mijn mening, kronkel in z'n hoofd had. Die had besloten: nee ik wil het punt in de woonkamer.
Er is geen kruipruimte dus de vorige bewoners hadden vanaf dat punt een kabel door de woonkamer naar de meterkast gedaan. Die liep dus zo lang de muur door heel de kamer heen.

Gelukkig is het glas wel in de meterkast geplaatst. Aangezien dat het enige is wat ik nodig heb, had ik dus ook alle andere meuk weggehaald.

Ik ben redelijk bang dat die kabel rechtstreeks van buiten in de grond hier het huis binnenkomt. Hoe/wat/waar weet ik helaas niet. Dat wordt nog wel leuk als ik ga graven bij de oprit :)
Die kabel komt inderdaad direct van buiten. Voordat je (diep) gaat graven moet je ook bij het kadaster opvragen wat er in de grond zit (kliclijst). Er lopen namelijk leidingen die je nog minder graag stuk trekt (gas, elektriciteit, water, riool).

Een ISRA punt verplaatsen moet je eigenlijk door een KPN monteur laten doen. Weghalen mag sowieso niet. Zoals het er nu uit ziet ga jij opdraaien voor de kosten van een nieuw ISRA punt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Panzer_V schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:04:

Soms ben ik nog een beetje jong ;) Wat is het verschil of beter gezegd wat is een lasdop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panzer_V
Douweegbertje schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:12:
[...]

Soms ben ik nog een beetje jong ;) Wat is het verschil of beter gezegd wat is een lasdop?
https://nl.wikipedia.org/wiki/ISRA?wprov=sfti1

ISRA is pas iets van eind jaren 80 en later. Bedoeld om jou als gebruiker zelf de mogelijkheid te geven iets op de lijn aan te sluiten. Daarvoor moest de PTT meneer alles komen aansluiten.

Daarvoor werd een kabel afgewerkt met een lasdop. Gewoon een kapje op de kabel om deze te kunnen doorlussen zeg maar. Lasdoppen worden nu veel gebruikt om electra installatiedraad door te lussen.

[ Voor 17% gewijzigd door Panzer_V op 09-01-2021 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Douweegbertje schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:59:
Mwoeah, als het een oude bewoner is en ook nog enige tijd geleden snap ik het wel: hij gebruikte waarschijnlijk alleen de analoge telefonie en had op een tafeltje z'n telefoon staan. ISRA naar meterkast zou hem juist kabelzooi opgeleverd hebben. Andere tijden :z

Ik ben redelijk bang dat die kabel rechtstreeks van buiten in de grond hier het huis binnenkomt.
Huis is van voor de jaren '70? Dan is dat erg aannemelijk. Infra dat al bestond toen de woning gebouwd werd, werd netjes aangelegd in de meterkast. Infra dat later aangelegd werd, werd zo goedkoop mogelijk naar binnen gehaald. Meestal via gat in voorgevel, met ISRA er gelijk achter. Ik weet nog dat wij medio jaren '80 voor het eerst op het adres waar we toen woonden TV-kabel en telefoon kregen. Beide zouden aan voorzijde naar binnen moeten komen, enige keuze die we hadden was of het in mijn slaapkamer, danwel in logeerkamer zou zijn. Afstand logeerkamer -> woonkamer was korter, dus daar naar binnen. ISRA en AOP op binnenzijde buitenmuur gemonteerd. Klaar. Rest binnenhuis mochten we zelf regelen.
Hoe/wat/waar weet ik helaas niet. Dat wordt nog wel leuk als ik ga graven bij de oprit :)
Absoluut in klic kijken voordat je dat gaat doen. 1) je wilt niet met je schep door de electra heen, 2) als het mis gaat wil je niet aansprakelijk zijn voor herstel van de schade.

Heb je in klic gekeken en leidingen liggen toch niet waar ze zouden moeten, dan mag nutsbedrijf zelf opdraaien voor gevolg incorrecte informatie. Staat het er goed in en gaat het mis, dan is de rekening voor jou.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 18:16
@Douweegbertje Ik zou gewoon een mooi koofje van MDF maken en schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
chrisborst schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:42:
@Douweegbertje Ik zou gewoon een mooi koofje van MDF maken en schilderen.
Al maak ik dat nog zo mooi, het is lelijk ;)

En thanks @dion_b . Ik begrijp het nu ook wat beter qua keuze. Ik had dit zelf nooit zo gezien en snapte er geen zak van. Echter...andere tijden natuurlijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:46
Ga je de gevangenis in als je het weghaalt?

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:07

bonzz.netninja

Niente baffi

Blijf er alsjeblieft gewoon vanaf!

Mijn vorige bewoners hebben hem wel weggeknipt en nu zit ik dus met de gebakken peren, kei irritant. Nu kan ik alleen nog maar ziggo of voor kosten het ding laten terugplaatsen. Dus ik vervloek die flapdrol die er niet gewoon af kon blijven en hem zo nodig weg moest knippen.

[ Voor 18% gewijzigd door bonzz.netninja op 09-01-2021 18:10 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

JukeboxBill schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:02:
Ga je de gevangenis in als je het weghaalt?
Het is geen straftrecht maar civiel recht. Technisch gezien bega je een onrechtmatige daad en kun je dus aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen. Die gevolgen kunnen vooral naar boven komen als je zelf verhuist. Stel de volgende bewoner wil KPN-producten en krijgt een rekening voor herstel ISRA. Dat is schade ten gevolge van jouw onrechtmatige daad.

Kans is klein, maar nonzero. Als het raak is, gaat het om paar honderd - duizend EUR.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42
dion_b schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:39:
Absoluut in klic kijken voordat je dat gaat doen. 1) je wilt niet met je schep door de electra heen, 2) als het mis gaat wil je niet aansprakelijk zijn voor herstel van de schade.

Heb je in klic gekeken en leidingen liggen toch niet waar ze zouden moeten, dan mag nutsbedrijf zelf opdraaien voor gevolg incorrecte informatie. Staat het er goed in en gaat het mis, dan is de rekening voor jou.
Moraal van het verhaal: Doe een klic melding en vraag de documenten op, hoop dat de KPN kabel hier niet of verkeerd staat ingetekend en steek vervolgens de schop er doorheen? Dan heb je het "legaal" gesloopt? :P
bonzz.netninja schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:05:
Blijf er alsjeblieft gewoon vanaf!

Mijn vorige bewoners hebben hem wel weggeknipt en nu zit ik dus met de gebakken peren, kei irritant. Nu kan ik alleen nog maar ziggo of voor kosten het ding laten terugplaatsen. Dus ik vervloek die flapdrol die er niet gewoon af kon blijven en hem zo nodig weg moest knippen.
Maar waarom zou je én glasvezel én een ouderwetse telefoonkabel van KPN willen?

Ik heb hier ook geen telefoonkabel of ISRA punt, nooit gehad ook. Alleen glasvezel welke al geplaatst is tijdens de (nieuw)bouw.

In jouw geval is het natuurlijk anders, want jij hebt geen alternaieven om diensten van KPN e.d. af te nemen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
dion_b schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:21:
[...]

Het is geen straftrecht maar civiel recht. Technisch gezien bega je een onrechtmatige daad en kun je dus aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen. Die gevolgen kunnen vooral naar boven komen als je zelf verhuist. Stel de volgende bewoner wil KPN-producten en krijgt een rekening voor herstel ISRA. Dat is schade ten gevolge van jouw onrechtmatige daad.

Kans is klein, maar nonzero. Als het raak is, gaat het om paar honderd - duizend EUR.
Dan is het aan OP of hij dat financieel risico wil lopen.

Ik zit zelf ook met zo'n ding. Als ik er aan toe ben, dan ben ik van plan om de draadjes te isoleren en dan de kabel terug te duwen onder de vloer.
Ik acht de kans dat er een probleem van komt wel op nul. Voorlopig ben ik hier niet weg en wie er dan komt wonen zal tegen die tijd geen enkele behoefte hebben aan een ISRA punt. Zeker nu er dit jaar glasvezel komt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:55
Frees een stuk onderaan horizontaal uit je muur tegen de vloer aan, berg hem daar in op, dan de kabel eerst intapen, en daarna afdichten met roodband en afwerken. Heb je hem toch weer nodig of ga je verhuizen losmaken tape er af ophangen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:18
Weg halen mag niet het is nuts voorziening en hoort bij het huis.
bij oudere huizen wat aantal ook al aangeven waren ze destijds zo in de woonkamer na binnen geboord.

weg knippen en toch ooit die kabel nodig kost je 300euro. verkoop je het huis en de volgende bewoner wilt wel aansluiting is het een verborgen gebrek. hoop gedoe om niks.

koofje omheen maken of via https://www.mijnaansluiting.nl/home verplaatsing aanvragen zodat die ook in de meterkast komt te zitten kost je wel 1malig geld maar ben je van ding af in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maar is weghalen hetzelfde als verplaatsen? Dat lijkt me toch wel een relevantie vraag in dezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sypie schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:53:
[...]
Maar is weghalen hetzelfde als verplaatsen? Dat lijkt me toch wel een relevantie vraag in dezen.
Het is eigendom van een ander. Met toestemming mag alles. Zonder toestemming vrij weinig.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
@jopoh Het is alleen een verborgen gebrek als je het bij verkoop niet vermeldt. Dat is wel iets om daar dan aan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:43
Ik had hem gewoon weggehaald en op de manier dat je er niks van weer kan zien gezien je in glas gebied woont, de kans dat je het ooit nog weer gaat gebruiken is uitermate klein en de volgende bewoners ook.

Dat is hier overgens ook gebeurd de invoerkabel heb ik terug getrokken.
Officieel mag het niet trouwens maar ik zou me daar niet zo druk om maken.

Verborgen gebrek bij verkoop zal wel meevallen want men moet kunnen bewijzen dat je ervan wist.

[ Voor 73% gewijzigd door mr_evil08 op 09-01-2021 19:20 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wanneer het eigendom is van een ander moet die ander het dus ook kosteloos weg halen lijkt mij. Bij mij zat dat ding in de woonkamer. Heb het gat in de muur gewoon dicht gesmeerd met gips en verf er over toen KPN het niet weg wilde halen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wim-Bart schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:16:
Wanneer het eigendom is van een ander moet die ander het dus ook kosteloos weg halen lijkt mij. Bij mij zat dat ding in de woonkamer. Heb het gat in de muur gewoon dicht gesmeerd met gips en verf er over toen KPN het niet weg wilde halen.
Waarom zou een ander kosten moeten maken voor jou? Jij wil rommelen aan hun spullen, dan mag je ook zelf portemonnaie trekken.

Wederom, kans dat het je ooit komt bijten is minimaal, maar het is en blijft onrechtmatig kloten aan andermans spullen wat je hier gedaan hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

dion_b schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:21:
[...]

Waarom zou een ander kosten moeten maken voor jou? Jij wil rommelen aan hun spullen, dan mag je ook zelf portemonnaie trekken.

Wederom, kans dat het je ooit komt bijten is minimaal, maar het is en blijft onrechtmatig kloten aan andermans spullen wat je hier gedaan hebt.
*knip*. Offtopic.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 11-01-2021 08:41 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 19:23
Ik had glasvezel en coax in de oude woonkamer wat nu keuken is. Glasvezel zelf omgelegd naar de meterkast en coax weg geknipt. Daarna glasvezel aangevraagd kwam er een speciaal mannetje de boel weer lassen. Heeft me niets gekost en aansluiting zit nu dus in de meterkast. De coax ligt nog wel voor in de tuin maar ligt daar doelloos. Moraal van het verhaal, indien mogelijk terug naar buiten trekken zakje er omheen en onder de grond of terras stoppen. Mocht iemand het ooit nog willen dan is die mogelijkheid er en anders knip knip. Als je glas hebt ga je toch nooit meer over op vdsl... Denk ik dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het interesseert KPN echt totaal geen reet meer.

Ik had ook een oud & kapot ISRA-punt en KPN of wie dan ook heeft totaal geen zin meer om langs te komen om die paar draadjes in een doosje te schroeven.
"Doe lekker zelf, let op de lak op het koper van de aders en succes! En kom je er niet uit dan komt er een monteur, die je zelf mag betalen."
En Ziggo is niet anders.

En een verborgen gebrek? Omdat een plastic bakje van €0,50 ontbreekt? Alleen de aangetekende brief à €8,80 is al duurder. Zelfs met een monteur ben je meestal onder de €100 klaar.

Dus gewoon het bakje 'eraf slopen' en de kabel van buiten terug trekken of misschien kun je hem al terugduwen. Tape erom tegen het vocht en klaar.

En een klic melding is normaal alleen nodig voor mechanisch graafwerk. Dus tenzij je een bionische arm hebt komt dat goed. Steek je per ongeluk een elektriciteitskabel doormidden? Dan kun je je opgeven voor de sterkste man competitie. Een kabel met stalen mantel sloop je niet met een schop.
De CAI/ziggo kabels zijn wel wat kwetsbaar, maar als er weinig wortels in de grond zitten kun je met een bats prima rustig graven of eventueel met een kleiner schepje.

Het mooiste is buitenom naar de meterkast verplaatsen, maar ja. Voor een ongebruikte kabel is dat veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Ik heb weinig behoefte om het echt zelf te doen. Als het allemaal moeizaam gaat dan knip ik het wel door om het uit het huis te trekken.

Het in de muur frezen was een optie maar de muur, ook al zie je dat niet goed op de foto, is netjes geverfd en wel. Plus ik kom dan niet helemaal goed uit met m'n plinten.

In elk geval bel ik maandag even met KPN en dan hoor ik het vanzelf wel.

M.b.t. verborgen gebrek. Ik zou dat gewoon netjes opgeven. Niet dat ik geld wil verbrassen, maar als ik voor 300 euro links of rechtsom klaar ben dan is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:26
Zo te zien loopt deze direct door de gevel naar buiten. Gewoon buiten opgraven terug naar buiten trekken en waterdicht afstoppen. Kabel in de grond en gat weer dicht.

Is zoiezo de bedoeling dat gemeentes die verglast zijn dat daar het koper op den duur uitgeschakeld wordt.

KPN bellen kan maar die verwijzen je door naar huisaansluiting.nl en die zullen gewoon een offerte voor je maken ;). Of je beld niemand en haalt hem weg geen haan die daar om kraait. En zowel dan graaf je hem zo op 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
Panzer_V schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:04:
Buiten bij de gevel beetje opgraven, dan zal je de kabel zien zitten. Lasdop binnen eraf halen, kabel naar buiten trekken en netjes in de grond begraven. Niet doorknippen o.i.d.

En dan het risico dat de boel volloopt met water en de straat open kan. Je moet er van af blijven en of laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:50
KPN aansluiting valt onder de nuts voorzieningen en zijn wettelijk beschermd.
Daar mag je zelf niet aankomen.

Misschien een praktische tip, haal die kabel uit die witte buis leg hem horizontaal langs de grond en dan ofwel een holle plint ofwel frees je de muur een beetje in en plaats de plint erop.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
tlpeter schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:38:
[...]

En dan het risico dat de boel volloopt met water en de straat open kan. Je moet er van af blijven en of laten doen.
Oh ja. Niet iedereen in dit land woont op +70 meter NAP zoals ik.

Kom op zeg.....water in de kabel via een huisaansluiting?

Of bedoelde je water het huis in via het gaatje in de muur? Beetje siliconenkit doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
Panzer_V schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:09:
[...]

Oh ja. Niet iedereen in dit land woont op +70 meter NAP zoals ik.

Kom op zeg.....water in de kabel via een huisaansluiting?

Of bedoelde je water het huis in via het gaatje in de muur? Beetje siliconenkit doet wonderen.
Water in de kabel is geen gekkigheid. Lang geleden was ik kabellasser bij KPN. Vocht trekt in de kabel en gaat problemen geven.
Normaal gesproken zit er om de meter een waterstop maar dat wordt ook met de tijd slechter. Meteen in de aanval terwijl je geen verstand van de materie hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:19
Zo veel reacties, maar niemand die TS verwijst naar een sloop aanvraag via mijnaansluiting.nl ?

Glasvezel wordt van KPN ook gratis verwijderd als je een aanvraag indient en akkoord geeft voor de verwijdering. Je kan altijd een sloop aanvragen via MA.nl voor je KPN koper verbinding en kijken welke voorwaarden hier aan zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Minaaj op 10-01-2021 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb afgelopen jaar mijn glasvezel aansluiting laten verplaatsen, kosten daarvan waren 300 euro. Ik kreeg na de verplaatsing echter ook nog een e-mail of kosteloos mijn DSL aansluiting wilde laten verwijderen.

Dit alles aangevraagd via mijnaansluiting.nl. Wellicht kan @Douweegbertje je gewoon een verzoek tot verwijdering aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
tlpeter schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:16:
[...]

Water in de kabel is geen gekkigheid. Lang geleden was ik kabellasser bij KPN. Vocht trekt in de kabel en gaat problemen geven.
Normaal gesproken zit er om de meter een waterstop maar dat wordt ook met de tijd slechter. Meteen in de aanval terwijl je geen verstand van de materie hebt.
Dit was zeker geen aanval. Dan heb je mijn post verkeerd begrepen. Ik had echt nog nooit gehoord van "water in de telefoonkabel".

Nu met jouw post erbij ben ik ook weer wat wijzer :)

Pagina: 1