[Car] Geen bass na installatie JBL BassPro Hub

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waks1971
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-01-2021
Goedemiddag

Ik heb un mijn wagen een Beats soundsystem met DSP. Ik vond de bass komende uit de passieve subwoofer pover. Ik heb dan een actieve JBL BassPro Hub geinstalleerd met als audio-ingang de speakerkabels gaande naar de originele sub. De JBL zou moeten werken (groene LED). Maar nu heb ik geen bass meer. Ook niet uit de lage tonenspeakers in de achterdeuren. Help!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 14:51

Jag

Ook al hoef je geen wonderen te verwachten van zo'n kleine gesloten sub, moet er natuurlijk zeker laag uitkomen!

Gebruik je de remote aansluiting ook? En heb je de remote controller eraan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:21
@Waks1971 Hoe heb je dit aangesloten? Ik zie geen speaker ingang op de sub namelijk.
https://www.jbl.com/car-subwoofers/JBL+BASSPRO+HUB.html

[ Voor 24% gewijzigd door blissard op 09-01-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 18:19
Waarschijnlijk fout aangesloten. Als je huidige subwoofer aan een echte subwoofer uitgang van je radio hangt, dan moet je de line-level ingangen gebruiken (tulpstekkers)
Als de oude subwoofer via de speakers zijn signaal kreeg, dan moet je op de JBL de speaker ingangen gebruiken (L+,L-, R+,R-) in de kabelboom van de JBL sub.

[ Voor 10% gewijzigd door Masimo op 09-01-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waks1971
De oude sub was aangesloten op de sub uitgang vd DSP (speaker level). Heb deze op de nieuwe sub aangesloten op de high level ingang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waks1971
Probleem is dat ik totaal geen bass meer heb, ook niet uit de lage toonspeakers in mijn achterdeuren. Terwijl de equaliser goed is ingesteld en de subwoofer regeling op 70% staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waks1971
Er zijn 4 (2x2) speaker ingangen aan de JBL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kun je hier ook nog wat meer vertellen over de auto waar je 't spul in probeert aan te sluiten? BEATS klinkt als dat je 't in een VW Polo / UP! aan het inbouwen bent en dan zal er ook nog iets gecodeerd mogen worden middels VCDS.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waks1971
Het gaat hier over een Seat Tarraco. Ik vermoed dat het iets is met de DSP. Kan ik dat coderen zelf op één of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waks1971
blissard schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:35:
@Waks1971 Hoe heb je dit aangesloten? Ik zie geen speaker ingang op de sub namelijk.
https://www.jbl.com/car-subwoofers/JBL+BASSPRO+HUB.html
Er staat toch Speaker Level Inputs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waks1971
Probleem opgelost. Aansluitingen van de originele sub waren niet echt logisch. Ik ging ervan uit dat ze per paar lagen (L+en L- ; R+ en R-), maar ze lagen L- R- L+ R+. Moest de sub openmaken en uitmeten. Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 14:51

Jag

Waks1971 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:11:
Probleem opgelost. Aansluitingen van de originele sub waren niet echt logisch. Ik ging ervan uit dat ze per paar lagen (L+en L- ; R+ en R-), maar ze lagen L- R- L+ R+. Moest de sub openmaken en uitmeten. Alvast bedankt voor de reacties
Ah ja, dan krijg je alleen het verschil tussen links en rechts en dat is niet erg veel in het laag. Onlogisch ook wel dat het zo moet aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Hi @Waks1971 , ik ben ook bezig met het installeren van deze sub in mijn auto. Kun je mij vertellen of deze sub automatisch aan/uit gaat als hij signaal krijgt van de speakers?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1