Duivenoverlast

Pagina: 1
Acties:
  • 10.038 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Hallo,

Ik ervaar al tijden grote geluidsoverlast van een aantal duiven rondom mijn huis. Vanaf 07:00 tot zonsondergang is er een continu "geroekoe" van een 5tal duiven die de hele dag pendelen tussen enkele bomen of daken van mij en mijn buren.

Een keer roekoe is geen punt. Maar het continue geroekoe en dat andere geluid tijdens het landen of opstijgen (geen idee hoe ik dat opschrijf), maakt me gek. Zeker daar ik ook 10 uur per dag vanuit deze kamer werk.

Soms schijn ik met een laserpen in de richting van de duif maar helaas zijn die daar niet zo van onder de indruk.

Ik sta op het punt een luchtbuks te kopen en de duiven letterlijk dood te schieten maar ik besef dat dit in strijd is met de wet en zal dat daarom ook niet doen.

Daarom ben ik van plan een duivenval te maken.
YouTube: How To Catch Birds Using a Cardboard💡 Survival 💡Easy Build bird trap...

De duif vervolgens te vangen en minstens 50km verderop weer los te laten. Echter, vraag ik mij af of de duif dan niet doodleuk weer terugvliegt? In dat geval is dit geen optie.

Hebben jullie een goed idee om de overlast te stoppen? En nee, oordoppen indoen of "het negeren" is geen optie!

Let me share my screen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:00
Een nep roofvogel kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04 18:14
Je mag wilde vogels niet vangen (Vogelwet). Wat je wel kan doen is duivenpinnen plaatsen op de dakrand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
Ben maar blij dat ze je auto niet onder poepen. Mijn oude buurman voerde deze beesten elke dag en net voordat ze bij hem in de tuin de landing inzette lieten ze een flinke op de auto vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Duiven vangen heeft geen zin, een postduif kan honderden kilometers weg z'n huis nog vinden. Ik zou kijken of hier professionals voor zijn in te huren.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:20

g0tanks

Moderator CSA
Aviv1 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:18:
Soms schijn ik met een laserpen in de richting van de duif maar helaas zijn die daar niet zo van onder de indruk.
Welke kleur heeft die laserpen? Schijnbaar is groen het meest effectief: https://www.rentokil.com/...ogels-verjagen-met-laser/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Dit is idd een mogelijkheid alhoewel ik mij afvraag of de duiven zich daar wat van aan trekken. Daarnaast jaagt een roofvogel ook de huismusjes en roodborstjes weg en die zijn wél gewenst. Die brengen sfeer en gezelligheid en daar heb ik ook een vogelhuisje voor opgehangen.
RemcoDelft schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:21:
Je mag wilde vogels niet vangen (Vogelwet). Wat je wel kan doen is duivenpinnen plaatsen op de dakrand.
De duiven zitten vooral in de bomen.
SmurfLink schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:48:
Duiven vangen heeft geen zin, een postduif kan honderden kilometers weg z'n huis nog vinden. Ik zou kijken of hier professionals voor zijn in te huren.
Maar een postduif heeft een eigen duivenhok met voer waarvoor hij terug komt? Is dit niet anders dan een gewone ordinaire stadsduif aka vliegende rat?
g0tanks schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:53:
[...]

Welke kleur heeft die laserpen? Schijnbaar is groen het meest effectief: https://www.rentokil.com/...ogels-verjagen-met-laser/
Groen. Het is een 5mW laser van Ali. Misschien moet ik een sterkere kopen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:02
Nog een idee is om wat speakers op te stellen en roofvogel geluiden afspelen die juist jacht maken op duiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Sir_Lion schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:22:
Nog een idee is om wat speakers op te stellen en roofvogel geluiden afspelen die juist jacht maken op duiven.
Dit ga ik morgen gelijk proberen lmao. Welke vogels jagen op duiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nerf gun met ai en auto targeting? zoiets:

https://hackaday.com/2019...hine-learning-turret-gun/

manual kan ook als je tijd over hebt

https://www.amazon.de/-/e...ti-coloured/dp/B07CKRVCVZ

[ Voor 33% gewijzigd door maratropa op 09-01-2021 19:30 ]

specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:39
Illegale activiteiten bespreken en promoten is niet de bedoeling.

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 09-01-2021 22:15 ]

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Wel tof project maar geen tijd om nu een AI algoritme te bouwen. En heb ook geen zin om die dingen uit de tuin van mijn buren te moeten rapen.

Heb net een 450nm laser aangekocht. Arriveert hier met een week of 2. Hiermee kan je letterlijk brandgaten maken in hout, dus ik denk dat een duif wel 2x nadenkt voordat hij weer neerstrijkt in mijn omgeving. Hoewel duiven ongeveer de onnozelste dieren zijn op aarde, vraag ik mij af of ze überhaupt een "trauma" kunnen onthouden en dat associëren met een bepaalde boom.

Een andere optie is de bewuste takken waar ze vaak op zitten voorzien van 220v en middels een TP-link smart Wi-Fi plug aan/uit zetten du moment de duif plaats neemt.

[ Voor 8% gewijzigd door Aviv1 op 09-01-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:49

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Aviv1 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:44:
[...]

Wel tof project maar geen tijd om nu een AI algoritme te bouwen. En heb ook geen zin om die dingen uit de tuin van mijn buren te moeten rapen.

Heb net een 450nm laser aangekocht. Arriveert hier met een week of 2. Hiermee kan je letterlijk brandgaten maken in hout, dus ik denk dat een duif wel 2x nadenkt voordat hij weer neerstrijkt in mijn omgeving. Hoewel duiven ongeveer de onnozelste dieren zijn op aarde, vraag ik mij af of ze überhaupt een "trauma" kunnen onthouden en dat associëren met een bepaalde boom,
Dan hoop ik voor jou dat je pakketje niet door de douane wordt onderschept. Aankoop en bezit van zulke sterke laserpennen is strafbaar. Dus dan mag je voor de rechter verschijnen ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Nyarlathotep schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:46:
[...]

Dan hoop ik voor jou dat je pakketje niet door de douane wordt onderschept. Aankoop en bezit van zulke sterke laserpennen is strafbaar. Dus dan mag je voor de rechter verschijnen ;)
Dat zien we dan wel weer. Worst case vernietigen ze het pakketje :+

Het is verboden om sterke laserpennen aan consumenten te verkopen, maar het is in principe niet strafbaar om er een in bezit te hebben. Een paar Nederlandse gemeentes hebben wel als lokale regel (de Algemene Plaatselijke Verordening) dat je geen sterke laserpen in huis mag hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Aviv1 op 09-01-2021 19:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Ik denk dat de laserpen wel een goed idee is hoor. Ik heb ook een schijthekel aan die vliegende ratten. Maar vergis je niet. Geluid, een nepraaf, etc., daar wennen ze snel aan en dan zijn ze terug.

Van die spijkermatjes enzo tegen het landen zijn bijzonder effectief. Ik weet niet of het waar is, maar ooit geleerd dat duiven terugkeren naar waar ze geboren zijn. Dus als je een x een nest kan slopen, zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Anoniem: 1302638 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:53:
Ik denk dat de laserpen wel een goed idee is hoor. Ik heb ook een schijthekel aan die vliegende ratten. Maar vergis je niet. Geluid, een nepraaf, etc., daar wennen ze snel aan en dan zijn ze terug.

Van die spijkermatjes enzo tegen het landen zijn bijzonder effectief. Ik weet niet of het waar is, maar ooit geleerd dat duiven terugkeren naar waar ze geboren zijn. Dus als je een x een nest kan slopen, zeker doen.
Bedankt voor dit niet-politiek correcte en eerlijke antwoord. Ik denk inderdaad dat een vorm van pijnigen de enige optie is. Van mijn 5mW laser schrikken ze amper, pas na meermaals schijnen vliegen ze weg.

De laser die ik nu heb besteld brandt, dus hopelijk zullen ze dan bang worden om terug te keren en ergens anders hun toevlucht zoeken.

Als dat werkt, dan is dat een vrij ethisch bestrijdingsmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Dit is echt ranzig. Ik zou dit ook niet vredelievend hebben opgelost :X

[ Voor 61% gewijzigd door McGryphon op 09-01-2021 22:32 . Reden: quote leeggemeukt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Aviv1 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Dit ga ik morgen gelijk proberen lmao. Welke vogels jagen op duiven?
https://www.quora.com/Wha...uld-kill-a-pigeon-and-why

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
https://www.peststrategie...s/best-pigeon-repellents/

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71mRNArgj%2BL._AC_SL1500_.jpg lol

[ Voor 44% gewijzigd door Manke op 09-01-2021 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Aviv1 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:01:
[...]

Bedankt voor dit niet-politiek correcte en eerlijke antwoord. Ik denk inderdaad dat een vorm van pijnigen de enige optie is. Van mijn 5mW laser schrikken ze amper, pas na meermaals schijnen vliegen ze weg.

De laser die ik nu heb besteld brandt, dus hopelijk zullen ze dan bang worden om terug te keren en ergens anders hun toevlucht zoeken.

Als dat werkt, dan is dat een vrij ethisch bestrijdingsmiddel.
Wel met open raam want ik weet niet of dubbel glas het tof vindt als je daar doorheen gaat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Je kunt dus ook afwisselen met vogels.

Maar kijk ook vooral naar welke vogels er hier ook daadwerkelijk in NL voorkomen en stem daar op af.

Met een Amerikaanse Zeearend zul je niet veel bereiken :+ (Die kennen ze wss niet eens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aviv1
Sir_Lion schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:13:
Je kunt dus ook afwisselen met vogels.

Maar kijk ook vooral naar welke vogels er hier ook daadwerkelijk in NL voorkomen en stem daar op af.

Met een Amerikaanse Zeearend zul je niet veel bereiken :+ (Die kennen ze wss niet eens).
Heb nog wat JBL Go bluetooth speakers rondslingeren.. morgen even in de boom ophangen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
BTFD schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:23:
[...]

Gaat niet helpen, hier ook al geprobeerd met een zware laserpen, 10 minuten in de ogen geschenen en bleef rustig zitten..
Hoe zwaar? Ik zou toch denken dat ze hem wel peren als het zwart voor de ogen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Denk dat het bereik buiten te beperkt is, maar mogelijk kun je ze nog wat irriteren met een salt gun:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Bug-A-Salt - The Original Salt Gun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Is dat geroekoe echt zo hinderlijk? Het is toch een beetje natuur rondom je huis. Zonder luchtbuks ga ja ze niet weg krijgen denk ik maar zou toch mijn last resort zijn.

Persoonlijk vind ik het wel fijn om vogels te horen. Helaas merk ik dat dit de laatste jaren steeds minder wordt...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTFD
Meen iets van 50mw, het was iig geen sleutelhanger of ander klein ding. Ook had de bouwvereniging destijds van die spikes geplaatst op de vensterbanken, maar daar vlogen ze dus overheen om op mijn droger te gaan zitten broeden..

Nest op balkon, de schep eronder en weg ermee! *knip* hier ook niet verder

[ Voor 27% gewijzigd door McGryphon op 09-01-2021 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Illegale suggesties doen is niet de bedoeling.

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 09-01-2021 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
BTFD schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:36:
Meen iets van 50mw, het was iig geen sleutelhanger of ander klein ding. Ook had de bouwvereniging destijds van die spikes geplaatst op de vensterbanken, maar daar vlogen ze dus overheen om op mijn droger te gaan zitten broeden..

Nest op balkon, de schep eronder en weg ermee! *knip*
LMAO. Sophisticated O-)

Normaal ben ik een dieren vriend maar duiven zijn een uitzondering.

[ Voor 18% gewijzigd door McGryphon op 09-01-2021 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 09-01-2021 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 08:15

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

BTFD schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:23:
[...]

Gaat niet helpen, hier ook al geprobeerd met een zware laserpen, 10 minuten in de ogen geschenen en bleef rustig zitten..
Misschien was hij verblind, en dacht hij dat het opeens nacht was? Dan vliegen ze ook niet weg, het zijn ook geen vleermuizen :+

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 18:08
evilution schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:35:
Is dat geroekoe echt zo hinderlijk? Het is toch een beetje natuur rondom je huis.
...hij start er letterlijk een topic over en noemt het overlast, dus wat denk je? :P
Persoonlijk vind ik het wel fijn om vogels te horen.
Ik gok dat je nog nooit urenlang onafgebroken een zeer herhalend geluid van een vogel hebt gehoord? Natuurlijk is wat getjirp hier en daar van een paar vogels heel leuk op een zonnige dag, maar na de 3000e "ROEKOE" op rij kan ik me zeer goed voorstellen dat je daar hondsdol van wordt, zeker als het dagelijkse kost is.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hahn schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:42:
[...]

...hij start er letterlijk een topic over en noemt het overlast, dus wat denk je? :P

[...]

Ik gok dat je nog nooit urenlang onafgebroken een zeer herhalend geluid van een vogel hebt gehoord? Natuurlijk is wat getjirp van een paar vogels heel leuk op een zonnige dag, maar na de 3000e "ROEKOE" op rij kan ik me zeer goed voorstellen dat je daar hondsdol van wordt, zeker als het dagelijkse kost is.
Sommige vogels kunnen echt goed geluiden imiteren. :X
Mijn neef had een keer in zijn technische rotzooibak een kleine sirene gevonden. Vermoedelijk voor een nostalgisch autoalarm. Maar goed, hij wou het eens proberen en niet binnenshuis maar op het balkon.
Een week lang heeft hij een van die vogels die vaak in de boom achter zijn huis zat de muziek-noten van het alarmdeurtje horen tjilpen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aviv1
[...]

[...]

Ik gok dat je nog nooit urenlang onafgebroken een zeer herhalend geluid van een vogel hebt gehoord? Natuurlijk is wat getjirp hier en daar van een paar vogels heel leuk op een zonnige dag, maar na de 3000e "ROEKOE" op rij kan ik me zeer goed voorstellen dat je daar hondsdol van wordt, zeker als het dagelijkse kost is.
nuff said.

We hebben het wel eens over geluidsoverlast van de "autosnelweg" en dat mensen daardoor sneller sterven.
https://www.rtlnieuws.nl/...dit-gaat-niet-langer-voor

Maar ik denk dat 3000x per dag "roekoe" van een 5tal duiven er niets vergeleken bij is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:55

Comgenie

Soms heb je dat

Als iemand die in een flat heeft gewoond met een flinke duivenplaag kan ik bevestigen: Ja ze zijn schijtirritant, zeker tijdens het paarseizoen.

Gelukkig was het in zo'n flat iets eenvoudiger op te lossen, namelijk een goed net om het balkon heen.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 23:32

MsD

Klopt wel een beetje ja. je mag een luchtbuks hebben (mits 18+) en ermee schieten. op je eigen terrein. dus tuin oid.
Maar onder geen beding mag je ermee op levende wezen schieten. geen muis, geen duif, niks.
Ook niet als je 'achteraf buiten' woont. Heeft een oude buurman van me nog erg veel gezeik mee gehad.

Dat je dit wel wil doen is logisch, maar Illegale zaken aanmoedigen is niet de bedoeling.

[ Voor 31% gewijzigd door Ardana op 09-01-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog steeds niet de bedoeling.

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 09-01-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

[...]

Nou ja, ik was dat dus wel redelijk gewend, heb me er nooit zo aan gestoord en mis zoals ik al zei vogelgeluiden tegenwoordig wel. Zowel het getjirp als het geroekoe. Dus ik kan mij minder goed voorstellen dat iemand daar horendol van wordt. Maargoed, uiteindelijk zijn we allemaal verschillend :)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

ehhh leuk zo'n zware laser... maar houdt je er ook even rekening mee dat er meer in de lucht zit dan alleen mar duiven... Nou heeft corona ze grotendeels wel uitgeroeid... maar desondanks als ze je pakken met het in de lucht schijnen van zo'n groene laser kan je ook na corona de feestjes wel even vergeten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Laatst online: 28-04 23:32

MsD

Illegale zaken mogen niet op deze manier besproken worden.

[ Voor 61% gewijzigd door Ardana op 09-01-2021 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:16:
ehhh leuk zo'n zware laser... maar houdt je er ook even rekening mee dat er meer in de lucht zit dan alleen mar duiven... Nou heeft corona ze grotendeels wel uitgeroeid... maar desondanks als ze je pakken met het in de lucht schijnen van zo'n groene laser kan je ook na corona de feestjes wel even vergeten :).
Fair point. Ik heb alvast een laser bril besteld voor mijn eigen veiligheid en zal zeker secuur te werk gaan en niet per ongelijk bij mensen naar binnen te schijnen als de duif net even z'n kop laat zakken. Ik hoop gewoon dat de duif er dermate van schikt hij het hazenpad kiest en ik dus niet naar zwaardere middelen hoef te grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 09-01-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 09-01-2021 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Wegjagen is niet genoeg. Ze komen steeds terug. Daarom wil ik ze traumatiseren zodat ze niet meer terug komen. Maar nogmaals, ik vraag mij af of een duif überhaupt een trauma kan krijgen. Anders heeft een sterkere laser ook geen zin.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 09-01-2021 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:18
Is een waterpistool niet een optie? Dan komt er toch iets fysieks op ze af maar het zal ze zeker niet doden of verwonden. En een gemiddeld dier houdt er niet echt van als er iets op ze af komt (al heb ik weinig ervaring met duiven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Timmeaho schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:53:
Is een waterpistool niet een optie? Dan komt er toch iets fysieks op ze af maar het zal ze zeker niet doden of verwonden. En een gemiddeld dier houdt er niet echt van als er iets op ze af komt (al heb ik weinig ervaring met duiven)
Ook zeker een goede optie om te verjagen. Maar mijn ultieme doel is ze voorgoed te verjagen en niet continue mijn Teams/Zoom meeting moeten verlaten om mijn waterpistool te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11:11

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Heb je hier al eens gekeken? https://www.avonda.nl/zelf-duiven-verjagen-tips/ en https://bestrijdingsservice.nl/duiven-overlast-tuin-balkon/

Duiven zijn beschermde dieren, dus oplossingen waarbij hen schade berokkend worden mogen hier niet besproken worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 09-01-2021 22:38 ]

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Ardana Zijn duiven 'beschermd'???

Die beesten komen net als ratten op gratis en gemakkelijk te bereiken voer af en schijnbaar is er in de buurt van te TS (@Aviv1 ) iemand die vind dat die beesten gevoerd moeten worden. Stop met het voeren en dan verdwijnen ze meestal ook weer als de spreekwoordelijk sneeuw voor de zon doordat er elders meer 'gratis eten' te halen is.

Hier in de buurt woond ook zo'n lief oud vrouwtje welke 't zonde vind om d'r teveel gekochte brood in de groene kliko te dumpen dus dat mikt ze vervolgens maar achter in de tuin.... Doe's nie, koop dat wat je nodig hebt voor je zelf en niet méér dan dat!!

Voor de mensen welke 't willen weten: 't Vlees van een duif is lekker en je mág er op jagen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 09-01-2021 23:06 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Aviv1 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:19:
[...]

Fair point. Ik heb alvast een laser bril besteld voor mijn eigen veiligheid en zal zeker secuur te werk gaan en niet per ongelijk bij mensen naar binnen te schijnen als de duif net even z'n kop laat zakken. Ik hoop gewoon dat de duif er dermate van schikt hij het hazenpad kiest en ik dus niet naar zwaardere middelen hoef te grijpen.
Errr ik doelde niet op de overburen maar ja ook die moet je mee uitkijken :+
Ik weet dat mijn bericht enigzins cryptisch geschreven is maar er vliegen nog een aantal metalen voorwerpen in de lucht zoals een vliegtuig en helicopter. Zeker bij schemer of donker kan zo'n laser straal heel irritant zijn in de lucht. Jouw kleine straaltje op de grond waait uit in de lange afstand. Daarvoor hoef je niet eens doelbewust op een vliegtuig te richten.

YouTube: LASER ATTACK ON FLYING AIRPLANE! See this real footage from the airc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:03:
[...]

Errr ik doelde niet op de overburen maar ja ook die moet je mee uitkijken :+
Ik weet dat mijn bericht enigzins cryptisch geschreven is maar er vliegen nog een aantal metalen voorwerpen in de lucht zoals een vliegtuig en helicopter. Zeker bij schemer of donker kan zo'n laser straal heel irritant zijn in de lucht. Jouw kleine straaltje op de grond waait uit in de lange afstand. Daarvoor hoef je niet eens doelbewust op een vliegtuig te richten.

YouTube: LASER ATTACK ON FLYING AIRPLANE! See this real footage from the airc...
Klopt, maar wanneer het donker is slapen de duiven en de duiven zitten in halfhoge bomen die ik vanuit de 1e verdieping beschijn, dus ik schijn zeker niet omhoog maar eerder bij de buurman naar binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Will_M schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:48:

Die beesten komen net als ratten op gratis en gemakkelijk te bereiken voer af en schijnbaar is er in de buurt van te TS (@Aviv1 ) iemand die vind dat die beesten gevoerd moeten worden. Stop met het voeren en dan verdwijnen ze meestal ook weer als de spreekwoordelijk sneeuw voor de zon doordat er elders meer 'gratis eten' te halen is.

Hier in de buurt woond ook zo'n lief oud vrouwtje welke 't zonde vind om d'r teveel gekochte brood in de groene kliko te dumpen dus dat mikt ze vervolgens maar achter in de tuin.... Doe's nie, koop dat wat je nodig hebt voor je zelf en niet méér dan dat!!

Voor de mensen welke 't willen weten: 't Vlees van een duif is écht lekker en je mág er op jagen ;)
Ik vermoed idd dat er hier een duivenmelker woont. Heb ooit geleerd dat ik het probleem bij de wortels moet aanpakken, misschien moet ik maar met die buks langs bij duck woman :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-04 22:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Aviv1 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:07:
[...]

Ik vermoed idd dat er hier een duivenmelker woont. Heb ooit geleerd dat ik het probleem bij de wortels moet aanpakken, misschien moet ik maar met die buks langs bij duck woman :+ :9
Dan zou ik helemaal opletten.
Wetboek van Strafrecht

Artikel 350
1
Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
2
Gelijke straf wordt toegepast op hem die opzettelijk en wederrechtelijk een dier dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, doodt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt.
Nee dus.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
@Ardana

Voor de mensen welke 't willen weten: 't Vlees van een duif is lekker en je mág er op jagen ;)
Nee dankje. Dan eet ik nog liever mijn eigen schijt op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
McGryphon schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:08:
[...]

[...]

Nee dus.
Ja het was een grapje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 22:37
Met een kleine drone actief naar ze toe vliegen en daarmee verjagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ja, enkel op de houtduif mag gejaagd worden, mits buiten de bebouwde kom, en de jager in het bezit is van een jachtvergunning. Dus svp geen foutieve info verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
Illegaal. Niet doen.

[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 09-01-2021 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

McGryphon schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:08:
[...]

[...]

Nee dus.
Als 't duiven zijn die in een willekeurige boom bijven zitten dan kun je er eigenlijk al wel vanuit gaan dat 't geen wedstrijdduiven zijn (en dus toe behoren aan een duivenmelker). Een duivenmelker zal er ten alle tijden voor zorgen dat z'n duiven Z.S.M terug in 't hok komen zodat 'ie de ringen kan uitlezen / klokken én dus een wedstrijd kan gaan winnen.
Ardana schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:15:
[...]

Ja, enkel op de huitduif mag gejaagd worden, mits buiten de bebouwde kom, en de jager in het bezit is van een jachtvergunning. Dus svp geen foutieve info verspreiden.
Doe jij dat dan ook niet meer? >:)

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 09-01-2021 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Will_M schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:17:
[...]

Als 't duiven zijn die in een willekeurige boom bijven zitten dan kun je er eigenlijk al wel vanuit gaan dat 't geen wedstrijdduiven zijn (en dus toe behoren aan een duivenmelker). Een duivenmelker zal er ten alle tijden voor zorgen dat z'n duiven Z.S.M terug in 't hok komen zodat 'ie de ringen kan uitlezen / klokken én dus een wedstrijd kan gaan winnen.
Niet alle duivenmelkers doen aan wedstrijden, plus de duiven vliegen ook zonder wedstrijden.
Doe jij dat dan ook niet meer? >:)
Als je doelt op m’n tikfout, je weet dat zoiets je argumenten niet sterker maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ardana schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:21:
[...]

Niet alle duivenmelkers doen aan wedstrijden, plus de duiven vliegen ook zonder wedstrijden.

[...]

Als je doelt op m’n tikfout, je weet dat zoiets je argumenten niet sterker maakt?
Ik doel niet op je 'tik' fout (huis/hout) maar op jouw stellige aanname dat duiven beschermd zijn. Als ik een vergunning heb om te jagen op die beesten dan mág ik er ook gewoon op jagen met lood (lees: hagel).... En dan zeg ik je ook nog dat die beesten best lekker zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
Je kunt er niets aan doen
Het zijn dieren en die maken geluid dat jij dat overlast noemt kan natuurlijk maar ze doen geen vlieg kwaad. Laat ze lekker met rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Will_M schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:24:
[...]

Ik doel niet op je 'tik' fout (huis/hout) maar op jouw stellige aanname dat duiven beschermd zijn. Als ik een vergunning heb om te jagen op die beesten dan mág ik er ook gewoon op jagen met lood (lees: hagel).... En dan zeg ik je ook nog dat die beesten best lekker zijn!
Zoals ik al zei: met jachtvergunning, op de houtduif, buiten de bebouwde kom. Op alle 3 die punten gaat TS hier mis.

Buiten dat zijn alle dieren, dus ook stadsduiven, beschermd. Niet beschermd als in ‘op de lijst van beschermde diersoorten’, wel als in ‘je mag geen dieren schade berokkenen’.

[ Voor 15% gewijzigd door Ardana op 09-01-2021 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-04 12:58
Duiven vliegen gewoon weer terug, dus in de val lokken en weer uitzetten heeft geen zin, dat is ook de reden waarom men vroeger postduiven gebruikte.

Wat is er niet duidelijk aan de Topic Warning en het algemeen beleid?

De vriendelijke manier zou een BirdGard pro niet werken ?
Ze hebben ook apparaten voor kattenoverlast dat werkt ook.

[ Voor 56% gewijzigd door Ardana op 09-01-2021 23:32 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Misschien een duiventil, en elke week dat ding een paar meter verderop zetten :P
Na verloop van tijd staat dat ding wel een kilometer van je huis af, en ben je verlost van die beesten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-04 15:15
Ik heb vogels die mijn ouderlijk huis terroriseerden weg gekregen met stukjes snel vliegend zwaar metaal. Om ze af te schrikken natuurlijk. 'Wegjagen' is i.i.g. beter dan dat ze verhongeren of worden opgegeten door een roofvogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:34
Will_M schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:24:
[...]
Ik doel niet op je 'tik' fout (huis/hout) maar op jouw stellige aanname dat duiven beschermd zijn. Als ik een vergunning heb om te jagen op die beesten dan mág ik er ook gewoon op jagen met lood (lees: hagel)....
Je hebt er wel verstand van, loodhagel is al jaren verboden in NL :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En hier stopt het praten over illegale zaken: het is op z’n minst off-topic want in geen enkel opzicht een oplossing voor het probleem van TS.

[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 09-01-2021 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Reactie op moderatie moet via andere kanalen.

[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 10-01-2021 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En hier is het klaar.

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 10-01-2021 00:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ben zó blij met alle duiven. Ik snap 't probleem qua overlast niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Even wat luchtigheid en bezinning tussendoor hoor :+

Op mijn balkon daar zit een duivennest
Dat elke dag mijn goede bui verpest
Veel erger dan het stadsrumoer
Met industrie en vrachtvervoer
Is dat gekokhals en gekoer

Ze maken mijn balkon bijzonder goor
Ik kan niet eens meer mijn balkondeur door
Die duiven schijten als een gek
Alleen al op het traliehek
Licht dik een decimeter drek

Dat vond ik zoiets onverkwikkelijks
Dus op de rommelmarkt kocht ik een buks
'k Schoot daar zo'n duif mee voor z'n kop
En keek nog van de rotzooi op
Er spoten liters uit z'n krop

De tweede die ik voor z'n donder schoot
Ging zo tekeer dat hij me onderspoot
Hij stortte stuipend op me neer
En barstte open als een zweer
Met bloed en darmen en zo meer

Al kan ik hard zijn, toch onthutste mij
De uit die dode duif gegutste brij
De troep was niet te overzien!
Dus voortaan tel ik maar tot tien
Voor ik me van een buks bedien

(Kees Torn)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

.

[ Voor 100% gewijzigd door TerraGuy op 10-01-2021 01:20 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 15:08
Duiven zitten vaak met een reden op een locatie. Namelijk eten. Bij ons in de tuin heeft het aanzienlijk geholpen om 100kg eikels op te rapen. Voorgaande jaren echt tientallen duiven in de tuin. Dit jaar gelukkig maar nog een paar. Ik weet niet of je een voedselbron kan vinden in jouw geval. En wellicht ligt het buiten je macht, maar friet pinnetjes, een vogel voerende buurvrouw of afvalbak kan de bron zijn waarom ze rond je huis blijven hangen. Wat ik verder wel eens gelezen heb is dat duiven erg schrik gevoelig zijn in verhouding tot andere vogels. Heb meermaals de tip gelezen om een CD aan een touwtje op te hangen. Koolmezen, pimpelmezen, roodborstjes etc trekken zich daar weinig van aan. Maar voor duiven moet dit eng zijn.
Succes iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 20:58

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik zie nog genoeg posts staan over de laser die de TS heeft besteld, terwijl een heleboel andere posts wel zijn verwijderd, lijkt mij nou niet echt een dier vriendelijke manier om die beesten weg te halen. Ik heb zelf ook een klere hekel aan duiven maar ik zou mijzelf nooit verlagen tot verminken van dieren.

Ik zou zeggen ga eens met een professioneel bedrijf praten, je bent vast niet de enige met dit probleem.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
Iedereen zoekt het probleem bij die beesten, maar mensen...
Het is winter, de ramen zijn toe.

Hoeveel ‘lawaai’ kan er binnen dringen van die gigantische monsters???

En ja, ik weet wat het is.
Ik heb jaren naast een duivenmelker gewoond en nu zit er een duivennest in mijn voortuinboom, letterlijk op 4m van mijn hoofdkussen.

Als je al zo gestoord wordt door wat geroekoe en gefladder ga je nog veel ergernis tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Opvallend weer hoe het sentiment overheerst om dingen der natuur uit te roeien. :X Of het nou over bijen of over duiven gaat men staat werkelijk in de rij met tips om dood en verderf te zaaien. "Overlast" wordt heel snel ervaren blijkbaar en dan moet je het recht in eigen hand nemen.. :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:49

Superkiwi

Hoi doei

Herkenbaar probleem @Aviv1.
Ik heb had (bewoners zijn twee weken geleden verhuisd) hier op een 50m van mijn huis ook iemand met een duiventil en die beesten schijnen het leuk te vinden om bij elk blok op de daken te gaan zitten om vanaf daar naar elkaar te schreeuwen. Net als bij jou ging het eentonige 'roekoe roekoe' de hele dag door, waardoor ik ook ik heb op het punt gestaan om een luchtbugs aan te schaffen.
Er zijn er nog twee achtergebleven die nog wat lawaai maken maar gelukkig een stuk minder frequent.
Wellicht is een ouderwetse blaaspijp van pvc buis met pijltjes van stroken Veronicagids een idee? >:)
cadsite schreef op zondag 10 januari 2021 @ 08:42:
Iedereen zoekt het probleem bij die beesten, maar mensen...
Het is winter, de ramen zijn toe.

Hoeveel ‘lawaai’ kan er binnen dringen van die gigantische monsters???
Dat zal je nog verbazen. Alles dicht hier maar het geluid komt gewoon binnen hoor.
Bart2005 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 08:57:
Opvallend weer hoe het sentiment overheerst om dingen der natuur uit te roeien.
Daar snij je wel een goed punt aan.
Wespennesten in de tuin laat ik hangen en vrolijk fluitende vogeltjes kunnen rustig hun gang gaan maar duiven,
die mogen van mij heel snel weg.

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 10-01-2021 09:24 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

De duiven zijn alleen een symptoom, niet het daadwerkelijke probleem. Iets of iemand maakt die plek heel interessant voor ze. Het zijn net ratten, zoals eerder al opgemerkt. Daarom zitten ze ook zo vaak in parken. Veel, vooral oudere of juist heel jonge, mensen voelen de behoefte om hun etensresten en -overschot daar te dumpen. Daarom zie je ze ook vaak in de buurt van meeneem-snacktentjes: etensresten overal. Daar gaan ze gewoon in de buurt zitten.

Als je nu die (5?) duiven wegjaagt (als je dat al zou lukken, want ze snappen er niks van), dan zitten er in no-time andere duiven. Onbegonnen werk, ze gaan weg als hun voedselbronnen opdrogen. Je kunt ze weren uit je tuin en van je balkon, maar niet uit een boom op gemeentegrond.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 10-01-2021 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb geen advies maar hier waar ik woon zijn het kraaien die 1,5 uur per dag zo luid schreeuwen dat ik er wakker van lig. Heb deze zomer 6 maanden lang niet kunnen slapen van ~4:30 tot 7:00 (afhankelijk van wanneer de zon opkomt). Nu ben ik in beginsel een dierenvriend, maar als vandaag nog elke kraai dood op de grond valt dan ga ik voortaan elke week naar de kerk, want dan bestaat er een god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
dvdkiwi schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:13:
Dat zal je nog verbazen. Alles dicht hier maar het geluid komt gewoon binnen hoor.
Natuurlijk komt het binnen, ik woon in een oud huis, dus veel meer binnen dan hier zal het niet zijn.

Blijft wel, hoe veel problemen kan iemand maken van wat geroekoe...

Je hebt die beesten niet in de hand, dus ofwel maak je je er nog jaren druk in zonder resultaat, ofwel zet je een stap en ga je verder met je leven.
Ik weet het wel hoor... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het is ieder dierenoverlast-topic hetzelfde: illegale ‘oplossingen’ voorstellen, belachelijk maken, op de man spelen, moraal-ridderschap, trollen en reacties van Huiskamer-niveau, veelal zonder veel bruikbare tips. Zo ook hier weer, daarom is er ook weer een einde gekomen aan de levensvatbaarheid van dit topic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het doden, verminken of anderszins permanent beschadigen van duiven is in Nederland illegaal, dus dit gaan we TS NIET aanraden. Zie Het algemeen beleid #criminaliteit