Omdat onze oude Dell (8 jaar en eigenlijk nog steeds voldoende voor Office-Toepassingen) het fysiek aan het begeven is, zoeken we een vervanging die weer een poosje mee kan. Ik zou er graag ook de volgende jaren spelletjes op kunnen spelen.
Wat ga je met je laptop doen?
Officegedoe, foto- en videobewerking en spelletjes.
Wat is je budget?
Zo veel mogelijk onder de €1500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Enkel verplaatsen van de ene kamer naar de andere.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua specs ben ik uitgekomen op de Ryzen 4800 en de RTX 2060. Qua merk lijken de Lenovo Legions me wel iets omdat de reviews boffen hoe stil die zijn. Ik woon echter in België, dus azerty is een must.
In m'n verlanglijstje staan momenteel de volgende:
Zoals je ziet: geen AMD cpu, want die is momenteel nergens te vinden met azerty
Daarnaast heb ik nog de volgende gevonden. De cpu is wel van een vorige generatie, maar er zit wel extra ram en opslag in.
https://www.nl.fnac.be/LE...512-RTX2060-6GB/a15494287
Dus mijn vraag is: wacht ik beter nog even tot de Ryzen versie ergens verschijnt? Denken jullie dat die nog komt en wanneer dan? Of kijk ik voorlopig de kat nog uit de boom tot NVIDIA en Intel met verse chips afkomen?
Is zo'n vorige generatie Intel een goed idee of niet?
Wat ga je met je laptop doen?
Officegedoe, foto- en videobewerking en spelletjes.
Wat is je budget?
Zo veel mogelijk onder de €1500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Enkel verplaatsen van de ene kamer naar de andere.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua specs ben ik uitgekomen op de Ryzen 4800 en de RTX 2060. Qua merk lijken de Lenovo Legions me wel iets omdat de reviews boffen hoe stil die zijn. Ik woon echter in België, dus azerty is een must.
In m'n verlanglijstje staan momenteel de volgende:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Laptops | Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y600A4MB, Azerty toetsenbord) | € 1.399,- | € 1.399,- |
1 | Laptops | Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y6009FMB, Azerty toetsenbord) | € 1.299,- | € 1.299,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.698,- |
Zoals je ziet: geen AMD cpu, want die is momenteel nergens te vinden met azerty
Daarnaast heb ik nog de volgende gevonden. De cpu is wel van een vorige generatie, maar er zit wel extra ram en opslag in.
https://www.nl.fnac.be/LE...512-RTX2060-6GB/a15494287
Dus mijn vraag is: wacht ik beter nog even tot de Ryzen versie ergens verschijnt? Denken jullie dat die nog komt en wanneer dan? Of kijk ik voorlopig de kat nog uit de boom tot NVIDIA en Intel met verse chips afkomen?
Is zo'n vorige generatie Intel een goed idee of niet?
[ Voor 1% gewijzigd door Kr7Br op 09-01-2021 13:47 . Reden: Foute url ]