Toekomstbestendige gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:19
Omdat onze oude Dell (8 jaar en eigenlijk nog steeds voldoende voor Office-Toepassingen) het fysiek aan het begeven is, zoeken we een vervanging die weer een poosje mee kan. Ik zou er graag ook de volgende jaren spelletjes op kunnen spelen.

Wat ga je met je laptop doen?
Officegedoe, foto- en videobewerking en spelletjes.

Wat is je budget?
Zo veel mogelijk onder de €1500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Enkel verplaatsen van de ene kamer naar de andere.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua specs ben ik uitgekomen op de Ryzen 4800 en de RTX 2060. Qua merk lijken de Lenovo Legions me wel iets omdat de reviews boffen hoe stil die zijn. Ik woon echter in België, dus azerty is een must.

In m'n verlanglijstje staan momenteel de volgende:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsLenovo Legion 5 15IMH05H (81Y600A4MB, Azerty toetsenbord)€ 1.399,-€ 1.399,-
1LaptopsLenovo Legion 5 15IMH05H (81Y6009FMB, Azerty toetsenbord)€ 1.299,-€ 1.299,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.698,-

Zoals je ziet: geen AMD cpu, want die is momenteel nergens te vinden met azerty :(

Daarnaast heb ik nog de volgende gevonden. De cpu is wel van een vorige generatie, maar er zit wel extra ram en opslag in.
https://www.nl.fnac.be/LE...512-RTX2060-6GB/a15494287

Dus mijn vraag is: wacht ik beter nog even tot de Ryzen versie ergens verschijnt? Denken jullie dat die nog komt en wanneer dan? Of kijk ik voorlopig de kat nog uit de boom tot NVIDIA en Intel met verse chips afkomen?
Is zo'n vorige generatie Intel een goed idee of niet?

[ Voor 1% gewijzigd door Kr7Br op 09-01-2021 13:47 . Reden: Foute url ]

Beste antwoord (via Kr7Br op 13-01-2021 07:22)

• Tweepers
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Nou, de persconferentie is geweest en 3060 laptops komen er voor een leuke prijs. Ze zouden 30 procent beter zijn dan de PS5, dus daar kun je even mee vooruit.

Ik zou nogmaals even wachten om te kijken of je er eentje kunt scoren (Skikk biedt ze al aan voor januari/februari).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweepers
Over een paar dagen weten we meer over de mobiele RTX 3000 kaarten. Waarschijnlijk krijg je dit voorjaar nog een veel krachtigere laptop voor je geld (Ryzen 5000 serie, 3060). Als je even kan wachten, zou ik het zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
Zou dat de verklaring zijn dat de huidige generatie bijna niet verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:58
Ik denk dat de tekorten meer komen door fabrieken die niet (volop) draaien ivm. corona. Dat zie je ook wel aan de nieuwste generaties videokaarten die mondjesmaat te koop zijn. Ook heb ik zo mijn twijfels of die nieuwe mobile chips wel goed leverbaar gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik ben heel benieuw, weinig voorraad betekent hoge prijzen en lange levertijd.

CES 2021 vanaf morgen t/m 14 Januari, wacht ook op de nieuwe laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:18
Kr7Br schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:45:

Dus mijn vraag is: wacht ik beter nog even tot de Ryzen versie ergens verschijnt? Denken jullie dat die nog komt en wanneer dan? Of kijk ik voorlopig de kat nog uit de boom tot NVIDIA en Intel met verse chips afkomen?
Is zo'n vorige generatie Intel een goed idee of niet?
Ik heb zelf de Legion met Ryzen (4800H en RTX2060) vorige week ontvangen.

Tot nu toe erg tevreden met de laptop, spellen zijn goed te spelen, de Legion komt ook erg goed uit de testen vanwege de koeling die er gebruikt wordt.
Nou ben ik zelf wel een 'casualgamer' waarbij FPS niet boeien, als het voor mij soepel aanvoelt is het prima.

Zelf heb ik niet meer gewacht op levering van nieuwe modellen, die komen er hoe dan wel, er is altijd weer een betere en snellere te koop, dat is nou eenmaal zo.
En met de huidige leveringsproblemen had ik geen zin om weken lang erop te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
FabianGTI schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:55:
[...]
Ik heb zelf de Legion met Ryzen (4800H en RTX2060) vorige week ontvangen.
[...]
Die was toevallig geen azerty zeker? Zo ja, waar heb je die besteld?

Zelf ben ik ook zo'n gamer (als ik nog aan gamen toekom :( ). Voor mij hoeven de settings niet op Ultra te staan om van een spel te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Kr7Br schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:01:
[...]

Zelf ben ik ook zo'n gamer (als ik nog aan gamen toekom :( ). Voor mij hoeven de settings niet op Ultra te staan om van een spel te genieten.
Nee geen Azerty, was voor mij makkelijk geweest, hoewel ik niet kan afhalen daar.
Heb de laptop bij Bol.com besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• animetech
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-01-2021
Kr7Br schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:01:
[...]

Ben zelf ook een gamer, hoewel ik bepaalde dingen zeker belangrijk vind hoeven de graphics voor mij niet op het hoogst, wel belangrijk dat de game niet lagt omdat m'n laptop het niet aankan.

Heb zelf een Asus ROG Strix GL531GT en ben daar wel tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
FabianGTI schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:06:
[...]

Nee geen Azerty, was voor mij makkelijk geweest, hoewel ik niet kan afhalen daar.
[...]
* Staart drie minuten vol onbegrip naar de reactie *

Aah! Jij bedoelt azerty, de winkel. Ik bedoelde azerty als toetsenbordindeling :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 23:15
Kr7Br schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:08:
[...]

Aah! Jij bedoelt azerty, de winkel. Ik bedoelde azerty als toetsenbordindeling :D
Moest je niet willen wachten... er is toch altijd de optie om in de software de instelling naar azerty te zetten?
Je kunt de toetsen altijd aanpassen lijkt me :P
Scheelt wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
't Zijn helaas niet alleen de letters die verschillen tussen azerty en querty. Haakjes, accolades en diakritische tekens staan op compleet andere plaatsen en in andere combibaties onder één toets. Ik zou een klavier moeten bestellen op zo'n onderdelensite. Daar heb ik dan ook geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Kr7Br schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:08:
[...]

Ah zo, nee, ik bedoelde de winkel inderdaad, even vergeten dat ze in België de azerty toetsenindeling hebben, mijn excuus! :$
Maar een heel groot verschil zal er niet zijn tussen de Intel en AMD versie (voornamelijk stroomverbruik geloof ik, maar ben ook een leek op dat gebied :+ ), dan zou je hem gewoon bij Bol.com kunnen bestellen (voorraad) :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tweepers
Nou, de persconferentie is geweest en 3060 laptops komen er voor een leuke prijs. Ze zouden 30 procent beter zijn dan de PS5, dus daar kun je even mee vooruit.

Ik zou nogmaals even wachten om te kijken of je er eentje kunt scoren (Skikk biedt ze al aan voor januari/februari).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
Heb het inderdaad gezien. Ik ga zelf zien of de laptop het kan uithouden tot maart zodat ik er eentje kan oppikken als Mediamarkt een 21% actie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-07 09:10
Kr7Br schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:32:
Zou dat de verklaring zijn dat de huidige generatie bijna niet verkrijgbaar is?
Corona heeft heel veel impact op de supply chain.
Pagina: 1