Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelliex
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-08-2021
Ik zoek een:
Een smartphone voor mijn dochter. Mijn dochter wordt binnenkort 13 en ik wil haar graag haar eerste telefoon cadeau doen. Ik wil het toestel los kopen, maar beschik over een beperkt budget. Een tweedehands toestel vind ik geen optie, omdat naar mijn mening een telefoon snel achteruit gaat qua prestaties. Een nieuw toestel heeft mijn voorkeur.

Wat zij belangrijk vindt:
- Geschikt voor Whatsapp/bellen
- Goede camera (tiktok/snapchat/Instagram :9~ )
- Geschikt voor spelletjes

Wat is het budget?
Mijn budget is €250.

Wat heb ik zelf gevonden?
Gegoogled op ''budgettelefoon 2020'' en kwam op meerdere sites uit (1&2&3). Gebaseerd op deze info kwam ik op de volgende toestellen uit:
- Redmi 9
- Huawei P30 lite
- Oppo A72

Deze telefoons hebben mijn voorkeur vanwege de prijs en camera.

Waarom ik jullie hulp nodig heb:
Ik ben verder niet heel technisch, dus ik zou normaliter een telefoonwinkel binnen lopen, maar aangezien deze gesloten zijn hoop ik dat jullie mij kunnen helpen bij mijn uiteindelijke keuze. Wat is jullie ervaring met één van deze toestellen? Eventuele tips/aanraders van andere merken en modellen zijn natuurlijk meer dan welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 22:08
De Xiaomi Redmi 9 is dan de beste keuze, of eigenlijk de Redmi Note 9 Pro voor eenzelfde bedrag. Support is redelijk lang met updates, en er zijn relatief veel hoesjes e.d. voor te vinden. Merk wordt aardig wat verkocht hier.

Huawei is al een oud model en wegens ruzie VS onzekere toekomst.

Oppo is nieuw op de markt hier, wel groot in andere delen van de wereld (China, Noord Afrika), maar onbekend merk mee naar school is misschien niet meest briljante keuze.

En dat brengt eigenlijk de laatste vraag, is er iets van merkgevoeligheid? Tijdje terug moest het Samsung zijn in die groep om mee te tellen?

[ Voor 7% gewijzigd door swhnld op 09-01-2021 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michelliex
Oké, bedankt voor de toelichting! Mijn keuze valt dan op de Redmi 9 Pro.

Tja, merkgevoeligheid.. ik weet dat vriendinnetjes van haar met Iphones rondlopen, maar dat vind ik qua prijs te gortig, zeker voor die leeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:30

MsG

Forumzwerver

Is de achteruitgang van prestaties een gevoel of is dit ergens op gebaseerd? Mijn ervaring is juist dat je soms beter een tweedehands flagship kan kopen dan een nieuw ding die zich expliciet als budget neerzet, dan heb je soms veel slechtere specs.

Een iPhone van enkele generaties terug geen optie? Ondersteuning vanuit Apple is vrij lang.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelliex
MsG schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:40:
Is de achteruitgang van prestaties een gevoel of is dit ergens op gebaseerd? Mijn ervaring is juist dat je soms beter een tweedehands flagship kan kopen dan een nieuw ding die zich expliciet als budget neerzet, dan heb je soms veel slechtere specs.

Een iPhone van enkele generaties terug geen optie? Ondersteuning vanuit Apple is vrij lang.
Meer een gevoel. Ik merk dat mijn Iphone 8 bijvoorbeeld na verloop van tijd slomer wordt en de batterij gaat ook achteruit. Als ik even snel gluur naar de prijzen van een tweedehands Iphone 8 ben ik ook al snel €250 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelliex
Hmm hele andere volgorde/telefoons dan mijn bronnen... vind het maar lastig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Ik zou je niet te blind staren op de eisen...
Video's en foto's maken kan met elke camera wel, door die sterke filters maakt het allemaal niet zoveel uit.

Videobellen, waarom som je die op, ook dit kunnen ze allemaal wel.

Spelletjes; kind van 9 speelt kleine spelletjes, idem aan vorige punten.

Dan nu punten die WEL van belang zijn:
Formaat (allerbelangrijkste, moet hij in broekzak passen, hoe zwaar etc) zeker als ze hem mee wilt tijdens spelen buiten / bij vriendin.
Accuduur
Stevigheid (en waterdichtheid) (meisjes zijn wat voorzichtiger)
Kompas/NFC (voor kind van 13-15?)
Oled vs lcd (oled is wat mooier maar vaak wat duurder)
Besturingssysteem (iOS, android one, miui, etc.... Voor kind maakt het weinig uit denk ik)
Levertijd (morgen in huis VS bestellen vanuit China)

Prijs (max 250)

Vul die dingen in, dan krijg je veel betere filters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• animetech
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-01-2021
Ik heb deze site gevonden, daar staan wel goede reviews op voor telefoons voor of onder de 300 euro.

Deze site heeft ook allerlei hoesjes voor redelijk goedkoop/ betaalbaar :)

Ik hoop dat dit je ook helpt 8)

[ Voor 9% gewijzigd door animetech op 11-01-2021 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Ps vergeet inderdaad niet dat er nog een hoesje omheen gaat, bij dames vaak een behoorlijk grootte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 15:50
(jarig!)
Zelf goede ervaringen met Moto G serie, goed betaalbaar, heb nu mijn derde, familie heeft ze ook. Android bijna zonder aanpassingen van de fabrikant, dus weinig onzin erop.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelliex
Dankje, dat is waardevol om te weten. Welke heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelliex
animetech schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:23:
Ik heb deze site gevonden, daar staan wel goede reviews op voor telefoons voor of onder de 300 euro.

Deze site heeft ook allerlei hoesjes voor redelijk goedkoop/ betaalbaar :)

Ik hoop dat dit je ook helpt 8)
Een goed hoesje is zeker nodig bij die van mij! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 15:50
(jarig!)
Michelliex schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:49:
Dankje, dat is waardevol om te weten. Welke heb jij?
If gericht aan mij :+ zelf de G2 en G3 gehad, heb de G7 nu, mijn vrouw heeft de G8, zit voorzichtig te kijken naar de G9 voor mezelf voor in de toekomst.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-07 00:15
ChaserBoZ_ schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:29:
If gericht aan mij :+ zelf de G2 en G3 gehad, heb de G7 nu, mijn vrouw heeft de G8, zit voorzichtig te kijken naar de G9 voor mezelf voor in de toekomst.
Join the club. Ik ben heel vroeger al met een L6 op pad geweest, voorheen een G (1st gen) en nu nog steeds een G5, maar die is wel echt duidelijk aan het einde van zijn constructieve levensduur. Interne geheugen loopt vol, achterkant laat vaak los (ik heb hem "wel eens", ahum, laten vallen), er zijn wat breukjes in de rand, accu is al een keer vervangen. Ik vind de fingerprint in de G5 erg goed. Ik heb zakelijk een A50, maar die fingerprint scanner is echt waardeloos. Na 4 of 5x proberen pak ik maar weer gewoon mijn patroon om in te loggen. Die van de 5G doet het zelfs ondersteboven achterstevoren met een afgehakte duim. :D

Ik ben meer aan het kijken naar de G 5G (plus) of de Edge/Edge+. Aangezien ik bij KPN zit heb ik geen last van het Vodafone 5G probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door Pizza_Boom op 11-01-2021 11:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Ikzelf heb ook een dochter van bijna 13. Heel eerlijk: ik zou toch voor een tweedehands iphone gaan. De 8 heb je wel voor rond de 250 euro. Sinds dochter deze telefoon heeft, geen gezeur over vastlopers e.d. Ondersteuning blijft voorlopig ook nog wel even. Je kunt er lang mee vooruit. En voor 55 euro heb je een nieuwe batterij. Batterijduur valt wel tegen, vind ik.
En je kunt op iedere straathoek en hoesje scoren (straks na de lockdown dan hè 😃)

Verder hebben veel scholieren een toestel van Samsung uit de a-serie. Maar die zijn vaak wel groter.
Motorola toestellen zijn betrouwbaar maar misschien wel minder 'hip'.
Succes met je zoektocht. Heb je al gevraagd wat je dochter voor toestel wil? Of maakt haar dat niet zo uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelliex
croschou schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:18:
Ikzelf heb ook een dochter van bijna 13. Heel eerlijk: ik zou toch voor een tweedehands iphone gaan. De 8 heb je wel voor rond de 250 euro. Sinds dochter deze telefoon heeft, geen gezeur over vastlopers e.d. Ondersteuning blijft voorlopig ook nog wel even. Je kunt er lang mee vooruit. En voor 55 euro heb je een nieuwe batterij. Batterijduur valt wel tegen, vind ik.
En je kunt op iedere straathoek en hoesje scoren (straks na de lockdown dan hè 😃)

Verder hebben veel scholieren een toestel van Samsung uit de a-serie. Maar die zijn vaak wel groter.
Motorola toestellen zijn betrouwbaar maar misschien wel minder 'hip'.
Succes met je zoektocht. Heb je al gevraagd wat je dochter voor toestel wil? Of maakt haar dat niet zo uit?
Mijn dochter weet er nog niet van af. Is een cadeautje voor haar verjaardag eind deze maand. Maar als ik zou moetengokken, denk ik dat ze een Iphone wilt, net als haar vriendinnetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
ik zou niet voor motorola gaan: die staan bekend als "budget".
Xiaomi is nog zo onbekend, met zulke goede specs dat het "gaaf" is, dat je een mobieltje hebt dat nog betere camera heeft dan je vriendinnetje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Michelliex schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:19:
[...]

Mijn dochter weet er nog niet van af. Is een cadeautje voor haar verjaardag eind deze maand. Maar als ik zou moetengokken, denk ik dat ze een Iphone wilt, net als haar vriendinnetjes.
Dan lijkt 't me echt heel simpel: koop voor haar een goede tweedehands iPhone van een betrouwbare tweaker.
Bijvoorbeeld deze, met hoesje, screenprotector en ongebruikte oordopjes (zeldzaam bij een tweedehandsje), en nog geen jaar oud: V&A aangeboden: [TK] Apple iPhone 8 64GB Goud

Voor een dertienjarige is 't belangrijk, bij de 'groep' te horen, er zijn op die leeftijd al meer dan genoeg dingen, om onzeker over te zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door Marly op 11-01-2021 23:56 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-08 19:12
Mwah...ik zou niet zo mee gaan in de "sociale" druk die hier en daar heerst (of gevoeld wordt). Ik heb 3 kids en iphones zijn niet nodig (geweest) om er bij te horen. Zeker niet wanneer ze het zelf moeten betalen :) Een nieuwe phoon is een beter idee dan een 2e handse. De Xaomi mi 10 lite bijvoorbeeld is een retecompleet toestel voor z'n geld. Mooi hoesje er omheen en je kunt je er gewoon mee vertonen hoor :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-07 20:19
Als je er pas bij hoort met een iPhone of dergelijks zijn het toch geen echte vriend(inn)en. Lijkt me ook gelijk een levensles over groepsdruk en gedrag op basis van meningen van anderen :)

Ik zou gewoon gaan voor een toestel dat het beste past bij de wensen en de keuze niet teveel laten leiden door wat de rest ervan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenCrypto
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-04-2024
Goede tips in dit topic. Was zelf ook op zoek naar een goed en betaalbare telefoon voor m'n jongere zusje. Ik heb de 3 links gecheckt en heb meer inzicht daardoor gekregen.

Bedankt! 8)
Michelliex schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:19:

Wat heb ik zelf gevonden?
Gegoogled op ''budgettelefoon 2020'' en kwam op meerdere sites uit (1&2&3). Gebaseerd op deze info kwam ik op de volgende toestellen uit:
- Redmi 9
- Huawei P30 lite
- Oppo A72
Pagina: 1