Constant USB connect- en disconnectgeluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacticalRooster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12-2021
Mijn vraag
Sinds ik 'm vandaag heb opgestart geeft mijn desktop PC nonstop een usb connect geluid. Iedere geluidje gaat gepaard met een melding pop-up van''Het USB apparaat wordt niet herkend''. Ik heb geen idee waar dit door komt, aangezien ik er nooit last van heb gehad eerder. Toen ik opstartte kreeg ik de melding dat '' het laatste USB-apparaat storing heeft gehad'' en mogelijk niet meer correct werkt.
Heb na wat geGoogle USBlogview gedownload. Deze geeft een lege log aan terwijl ik constant het connect- disconnect geluid hoor.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
USBlogview

USB
Op dit moment ingeplugd:
- Steelseries Apex Raw
- Steelseries Sensei Raw

Niet ingeplugd:
- Steelseries Arctis 1 Wireless dongle (zit via USB kabel waar dan weer een reciever aan zit)
- oplaadkabel voor de Arctis 1
- kabel voor een gemodificeerde PS3 eye camera ten behoeve van head tracking
- kabel voor een drietal ledjes op een steuntje ten behoeve van head tracking

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb reeds de meest relevante windows updates geïnstalleerd. Ik heb getracht de USB-drivers te updaten, maar er wordt gezegd dat er niks (nieuws) available is. Apparaat meerdere keren opnieuw opgestart.
Via apparaatbeheer zie ik foutmeldingen bij ''Andere apparaten'', en daaronder tweemaal ''PCI apparaat'' en eenmaal ''PCI controller voor ontsleutelen/versleutelen.
Apparaten uit- en weer inschakelen via apparaatbeheer heeft geen effect, stuurprogramma via hier laten bijwerken heeft geen effect.
Heb onderin de taakbalk geen optie voor apparaat uitwerpen oid.

Excuses mocht dit niet het correcte forum zijn.

Beste antwoord (via TacticalRooster op 10-01-2021 13:12)

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

Neen.
1. apparaat verwijderen
2. pc herstarten

Nu worden de drivers (door Windows) op nieuwe opgehaald en geinstalleerd

44

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubenskoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 16:00
Zou je al je usb apparaten eens er uit kunnen halen en ze er 1 voor 1 weer in steken tot dat je de melding weer naar voren ziet komen? Dan weten we in ieder geval door welk apparaat het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacticalRooster
Rubenskoo schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:15:
Zou je al je usb apparaten eens er uit kunnen halen en ze er 1 voor 1 weer in steken tot dat je de melding weer naar voren ziet komen? Dan weten we in ieder geval door welk apparaat het komt.
Goeie tip, echter, zelfs wanneer alle USB-apparaten zijn losgekoppeld blijf ik de melding continu krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door TacticalRooster op 09-01-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacticalRooster
Nu ik alle apparaten weer heb aangesloten krijg ik in USBlogview de volgende foutmeldingen te zien:

Unplug 9-1-2021 13:58:50 Port_#0005.Hub_#0001 Unknown USB Device (Device Descriptor Request Failed) Unknown 0000 0002 0.00 00 00 00

Het is specifiek deze melding (wisselend tussen ''plug'' en ''unplug'') die met elk geluidje er ook extra bij komt in USBlogview. Het lijkt mij dan dat dit dus de boosdoener is, echter kan ik niet lokaliseren welk USB apparaat, of welke poort (port 5 hub 1, geen idee welke dat dan zou zijn) specifiek, het probleem dan is, en ook hoe ik dat zou kunnen fixen gezien de dingen in de originele post die ik al geprobeerd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r44

r44

Kijk is apparaat beheer of daar geen meldingen (uitroepteken staan) bij USB

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

r44 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:21:
Kijk is apparaat beheer of daar geen meldingen (uitroepteken staan) bij USB
TacticalRooster schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:08:
...
Via apparaatbeheer zie ik foutmeldingen bij ''Andere apparaten'', en daaronder tweemaal ''PCI apparaat'' en eenmaal ''PCI controller voor ontsleutelen/versleutelen...
OK, en nu??

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacticalRooster
Excuus, had ik duidelijker uit moeten leggen. Als ik bij deze uitroeptekens/foutmeldingen in apparaatbeheer een probleemoplossing aanzet lost dit niks op helaas.

Inmiddels heb ik een tijdelijke oplossing, ik heb nu gewoon de meldinggeluiden uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:22

Tens

let me drink about it

Lijkt toch een driver probleem, check je updatehistorie eens, gister een grote update gehad?

Bij oudere pc's komt het voor dat oudere drivers niet meer werken, na een update, en je moet zoeken naar fabrieksdrivers.
begin eens met de chipsetdrivers van je moederbord.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r44

r44

Rechtsklikken en kies apparaat verwijderen.
Daarna de PC opnieuw opstarten.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacticalRooster
r44 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:09:
Rechtsklikken en kies apparaat verwijderen.
Daarna de PC opnieuw opstarten.
Ik heb dit zojuist geprobeerd met ''apparaat uitschakelen'', had even je bericht niet goed gelezen. Ik wil het ook nog wel proberen met apparaat verwijderen, maar zou ik dan niet in de problemen komen dat 'het PCI apparaat' (wat het dan ook mag zijn) uberhaupt niet meer gevonden gaat worden straks?
Tens schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:08:
Lijkt toch een driver probleem, check je updatehistorie eens, gister een grote update gehad?

Bij oudere pc's komt het voor dat oudere drivers niet meer werken, na een update, en je moet zoeken naar fabrieksdrivers.
begin eens met de chipsetdrivers van je moederbord.
Is echter wel een vrij nieuwe setup, nog geen halfjaar geleden Mobo, CPU, Ram, NVMe SSd en voeding geüpgrade. Mocht bovenstaande oplossing niet werken dan zal ik idd even naar de drivers kijken. Lijk voor zover ik kan zien recent geen grote updates gehad te hebben, hield hem goed up to date naar mijn idee.

Excuses voor wellicht domme reacties, ben niet helemaal thuis met dit soort problemen. Ik waardeer de geboden hulp :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• r44

r44

Neen.
1. apparaat verwijderen
2. pc herstarten

44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TacticalRooster
r44 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:39:
Neen.
1. apparaat verwijderen
2. pc herstarten

Ik heb dit zojuist gedaan en dit lijkt het probleem vooralsnog te hebben verholpen! Al mijn apparaten doen het ook nog naar behoren, dus ik denk dat het gelukt is nu (even afkloppen)!

Enorm bedankt voor de hulp en de snelle antwoorden :)
Pagina: 1