MFA Microsoft Authenticator meer apparaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-07 20:15
Zoals de titel al aangeeft wil de Microsoft Authenticator app op meerdere devices gebruiken. Ik wil niet steeds mijn telefoon op zak hebben om in te kunnen loggen op een site. Je kunt in de app een backup maken, maar dat houd niet in dat je die op een ander device weer kunt gebruiken.

Je Microsoft account staat er standaard in. Die kun je dus wel gebruiken op meerdere devices. Amazon heb ik er om de 1 of andere reden ook in gekregen en die displayed ook dezelfde codes op beide apparaten, maar een account van bijv. Unifi krijg ik er niet in.

Iemand een idee hoe dat voor elkaar te krijgen is?
Of is er een MFA app die wel op meerdere apparaten te gebruiken is?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Lastpass Authenticator en Authy ondersteunen beide, uit mijn hoofd, een soort "sync" of "cloud backup"

[ Voor 69% gewijzigd door RobIII op 09-01-2021 13:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-07 19:17
Als je inlogt op je Microsoft omgeving en je gaat naar ms.aka/setupmfa dan kan je meerdere apparaten toevoegen. Op elk apparaat dien je dan wel de Microsoft Authenticator app te installeren zodat je een push bericht kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Authy werkt in eider geval prima op meer dan één apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-07 20:15
Ik heb Unifi nu even getest door MFA uit te zetten en weer aan. Dan de qr code scannen met beide devices. Daarna pas de code die weergegeven wordt om het te activeren. Nu heb ik het account wel op beide devices. An sich vrij simpel dus. Jammere is dan wel als je een 3e device wilt gebruiken je MFA weer uit en aan moet zetten.

Vreemd dat de Microsoft Authenticator app die gewoon de backup in de cloud kan gebruiken op meerdere apparaten

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.