Aansluiten NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunt
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2021
Hallo,

Ik wil een NAS gaan aanschaffen. Ik zou het liefst deze plaatsen in de meterkast. Ik zou hem willen benaderen via de wifi in de woonkamer.

Hoe kan ik hem het beste aansluiten? Hier onder zoals het nu is aangesloten. De wifi van de experiabox staat uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwwA75ZKs7TGGgRGQ-WkEU5SdeU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aDTnPlWnwYsWSUnBhD9UZwAR.png?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33
Gewoon bij op de Experia box of TP-Link switch in de meterkast.

[ Voor 5% gewijzigd door Nielson op 09-01-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 13:17
Gewoon op de switch aansluiten die in je meterkast staat. Ik neem aan dat je je wifi netwerk zo hebt ingesteld dat het op hetzelfde netwerk zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Als het allemaal op hetzelfde netwerk zit, maakt het weinig uit. Op de netwerkswitch in de meterkast, of op de Experia box zelf, zal weinig tot niks verschillen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met mijn voorgangers. Alleen even rekening houden met temperaturen en evt luchtvochtigheid in de meterkast.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunt
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2021
Ok. Bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Volgens jouw plaatje heb je dus die PC rechtstreeks op het internet hangen?
Hoe krijgt die een IP adres?
En denk je dat dit veilig is?

Je moet de KPN aansluiting aan de WAN poort van je Experiabox hangen en al het andere moet vanaf de lan poorten van je experiabox aangesloten worden al dan niet via een switch.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 13:17
Ben(V) schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:13:
Volgens jouw plaatje heb je dus die PC rechtstreeks op het internet hangen?
Hoe krijgt die een IP adres?
En denk je dat dit veilig is?

Je moet de KPN aansluiting aan de WAN poort van je Experiabox hangen en al het andere moet vanaf de lan poorten van je experiabox aangesloten worden al dan niet via een switch.
Volgens mij bedoelt TS met het groene KPN een TV-kastje. Zo is alles aangesloten vanaf de Experiabox. Het overzicht had wat duidelijker gekund :)
Pagina: 1