GPU's die nauwelijks boven de slot uit komen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• themarteh
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-09-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Nieuwe GPU

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tussen de 200-400 euro. Ik wil hem vooral voor de langere termijn gebruiken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Op dit moment gebruik ik een RX 580, maar deze moet vervangen worden. Qua kracht is hij voldoende, maar helaas is hij te groot.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik gebruik een HTPC Case, een 3R System HTPC case. Deze case is vrij oud, uit een tijd dat GPU's nog niet boven de slot uit kwam. Daar zit ook precies het probleem; ik heb een RX 580 gekocht, maar deze is net iets te hoog.

Nu ben ik wat rond gaan zoeken, maar het valt me op dat tegenwoordig bij de meeste videokaarten de extra voedingsaansluitingen naar boven, in plaats van naar achter wijzen. Heeft iemand ideëen voor een krachtige videokaart zie wel zou passen?

tl;dr:
Ik zoek een GPU in de RX 580+ range, die niet boven zijn slot uit komt, en waarvan de PCI connector(s) aan de achterkant, in plaats van de bovenkant zitten.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

In de Pricewatch een filter aanzetten voor de maximale afmeting die in de kast past ? :)

Volgens de Specs is een PCI-e slot 111,15mm hoog, houd er wel rekening mee dat veel moderne kaarten de warmte die ze produceren naar de zijkanten blazen. Dus als je kaart strak tegen het bovenpaneel aanzit is dat niet heel bevorderlijk voor de temperaturen.

Dan heb je nog de PCIe connectors wat een stuk lastiger word want die zitten vrijwel altijd aan de zijkant omdat kaarten tegenwoordig vrij lang zijn. Dit kun je oplossen met PCIe 180 graden adapter (google op PCIe 180 degree adapter).

[ Voor 86% gewijzigd door sapphire op 09-01-2021 11:34 ]

Gabriël AM5

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-01 14:57
of misschien is het tijd voor een nieuwe kast?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:56
pedra schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:23:
of misschien is het tijd voor een nieuwe kast?
Dat was ook mijn eerste gedachte. Geen idee welke cpu en moederbord gebruikt worden maar allicht dat daar USB3.0 op zit wat de behuizing moet missen. pricewatch: Silverstone Grandia GD09 bijvoorbeeld, biedt veel meer ruimte en betere airflow.