Qualcomm Atheros netwerk adapter valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasperrich
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-03-2021
Goedemorgen,

Ik heb een Lenovo Yoga 520-14IKB met Qualcomm Atheros QCA9377 Wireless network adapter. Als ik mijn laptop opstart heb ik 9/10 keer geen wifi verbinding omdat deze adapter niet werkt. Hij geeft geen wifi signalen weer en er staat een oranje driehoek bij de adapter in apparaatbeheer. Als ik hem via apparaatbeheer vervolgens uitschakel en inschakel werkt die weer. Dit gaat goed totdat ik de laptop weer uitzet. Hij valt nooit tijdens het gebruik van de laptop uit.

Ik heb het stuurprogramma al een paar geprobeerd bij te werken maar hij geeft aan al up-to-date te zijn. Ook het stuurprogramma van Qualcomm gedownload en geïnstalleerd zonder succes.

Kan iemand me helpen dit probleem op te lossen?

Groetjes,
Kasper

Beste antwoord (via Kasperrich op 14-01-2021 09:36)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:18
Sluit je Windows echt af of ga je in slaap mode?

Als je in slaap mode gaat is het een vaker voorkomend probleem.
Je kunt kijken bij de driver instelling of je kunt voorkomen dat dat hij gaat slapen en/of hij weer uit slaap mode gehaald kan worden door een wake-up.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:50

lier

MikroTik nerd

Ik neem aan dat je Windows 10 draait? Heb je die helemaal bijgewerkt?
Welke versie van het stuurprogramma gebruik je? Waar heb je die vandaan (Lenovo site/Qualcomm site)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:18
Sluit je Windows echt af of ga je in slaap mode?

Als je in slaap mode gaat is het een vaker voorkomend probleem.
Je kunt kijken bij de driver instelling of je kunt voorkomen dat dat hij gaat slapen en/of hij weer uit slaap mode gehaald kan worden door een wake-up.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasperrich
@lier
Ja Windows 10, helemaal bijgewerkt. Versie stuurprogramma is 12.0.0.722, bijgewerkt via apparaatbeheer. Heb ook wel is een driver van de website van Qualcomm zelf gedownload. Maar volgens mij installeerde die niks omdat het al de nieuwste versie was.

@Ben(V)
In slaap mode, ik klap de laptop dicht. Niet zeker of het probleem ook is als ik Windows helemaal afsluit, dat ga ik even in de gaten houden. Wel zie ik dat er een vinkje aan stond bij energiebeheer dat de pc dit apparaat mag uitschakelen. Die heb ik nu uit gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UP-Uuh-nV6PU-u1jcL3M4i2B_s4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bznK1XTJSHisAWyCZzvN3tQk.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasperrich
Heren,

Dank voor jullie bijdrage, sinds ik het vinkje bij energiebeheer heb uitgezet is het probleem niet meer voorgevallen. Dankzij jullie op het juiste pad gebracht.

Groetjes,
Kasper