Vraag

• Jinx5
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 22:31
Mijn vraag

Wie o wie kan mij helpen.

Mijn desktop gaat niet meer aan sinds ik de nieuwe water block van ek ( EK-QuantumX Delta TEC) heb ingebouwd :(

Ik hoor alleen klik geluiden die afkomstig is van de psu, het lijkt alsof er geen stroom doorheen komt, ook krijg ik Geen post code alleen een rood debug lampje dat wijst dat er iets is met de cpu.

Wie kan mij hier uit de brand helpen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Cpu :I9 10900k,
Cpu cooler intel tec cryo van ekwb
Ram: 16GB kingston hyper x 4800 mhz
Mobo 1: asus wifi maximus hero wifi 490z
Videokaart rtx 3090
Psu be quit 1500 dark power pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb verschillende psu's gebruikt maar toch krijg ik hetzelfde probleem.
Ik heb een splinternieuwe moederbord gekocht om te testen maar nog steeds hetzelfde problerm.
Ik heb gekeken naar gebogen pinnen, niks geks gezien.
Ik heb de kabels gecheckt en ze zaten er allemaal goed in.

Zijn er misschien mensen die dit ook hebben mee gemaakt en een oplossing hebben gevonden.

Alle reacties

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-11 21:53
Klinkt als kortsluiting. Kan in een component zitten. Of wellicht een stukje IO shield wat in de hdmi of usb port steekt. Zoveel mogelijk componenten uit je systeem halen en kijken of het dan werkt.
Zoja vervolgens een voor een de componenten terug er in en tussendoor kijken of de boel aan wilt.

Edit: De methode die Ik beschrijf is overigens hardware troubleshooting 101. Zat guides en info over the vinden online.

[ Voor 17% gewijzigd door Jackxl op 09-01-2021 03:26 ]

• Jinx5
Ik heb het geprobeeed maar helaas is er niks veranderd 😕

Heb je nog meer ideeën waar het aan kan liggen?

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-11 21:53
Al geprobeerd de boel weer aan de gang te krijgen met je oude koeler er op? Dus terug naar de setup zoals die heet laatst heeft gefunctioneerd?

Blijft de rode LED op het moederbord overigens langdurig branden of is het maar heel even?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 21:22

nelizmastr

Goed wies kapot

Waterblock te strak erop geschroefd? Intel sockets vinden dat niet leuk. Even iets losser draaien.

I reject your reality and substitute my own

• Jinx5
Jackxl schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 04:51:
Al geprobeerd de boel weer aan de gang te krijgen met je oude koeler er op? Dus terug naar de setup zoals die heet laatst heeft gefunctioneerd?

Blijft de rode LED op het moederbord overigens langdurig branden of is het maar heel even?
Ik krijg hetlzefde probleem met mijn oude koeler helaas.

De rode led blijft lang of helemaal niet branden het ligt eraan welke psu ik gebruik.

• Jinx5
nelizmastr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 08:37:
Waterblock te strak erop geschroefd? Intel sockets vinden dat niet leuk. Even iets losser draaien.
Dat dacht ik ook maar maar nog steeda geen verandering.

Sterker nog ik heb alleen gedaan wat hier op stond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DgcQOf8tVP13vvCJFlK1ZPSHrSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGLDnGoalRH4egZkfNhKMiuN.jpg?f=fotoalbum_large

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:21
Terug naar de basis buiten de behuizing. Moederbord, cpu, simpele cpu koeler en 1 rammodule. Monitor aansluiten op het moederbord en dan zien of je in het bios terecht kunt komen. Zo ja, dan steeds een onderdeel toevoegen totdat je het probleem weer tegen komt.

• Jinx5
Uszka schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:40:
Terug naar de basis buiten de behuizing. Moederbord, cpu, simpele cpu koeler en 1 rammodule. Monitor aansluiten op het moederbord en dan zien of je in het bios terecht kunt komen. Zo ja, dan steeds een onderdeel toevoegen totdat je het probleem weer tegen komt.
Ik heb alles gedaan wat hier boven staat maar nog steeds geen verandering😕

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:21
Dus met een basis setupje om biosbeeld te krijgen heb je al het probleem? Dan is of moederbord, of cpu, of geheugen of voeding het probleem. Heb je met verschillende geheugenmodules getest in alle sloten?
Pagina: 1