Welke receiver ter vervanging van Denon AVR-1513

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-tr
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-12-2022
Ik wil een nieuwe receiver aanschaffen ter vervanging van mijn Denon avr 1513.
De denon doet zijn werk goed, het is alleen inmiddels een aardig verouderd beestje.

Eisen waaraan de nieuwe avr aan moet voldoen:
-Airplay
-Internetradio, waarbij ik zonder een tv zenders kan selecteren
-3.0/3.1 aansturing
-Via een app bedienbaar

Ik denk zelf richting de Denon X1600/2000/2500.
Budget wat ik er voor over heb 300,- 2de hands mag ook.

Met internetradio verwacht ik dat ik Bv FunX kan ontvangen wat vaak op staat hier, of klopt dat niet?

Beste antwoord (via psycho-tr op 09-01-2021 21:04)

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
psycho-tr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Haha, dat wordt moeilijk na een paar drankjes.

Maar je kan wel zonder de TV aan te zetten via je Ios device rechtstreeks streamen naar de AppleTV?

Heb op MP 200meter verder iemand gevonden die een appleTv gen2 aanbiedt die voor 10euro weg mag. Voldoet die aan mijn eisen om puur geluid vanuit mijn Ios device te doorzetten naar mijn receiver.
Ik heb net na 8 jaar mijn gen3 weggedaan omdat ik merk dat AirPlay support voor het ding steeds slechter werd. Ik zou het afraden. De Gen 1/2/3 hebben ook geen app store zoals de 4.

Je kunt het voor een tientje eens proberen, maar dan kun je dus alleen AirPlayen en niet doen wat ik deed op het filmpje. Die AppleTV doet ook maximaal 720p geloof ik. En heeft geen 5Ghz wifi.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:34
Waarom vervangen als die prima is?

De meeste van je wensen kan je ook met een chromecast van een paar tientjes oplossen toch? Scheelt je toch weer een bak geld :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-tr
caspervc schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:13:
Waarom vervangen als die prima is?

De meeste van je wensen kan je ook met een chromecast van een paar tientjes oplossen toch? Scheelt je toch weer een bak geld :)
Grotendeels door de irritatie dat ik alleen kan streamen door mijn tv aan te zetten dmv soundcloud/spotify.
Als ik dmv van een chromecast airplay en internetradio kan verkrijgen ben ik inderdaad ook blij. Heb mijn receiver in 2012 aangeschaft, en ondanks dat hij 24/7 aanstaat stuurt hij nog steeds moeiteloos een setje Q acoustics 3050I aan. Welke optie zou jij dan adviseren als chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Chromecast doet geen AirPlay. Dan moet je een AppleTV kopen. €200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:34
Ah.
Ik heb een AVR-2113 uit die tijd. Daar kan wat meer mee,

Dat je geen airplay naar een chrimecast kan zenden wist ik niet. Excuus

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-tr
_eLMo_ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:22:
Chromecast doet geen AirPlay. Dan moet je een AppleTV kopen. €200.
Kan je met de AppleTV makkelijk radio opzetten of is dat net als vaker met Apple dat je meerdere verrichting moet uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
psycho-tr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:53:
[...]

Kan je met de AppleTV makkelijk radio opzetten of is dat net als vaker met Apple dat je meerdere verrichting moet uitvoeren?
De AppleTV werkt zoals je telefoon, je installeert een radio app, die moet je dan openen en de zender kiezen.

Je kunt ook AirPlayen naar een AppleTV, dus de radio app op je iPhone zetten, dan openen en zender kiezen en airplayen naar je AppleTV.

Als je dit allebei niet wil zit je redelijk vast aan een specifieke FM / DAB / Web radio. Of het kastje van je TV zenders die je aanzet op een radiozender.

Let op dat DAB ontvangst in huizen in NL vaak _erg_ slecht is (onbruikbaar wat mij betreft in mijn stad). DAB ontvangst in auto’s is prima.

[ Voor 14% gewijzigd door _eLMo_ op 09-01-2021 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:57

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-tr
_eLMo_ schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:05:
[...]

De AppleTV werkt zoals je telefoon, je installeert een radio app, die moet je dan openen en de zender kiezen.

Je kunt ook AirPlayen naar een AppleTV, dus de radio app op je iPhone zetten, dan openen en zender kiezen en airplayen naar je AppleTV.

Als je dit allebei niet wil zit je redelijk vast aan een specifieke FM / DAB / Web radio. Of het kastje van je TV zenders die je aanzet op een radiozender.

Let op dat DAB ontvangst in huizen in NL vaak _erg_ slecht is (onbruikbaar wat mij betreft in mijn stad). DAB ontvangst in auto’s is prima.
Bedankt, laatste vraag die bij mij dan opkomt: Als je een radio app op de AppleTV installeert, kan je die dan bedienen zonder de TV aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
psycho-tr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:17:
[...]

Bedankt, laatste vraag die bij mij dan opkomt: Als je een radio app op de AppleTV installeert, kan je die dan bedienen zonder de TV aan te zetten?
In principe niet (tenzij je het blind uit je hoofd kan, haha, dus naar de app navigeren deze opstarten, naar de zender navigeren en deze opstarten zelfs dit kan niet meer met de laatste AppleTV, de TV/hdmi ontvanger (receiver) moet aan staan).

Dan zou je voor AirPlay moeten gaan.
Het nadeel van AirPlay is dat deze onderbreekt als je aan het surfen bent en websites spelen automatisch een filmpje af. Dan knalt dat opeens over je stereo.

Helaas is de toevoeging van al deze (mooie) functionaliteit ten kostte gegaan van deze simpele werking.

De AppleTV heeft ook nog geen “shortcuts” om bv automatisch dingen te starten.
Je kan wel Siri gebruiken.

Voorbeeld:
https://share.icloud.com/photos/0UIGBd3dcIHTRU-j8wQH21b0w

[ Voor 9% gewijzigd door _eLMo_ op 09-01-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:02
Bij de web warenhuizen zijn voor rond de vijf tientjes streamers zoals de iEast AudioCast te vinden, dat is goedkoper dan met een (te) klein budget een 5.1 receiver kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-tr
_eLMo_ schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:26:
[...]

In principe niet (tenzij je het blind uit je hoofd kan, haha, dus naar de app navigeren deze opstarten, naar de zender navigeren en deze opstarten zelfs dit kan niet meer met de laatste AppleTV, de TV/hdmi ontvanger (receiver) moet aan staan).

Dan zou je voor AirPlay moeten gaan.
Het nadeel van AirPlay is dat deze onderbreekt als je aan het surfen bent en websites spelen automatisch een filmpje af. Dan knalt dat opeens over je stereo.

Helaas is de toevoeging van al deze (mooie) functionaliteit ten kostte gegaan van deze simpele werking.

De AppleTV heeft ook nog geen “shortcuts” om bv automatisch dingen te starten.
Je kan wel Siri gebruiken.

Voorbeeld:
https://share.icloud.com/photos/0UIGBd3dcIHTRU-j8wQH21b0w

Maar je kan wel zonder de TV aan te zetten via je Ios device rechtstreeks streamen naar de AppleTV?

Heb op MP 200meter verder iemand gevonden die een appleTv gen2 aanbiedt die voor 10euro weg mag. Voldoet die aan mijn eisen om puur geluid vanuit mijn Ios device te doorzetten naar mijn receiver.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
psycho-tr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Ik heb net na 8 jaar mijn gen3 weggedaan omdat ik merk dat AirPlay support voor het ding steeds slechter werd. Ik zou het afraden. De Gen 1/2/3 hebben ook geen app store zoals de 4.

Je kunt het voor een tientje eens proberen, maar dan kun je dus alleen AirPlayen en niet doen wat ik deed op het filmpje. Die AppleTV doet ook maximaal 720p geloof ik. En heeft geen 5Ghz wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Voordeel is trouwens wel dat de oude AppleTV’s nog een optische en 3.5mm uitgang hebben. Dus je kunt audio spelen zonder TV idd. Maar alleen AirPlay dus.
Apple Music wordt ook niet ondersteund door die generaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psycho-tr
_eLMo_ schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:55:
[...]

Hmm dan ga ik toch even goed nadenken wat ik ga doen. Er staan op MP veel leuke receivers met de mogelijkheden die ik wens. Dan wordt het verschil met de AppleTV van minimaal 160euro toch kleiner.

In ieder geval hartelijk bedankt voor de moeite en advies!
Pagina: 1