Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Vraag
Alle reacties
IC overleden? doet een andere controller het wel op de ps2 slim? Issue kan in de console zitten en niet in de controller.
Ik heb inderdaad wel andere controllers die werken, ook niet helemaal, maar daarom wil ik er even op leren solderen etc.gravitone schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:34:
IC overleden? doet een andere controller het wel op de ps2 slim? Issue kan in de console zitten en niet in de controller.
Maar ik krijg eigenlijk vanuit elke vertanding op de ic-chip die een trace maakt naar een bepaald onderdeel eigenlijk altijd wel continuity(multimeter op 200 Ohm en dan krijg ik waardes van 0.02-0.08 Ohm).
Is er een bepaalde manier waarbij ik kan kijken of de ic-chip nog werkt?
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Ja, met een logic probe, moet je alleen kunnen vinden welke puls patronen de IC tijdens regulier gebruik laat zien. Met een osciloscoop kan je de datalijnen uitlezen om te zien of het communicatie protocol tussen de controller en ps2 zijn werk doet.