PlayStation 2 controller reageert niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-07 19:55
Nu de PlaySation 5 uit is is het voor mij tijd om eens even lekker op de PlayStation 2 Slim te spelen. :P

Nee even zonder grappen, ik probeer mezelf een beetje wat elektronica aan te leren en problemen op te sporen. Nou kost een PlayStation 2-controller geen drol en aangezien elke PS2-controller die ik heb wel wat defecten heeft, is het ideaal apparatuur om op te experimenteren.

Alleen na heel wat testen en schoonmaken werkt mijn controller nogsteeds niet. Het enige wat reageert is de analog-button en dat is het, voor de rest helemaal niks. Iemand misschien een verklaring?

Ik denk zelf dat die folie met contact-punten voor de buttons het heeft begeven maar ik weet niet hoe ik dat zou kunnen testen. Mocht dit zo zijn, is er een manier om dit te fixen zonder dit te vervangen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Knoppen, rubbertjes en plastic schoongemaakt met een sopje
- Printplaat en de printplaatfolie(wat is de naam?) met isopropanol 99% schoongemaakt
- Continuïteit getest van de plug en alles wat op de ic (zeg ik het goed?) chip aansluit, dit was in orde.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
IC overleden? doet een andere controller het wel op de ps2 slim? Issue kan in de console zitten en niet in de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-07 19:55
gravitone schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:34:
IC overleden? doet een andere controller het wel op de ps2 slim? Issue kan in de console zitten en niet in de controller.
Ik heb inderdaad wel andere controllers die werken, ook niet helemaal, maar daarom wil ik er even op leren solderen etc.

Maar ik krijg eigenlijk vanuit elke vertanding op de ic-chip die een trace maakt naar een bepaald onderdeel eigenlijk altijd wel continuity(multimeter op 200 Ohm en dan krijg ik waardes van 0.02-0.08 Ohm).

Is er een bepaalde manier waarbij ik kan kijken of de ic-chip nog werkt?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Ja, met een logic probe, moet je alleen kunnen vinden welke puls patronen de IC tijdens regulier gebruik laat zien. Met een osciloscoop kan je de datalijnen uitlezen om te zien of het communicatie protocol tussen de controller en ps2 zijn werk doet.