Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Win 10 overzetten van 2,5 inch SSD naar NVME M2

Pagina: 1
Acties:

• Graphene
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-06-2023
Ik vraag me af of het waard is om mijn Windows 10 installatie op mijn "oude" 2,5 inch 265GB Samsung SSD over te zetten naar mijn nieuwe NVME M2 1TB Samsung 970 EVO en die dan als bootmedium te gebruiken.

Niet om de ruimte, want die heb ik nog wel genoeg op die SSD, maar puur voor de prestatie. Iemand ervaring mee en of een mening over?

[ Voor 6% gewijzigd door Graphene op 08-01-2021 22:15 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een NVME disk is wel een stuk vlotter in theorie, maar in de praktijk merk je er niet zo heel gek veel van bij het booten.
Misschien dat je 1 of 2 seconden sneller boot, maar je gaat het pas echt merken als je veel data verplaatst en niet genoeg hebt aan de 6Gbps van SATA.

Maar wil je lekker makkelijk geen kabels hebben, dan is dat ook wel eweer een voordeel van zo'n NVMEding.

• Graphene
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-06-2023
Nog anderen die hier ervaring mee hebben of iets over weten?

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Ja.
Als je er de tijd voor over hebt, installeer Windows 10 dan opnieuw op de nieuwe SSD, dan weet je zeker dat Windows er optimaal op loopt.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Kilomeester
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-10 21:40
Het gaat waarschijnlijk meer voor het gevoel zijn dat je alles hebt gedaan om te optimaliseren dan voor het daadwerkelijke resultaat, want merken ga je het niet of nauwelijks. Maar ik zou het doen :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Graphene schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:14:
Ik vraag me af of het waard is om mijn Windows 10 installatie op mijn "oude" 2,5 inch 265GB Samsung SSD over te zetten naar mijn nieuwe NVME M2 1TB Samsung 970 EVO en die dan als bootmedium te gebruiken.

Niet om de ruimte, want die heb ik nog wel genoeg op die SSD, maar puur voor de prestatie. Iemand ervaring mee en of een mening over?
Bij de één tel je tot 5 voor het inlogscherm komt, bij de ander tot 6 ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1